DEH

DEH

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

Έρχονται νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ; Γίγαντας με πήλινα πόδια μοιάζει πλέον η επιχείρηση

Έρχονται νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ;
Στη μετακύλιση, με αυξήσεις στα τιμολόγια των καταναλωτών της, του κόστους των διαφόρων  επιβαρύνσεων που υφίσταται ως επιχείρηση, ίσως αναγκαστεί  να καταφύγει σύντομα η ΔΕΗ προκειμένου να σταθεί όρθια και να εξυγιάνει τον ισολογισμό της .
Ήδη στο παθητικό  της μετρά ληξιπρόθεσμες οφειλές  ύψους 2,5 δις ευρώ από πελάτες της, μειώσεις στις εισπράξεις εσόδων από εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά λόγω της εφαρμογής του κοινωνικού τιμολογίου, τις χρεώσεις των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας  (ηλεκτροδότηση νησιών), τις ολοένα και αυξανόμενες δαπάνες για την αγορά δικαιωμάτων ρύπων, που καταβάλει στο ενεργειακό χρηματιστήριο, λόγω της εκτεταμένης χρήσης του λιγνίτη ως πρώτη ύλη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κλπ.
Και όλα αυτά χωρίς να έχει λάβει έως σήμερα τις αντίστοιχες αποζημιώσεις από το κράτος, το οποίο μέσω της δημόσιας επιχείρησης ασκεί κοινωνική πολιτική. Μάλιστα η ΔΕΗ έχει προσφύγει στο ΣΤΕ  διεκδικώντας από το κράτος ως υπόλοιπο άλλα  325 εκατομμύρια ευρώ, καθώς υποστηρίζει ότι  το κράτος  της οφείλει συνολικά από το 2011 700 εκατομμύρια ευρώ και μόλις πέρυσι της κατέβαλε 375 εκατομμύρια ευρώ. Η διεκδίκηση αυτή  έχει οδηγήσει και σε έντονη σύγκρουση τον πρόεδρο  της ΔΕΗ Μανώλη Παναγιωτάκη με τον Υπουργό Ανάπτυξης Γιώργο Σταθάκη.
Πριν από τις αυξήσεις  των τιμολογίων η παράλληλα με αυτές η κοινοπραξία  και σύμβουλος της ΔΕΗ McKinsey &Company  έχει εισηγηθεί να ληφθούν από την επιχείρηση πρόσθετα  μέτρα ώστε να μειώσει τους κινδύνους στην αγορά της προμήθειας ρεύματος, και στον τομέα της κατανάλωσης ρίχνοντας το  βάρος στην διατήρηση στο χαρτοφυλάκιο της των καλών πελατών της στη χαμηλή  και μέση τάση, ώστε αυτοί να μη μετακινηθούν σε ιδιώτες παρόχους ενέργειας. Συγκεκριμένα στο επιχειρησιακό της σχέδιο η McKinsey & Company  προτείνει στη ΔΕΗ:
 
  • Την αναμόρφωση του  brand name
  • Την επιβολή χρέωσης σε πελάτες της που επιθυμούν να δέχονται σε έντυπη μορφή τους λογαριασμούς τους, αντί να τους λαμβάνουν ηλεκτρονικά στο e-mail  τους.
  • Τη μείωση του ποσοστού 15% στην έκπτωση που παρέχεται  στους πελάτες που εξοφλούν το λογαριασμό τους εντός της προθεσμίας.
  • Τη συγχώνευση διαφόρων κλιμακίων κατανάλωσης που ισχύουν σήμερα..
  • Την παροχή εναλλακτικών ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών...
  • Την αύξηση του παγίου για κάθε λογαριασμό ρεύματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: