Τη διαδικασία ανάδειξης συμβούλου που θα αναλάβει την εξυγίανση του πελατολογίου της, αλλά και την τιτλοποίηση οφειλών, ξεκινά η ΔΕΗ, προκειμένου να διαχειριστεί τα μεγάλα φέσια των καταναλωτών που ξεπερνούν πλέον τα 2,1 δισ. ευρώ. Ο σχετικός διαγωνισμός ύψους 12 εκατ. ευρώ προβλέπεται να αναδείξει ανάδοχο έως τις 26 Ιουνίου, χρονοδιάγραμμα που επιβεβαιώνει την ανάγκη για άμεσες λύσεις που έχουν επισημανθεί και από τους δανειστές και έχουν ενταχθεί ως πρόβλεψη και στο νέο μνημόνιο. Η Επιχείρηση εξακολουθεί να σηκώνει μεγάλα βάρη από τις ανείσπρακτες οφειλές, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει με τις εκπτώσεις 15% σε όσους χρήστες εξοφλήσουν το λογαριασμό τους πριν την προτεινόμενη ημερομηνία πληρωμής.
Το έργο του αναδόχου περιλαμβάνει πέντε φάσεις καθώς προβλέπει την εκπόνηση αναλυτικού πλάνου υλοποίησης υπηρεσιών (Φάση 1), την ανάπτυξη στρατηγικής διαχείρισης οφειλών και καθορισμό συστηματικών δράσεων διαχείρισής τους (Φάση 2), την μελέτη για εξέταση δυνατότητας χρηματοδότησης-τιτλοποίησης απαιτήσεων (Φάση 3), τον σχεδιασμό πλαισίου υλοποίησης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των δράσεων. Επιπλέον την υποστήριξη υλοποίησης του έργου (Φάση 4) και την ανάληψη της διαχείρισης επιλεγμένου τμήματος πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές (Φάση 5).
Την πρόσληψη συμβούλου είχε ανακοινώσει προ διμήνου στη Βουλή ο διευθύνων σύμβουλος κ. Μανώλης Παναγιωτάκης, ο οποίος είχε δώσει και αναλυτικά στοιχεία για την ανεξέλεγκτη πορεία των απλήρωτων λογαριασμών. Μέχρι τότε, τα ληξιπρόθεσμα χρέη είχαν εκτιναχθεί στα 2,6 δισ. ευρώ, 900 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα αντίστοιχα μεγέθη του 2015, από τα οποία 800 εκατ. ευρώ έχουν μπει σε διακανονισμό. Αρχικά, το σχέδιο προέβλεπε την ανάθεση της είσπραξης σε εισπρακτικές εταιρείες, πλάνο όμως που εγκακαταλήφθηκε γρήγορα λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε.
Σύμφωνα με την προκήρυξη κριτήριο ανάθεσης του έργου είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, «η οποία προσδιορίζεται βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής, για την ανάδειξη Αναδόχου για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υποστήριξης της ΔΕΗ Α.Ε. στην αποτελεσματική διαχείριση του πελατολογίου της με έμφαση στις ληξιπρόθεσμες οφειλές».
Η ΔΕΗ διατηρεί το δικαίωμα προαίρεσης (option), να μεταβάλλει τον συνολικό προϋπολογισμένο συμβατικό τίμημα, σε ποσοστό ως προς την αύξηση +50% και ως προς τη μείωση σε ποσοστό μέχρι –30% βάσει των πραγματικών αναγκών της, είτε εντός της προθεσμίας σύναψης διακανονισμών είτε με ανάλογη μεταβολή της, χωρίς ο ανάδοχος να έχει το δικαίωμα να ζητήσει αύξηση των τιμών μονάδας της αμοιβής του ή να εγείρει άλλες απαιτήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου