Συστηματικό κυνήγι των 60.000 καταναλωτών υψηλού εισοδήματος, που
χρωστούν 800 εκατ ευρώ, τις μισές δηλαδή οφειλές στη χαμηλή τάση, ξεκινά
η νέα διοίκηση της ΔΕΗ, με νομικά γραφεία και κάθε δυνατό ένδικο μέσο.
Καθιερώνεται στην λογική αυτή ένα εβδομαδιαίο report, όπου οι
υπηρεσίες θα ενημερώνουν αναλυτικά για την πρόοδο στο
σαφάρι εναντίον των στρατηγικών κακοπληρωτών, προκειμένου να σταλεί το μήνυμα ότι η νέα διοίκηση θα είναι αμείλικτη.
σαφάρι εναντίον των στρατηγικών κακοπληρωτών, προκειμένου να σταλεί το μήνυμα ότι η νέα διοίκηση θα είναι αμείλικτη.
Στην πράξη αυτό σημαίνει όχι μόνο αυστηροποίηση του πλαισίου, αλλά και πίεση προς τον ΔΕΔΔΗΕ να αρχίσει να κόβει το ρεύμα
σε όλους όσους ζητά η ΔΕΗ, κατεύθυνση στην οποία θα συμβάλλουν και οι
επικείμενες διοικητικές αλλαγές στον διαχειριστή του δικτύου διανομής.
“Πρέπει και ο ΔΕΔΔΗΕ να ανεβάσει ταχύτητες, δεν γίνεται να τον
παρακαλάμε για να κόψει το ρεύμα στους κακοπληρωτές”, όπως λένε
χαρακτηριστικά στο “Energypress” αρμόδιες πηγές.
Τον Ιούλιο ο τέως πρόεδρος της ΔΕΗ Μ.Παναγιωτάκης είχε κατηγορήσει
δημόσια τον ΔΕΔΔΗΕ ότι παρ’ ότι η επιχείρηση, του αποστέλλει περί τις
300.000 εντολές αποκοπής τον χρόνο, εκείνος υλοποιεί μόνο ένα μικρό
ποσοστό. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι παρά τις πολλές χιλιάδες
εντολής, μόνο ένα μέρος τους εκτελείται. Σε αρκετές
περιπτώσεις είτε οι πελάτες συνδέουν ξανά μόνοι τους το ρολόι, είτε οι
εργολάβοι που χρησιμοποιεί ο ΔΕΔΔΗΕ δεν κόβουν ποτέ την σύνδεση, αλλά
την δηλώνουν ως κομμένη.
Σε μια άλλη πάλι περίπτωση, τον Ιούνιο, ο κ. Παναγιωτάκης είχε κατηγορήσει τον ΔΕΔΔΗΕ για διακριτική μεταχείριση υπέρ άλλων προμηθευτών ως προς την αποτελεσματικότητά του στην εκτέλεση εντολών αποκοπής λόγω ληξιπρόθεσμων χρεών.
Τότε ο ΔΕΔΔΗΕ είχε απαντήσει με στοιχεία, λέγοντας ότι από τις αρχές
του 2019 έως σήμερα, έχει δεχθεί 192.480 εντολές για αποκοπές λόγω
χρέους, εκ των οποίων οι 55.491 έχουν ανακληθεί και οι 87.113 έχουν ήδη
εκτελεσθεί, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι υπάρχουν εκκρεμότητες για το 26%
των περιπτώσεων.
Στο μέτωπο πάντως των διαδικασιών είσπραξης κυρίως από τους “έχοντες
και κατέχοντες”, αυτές αυστηροποιούνται, προκειμένου να ανακαλυφθούν και
άλλοι καταναλωτές, σαν την περίπτωση του ιδιοκτήτη βίλας 1.400 τ.μ.
στην Κηφισιά, που όπως έγινε γνωστό τον Ιούλιο, είχε 24.000 ευρώ
ληξιπρόθεσμες οφειλές. Ο συγκεκριμένος «μπαταξής» εμφανιζόταν μάλιστα
για τρία χρόνια ως δικαιούχος Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ),
έχοντας, όπως αποκαλύφθηκε, ότι είχε παραποιήσει τα σχετικά έγγραφα.
Το κυνήγι της ΔΕΗ για είσπραξη χρεών από στρατηγικούς κακοπληρωτές ξεκίνησε με εντατικούς ρυθμούς μόλις την τελευταία διετία.
Δειγματοληπτικοί έλεγχοι που είχαν γίνει το 2018 σε οφειλέτες με
εξόφθαλμα υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος, είχαν δείξει ότι υπάρχει
πληθώρα επιτηδείων μεγαλοϊδιοκτητών ακινήτων, σε ακριβά βόρεια και νότια
προάστια της Αττικής, που εμφανίζονται με πλαστά έγγραφα ως δικαιούχοι
του ΚΟΤ. Αρκετοί αν και εμφάνιζαν χαμηλό εισόδημα, βρέθηκαν με
καταθέσεις σε ξένες τράπεζες και πολυτελή αυτοκίνητα.
Απ’ αυτά, σχεδόν το 1 δισ ευρώ, προέρχεται από 840.000 “τελικούς
πελάτες”, δηλαδή τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών: Κάποιοι που έχουν
αλλάξει πάροχο, επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν με νέο
ΑΦΜ, εταιρείες που έχουν κλείσει και εξοχικά που δεν ηλεκτροδοτούνται
πλέον, και καταναλωτές που έχουν μεταπέσει στο καθεστώς της καθολικής
υπηρεσίας. Οι τελευταίοι εκτιμάται ότι φτάνουν περίπου τους 200.000, και
αφορούν καταναλωτές των οποίων η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα, αλλά καθώς κανείς
άλλος προμηθευτής δεν τους αναλαμβάνει, καταλήγουν υποχρεωτικά και πάλι
στις ΔΕΗ. Εκείνη είναι υποχρεωμένη να τους ηλεκτροδοτεί, με αυξημένο
τιμολόγιο, το οποίο ωστόσο συνεχίζουν να μην πληρώνουν. Σύμφωνα με
στοιχεία της ΔΕΗ, 65.000 με 70.000 τελικοί πελάτες χρωστούν περί τα
3.000 ευρώ ο καθένας και περισσότερα από 700 εκατ ευρώ συνολικά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου