DEH

DEH

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016

Μπαίνει μπρος η δεύτερη γραμμή. Ξεκινάει η προεργασία για τη δεύτερη γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος Ελλάδας-Βουλγαρίας. Ποια τα χαρακτηριστικά του έργου. Τι σημαίνει για το διασυνοριακό εμπόριο της ηλεκτρικής ενέργειας.

Μπαίνει μπρος η δεύτερη γραμμή Ελλάδας-Βουλγαρίας
Την προετοιμασία για την κατασκευή και δεύτερης γραμμής διασύνδεσης του ελληνικού ηλεκτρικού δικτύου με το βουλγαρικό, ξεκινάει ο ΑΔΜΗΕ.
Πρόκειται για τη γραμμή Νέα Σάντα Έβρου - Maritza East 1 (Βουλγαρίας), με τη λειτουργία της οποίας θα διπλασιαστεί η δυναμικότητα ανταλλαγών ηλεκτρικής ενέργειας (εισαγωγές και εξαγωγές) μέσω του δικτύου της γειτονικής χώρας.
Η προοπτική αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα, επειδή θα προσφέρει αυξημένη ασφάλεια στο ελληνικό δίκτυο, αλλά και επειδή θα αναβαθμίσει σημαντικά το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας, αφού θα προσφέρει ευκαιρίες για πολλαπλάσιες εμπορικές συναλλαγές.
Ας σημειωθεί εδώ ότι παραδοσιακά η Βουλγαρία, λόγω της λειτουργίας του πυρηνικού εργοστασίου του Κοζλοντούι, είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα στην ηλεκτρική ενέργεια προς Ελλάδα και Τουρκία, ενώ ο εξαγωγικός της ρόλος αναμένεται να αναβαθμιστεί, εφόσον ολοκληρωθεί η κατασκευή και του δεύτερου πυρηνικού εργοστασίου του Μπέλενε, για το οποίο ενδιαφέρονται γαλλικές και κινεζικές εταιρείες.
Σε ό,τι αφορά στη νέα γραμμή μεταφοράς Νέα Σάντα - Maritza East 1, αυτή έχει μελετηθεί και σχεδιαστεί από τους δύο διαχειριστές (Ελλάδας και Βουλγαρίας) να κατασκευαστεί μονή βαρέος τύπου και δυναμικότητας 400 ΚV, ενώ το έργο έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (Project of Common Interest - PCI).
Ο ΑΔΜΗΕ στο δεκαετές αναπτυξιακό του πρόγραμμα επισημαίνει ότι η νέα γραμμή μεταφοράς Ελλάδας -Βουλγαρίας είναι έργο εύκολα υλοποιήσιμο καθώς το τμήμα του εντός του ελληνικού εδάφους δεν υπερβαίνει τα 30 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, προκειμένου να ληφθεί η οριστική απόφαση για την υλοποίησή του, θα πρέπει να προηγηθεί η μελέτη Κόστους Οφέλους και εκτίμηση της οικονομικής βιωσιμότητας της νέας γραμμής μεταφοράς.
Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής, θα πρέπει να αναλυθούν μεταξύ άλλων τα στοιχεία κόστους, των ωφελημάτων αλλά και των διασυνοριακών ταμειακών ροών που θα προκύψουν από τη λειτουργία της.
Για την ανάθεση της μελέτης αυτής, ο ΑΔΜΗΕ προκήρυξε διαγωνισμό στον οποίο καλούνται να συμμετάσχουν εξειδικευμένες μελετητικές εταιρείες. Τέλος, να σημειωθεί ότι η δεύτερη γραμμή μεταφοράς Ελλάδας-Βουλγαρίας είχε σχεδιαστεί αρχικά να εκκινεί από το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Φιλίππων.
Ωστόσο η κατασκευή του τμήματος της γραμμής Φίλιπποι-Νέα Σάντα έλαβε προτεραιότητα, προκειμένου να εξυπηρετήσει τη διασύνδεση του ελληνικού δικτύου με το τουρκικό, το οποίο πλέον λειτουργεί εδώ και μια πενταετία (Φίλιπποι - Μπαμπάετσκι Ανατολικής Θράκης).

Δεν υπάρχουν σχόλια: