Θοδωρής Παναγούλης
Η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΗ είχε αποφασίσει να συνδέσει την παρουσία της επιχείρησης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης που εγκαινιάζεται αύριο, με την έναρξη της καμπάνιάς της για την είσοδο και στη λιανική αγορά του φυσικού αερίου.
Παρά το γεγονός ότι η είσοδος στο φυσικό αέριο μέσω του ενεργειακού «double play» θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ και για τη νέα διοίκηση, οι σχετικές κινήσεις έχουν μετατεθεί για αργότερα, αφού πρώτα η ΔΕΗ περάσει τον κάβο της 24ης Σεπτεμβρίου «και εξασφαλίσει την επιβίωσή της» όπως λέγεται χαρακτηριστικά.
Αντίστοιχα έχει παγώσει προς το παρόν ο σχεδιασμός για επιχειρηματική δραστηριοποίηση της ΔΕΗ στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων. Τον Ιούνιο το Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης είχε ανάψει το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει το σχετικό εγχείρημα, πράγμα που αναμένεται πλέον να πάει χρονικά προς τα πίσω.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση Στάσση, αφού εξασφαλίσει ότι δεν θα έχει προβλήματα όσον αφορά την έκθεση του ορκωτού ελεγκτή, και αφού συμφωνηθεί με τους θεσμούς και την Κομισιόν το τοπίο της ηλεκτρικής αγοράς, θα «ξαναδεί» το σύνολο της στρατηγικής της επιχείρησης, καθώς και τις επί μέρους πρωτοβουλίες της, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του νέου business plan.
Είναι μέσα στο νέο σχεδιασμό η διείσδυση στον τομέα του αερίου και η δραστηριοποίηση στην ηλεκτροκίνηση; Ασφαλώς, απαντούν αρμόδια στελέχη, αλλά θα μελετήσουμε εκ νέου τις απαραίτητες κινήσεις.
Σε ότι αφορά το φυσικό αέριο, η ΔΕΗ έχει δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες στην κατεύθυνση του να υποκαταστήσει μέρος ή ακόμη και το σύνολο των απωλειών που θα προκύψουν από την υποχρεωτική μείωση μεριδίου αγοράς στην προμήθεια ρεύματος. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η McKinsey στο στρατηγικό πλάνο της, «η ΔΕΗ πρέπει να προσφέρει στους πελάτες της μια ευρύτερη γκάμα ενεργειακών υπηρεσιών και προϊόντων όπως το double play ρεύματος φυσικού αερίου».
Ο σύμβουλος εκτιμά ότι το φυσικό αέριο θα μπορούσε να συνεισφέρει τυπικά περίπου το 70% της συνολικής αξίας, μεγιστοποιώντας τη δημιουργία εσόδων μέσα από την επανατοποθέτηση της στρατηγικής της εταιρείας για την αγορά της λιανικής.
Σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση, στο Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης είχε παρουσιαστεί ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο για εμπορική διείσδυση στις σχετικές υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης οχημάτων.
Οι ρόλοι που αναδεικνύονται στην αλυσίδα αξίας της αγοράς αυτής, είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, η παροχή υπηρεσίας εξισορρόπησης φορτίου και η παροχή επικουρικών υπηρεσιών με τη φόρτιση κι εκφόρτιση μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κ.λπ.
Στο business plan το οποίο είχε εκπονηθεί, κομβικό ρόλο είχε η συνεργασία της ΔΕΗ με την πολωνική εταιρεία Solaris, με την οποία είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας ήδη από το 2017 και η συνεργασία επίσης με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου