Ένταση επικράτησε στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ το πρωί της
Πέμπτης, όταν μέλη του «Δεν πληρώνω» μπήκαν στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ.
Ένταση επικράτησε στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ το πρωί της
Πέμπτης, όταν μέλη του «Δεν πληρώνω» μαζί με την επικεφαλής της «Πλεύσης
Ελευθερίας» Ζωή Κωνσταντοπούλου
πραγματοποίησαν παρέμβαση για να συμπαρασταθούν στους καταναλωτές που
έχουν εξώδικα από τη ΔΕΗ. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν μέλη του κινήματος,
καρκινοπαθείς αλλά και μακροχρόνια άνεργοι έχουν ζητήσει διακανονισμούς για
παλαιότερες οφειλές με το αίτημά τους ωστόσο να μην γίνεται δεκτό. Αντιθέτως, η
ΔΕΗ έχει στείλει εξώδικα για άμεσα εξόφληση και κάποιοι απειλούνται με
κατασχέσεις για οφειλές απέναντι στην εταιρία.
Η ένταση δημιουργήθηκε διότι, σύμφωνα με την καταγγελία από
τα μέλη του «Δεν πληρώνω», η διευθύντρια του υποκαταστήματος δεν δεχόταν να
μπουν στο γραφείο της όλοι όσοι αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα αλλά ένας-ένας
και μόνοι τους «χωρίς δύο ανθρώπους που ξέρουν γράμματα και θα τους βοηθήσουν»
όπως είπαν οι καταγγέλλοντες.
«Αυτό είναι απαράδεκτο. Είναι δυνατόν να μην δέχονται
διακανονισμούς των ευπαθών κοινωνικών ομάδων που δεν μπορούν να πληρώσουν. Η
αναλγησία της κυβέρνησης και της ΔΕΗ είναι φανερή», τονίζει ο Λεωνιδας
Παπαδόπουλος.
“Βροχή” τα εξώδικα από τη ΔΕΗ
Σημειώνεται ότι τους τελευταίους μήνες τα εξώδικα από τη ΔΕΗ
σε επιχειρήσεις και πολίτες δείχνουν να έχουν αυξηθεί. Σύμφωνα με τοπικά μέσα,
τον Μάρτιο για παράδειγμα, στο Ηράκλειο έφτασαν χίλια περίπου εξώδικα σε
καταναλωτές με μεγάλες οφειλές, τουτέστιν άνω των 3 χιλιάδων ευρώ, αλλά και σε
εκείνους στους οποίους που κόπηκε λόγω οφειλών το ρεύμα και οι ίδιοι επέλεξαν
παράνομα να το επανασυνδέσουν.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι καταναλωτές υποστήριξαν πως
οι οφειλές και η παράνομη επανασύνδεση, έχει να κάνει με τις
συνθήκες οικονομικής κρίσης σημειώνοντας πως αδυνατούσαν, όχι μόνο να
πληρώσουν τα χρέη τους, αλλά να κάνουν ακόμη και ρύθμιση των οφειλών, αφού
απαιτείται ένα ποσό της τάξης του 30%, ως προκαταβολή.
Γιατί “φουσκώνουν” οι λογαριασμοί της ΔΕΗ
Σημειώνεται ότι
μόλις πριν από λίγες ημέρες η ΔΕΗ προχώρησε στην ανακοίνωση νέων αυξήσεων. Και
μπορεί με ανακοίνωση της να θέλησε να καθησυχάσει τους καταναλωτές
υποστηρίζοντας ότι «η επιβάρυνση στους λογαριασμούς από τη σταδιακή ανάκτηση
των ποσών θα είναι πολύ μικρή και προσωρινή» ωστόσο η πραγματικότητα που
βιώνουν τα νοικοκυριά ειδικά τους χειμερινούς μήνες είναι εντελώς διαφορετική.
Η χρέωση για τις λεγόμενες Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας,
φτάνουν να φουσκώνουν το τιμολόγιο της ηλεκτρικής ενέργειας ακόμη και κατά 43,62%.
Ειδικά τα νοικοκυριά που καταναλώνουν περισσότερες από 2000 κιλοβατώρες το
τετράμηνο έρχονται αντιμέτωπα με εξαιρετικά δυσάρεστες εκπλήξεις όταν ανοίγουν
τον φάκελο με τον λογαριασμό της ΔΕΗ καθώς καλούνται να πληρώσουν επιπλέον ποσά
που ξεπερνούν ακόμη και τα 100 ευρώ ανά τετράμηνο. Και αυτά με την υφιστάμενη
κατάσταση.
Αυξήθηκαν τα παράπονα και οι καταγγελίες στο Συνήγορο του
Καταναλωτή το 2016
«Η μεγαλύτερη αύξηση αναφορών σημειώθηκε στις
χρηματοπιστωτικές (τράπεζες, δάνεια) υπηρεσίες (36,4%), στις ηλεκτρονικές
επικοινωνίες (35,1%) και την ενέργεια-ύδρευση (60,6%), εμπορικοί κλάδοι που
συνδέονται άρρηκτα με πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις των καταναλωτών και,
συνεπώς, αντικατοπτρίζουν σαφέστατα τις αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής
κρίσης, που μαστίζει την αγορά και εξουθενώνει τα οικογενειακά εισοδήματα».
Αυτό δήλωσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, παραδίδοντας
σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση, την ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης
Αρχής για τα πεπραγμένα του 2016.
Όπως δήλωσε ο κ. Ζαγορίτης: «Οι αναφορές που υποβλήθηκαν
έφθασαν τις 7.067, αριθμός αυξημένος κατά 31,2% σε σχέση με το 2015. Αυξημένες
κατά 8% ήταν και οι αναφορές (542) που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή
Ελλάδας, που ανήκει στις αρμοδιότητες του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Αθροιστικά,
ο αριθμός των υποθέσεων το 2016 διαμορφώθηκε σε 7.609, είναι υπερδιπλάσιος σε
σχέση με το 2010 και πρόκειται για τις περισσότερες αναφορές που έχουν δεχθεί ο
Συνήγορος του Καταναλωτή από την ίδρυσή του και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή
από την έναρξη λειτουργίας του. Επισημαίνεται ότι το 82,53% των υποθέσεων
επιλύθηκαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, κατά μέσο όρο μικρότερο των 90
ημερών και χωρίς κανένα απολύτως κόστος για τους εμπλεκόμενους.
Η μεγαλύτερη αύξηση αναφορών σημειώθηκε στις
χρηματοπιστωτικές (τράπεζες, δάνεια) υπηρεσίες (36,4%), στις ηλεκτρονικές
επικοινωνίες (35,1%) και την ενέργεια-ύδρευση (60,6%), εμπορικοί
κλάδοι που συνδέονται άρρηκτα με πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις των καταναλωτών
και, συνεπώς, αντικατοπτρίζουν σαφέστατα τις αρνητικές επιπτώσεις της
οικονομικής κρίσης, που μαστίζει την αγορά και εξουθενώνει τα οικογενειακά
εισοδήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου