DEH

DEH

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012

Απογραφή και στο βάθος απολύσεις για τη ΔΕΗ

 Σχέδιο αναπροσαρμογής της μισθολογική πολιτικής και αναδιοργάνωσή της ΔΕΗ, κατά τρόπο παραγωγικό και αποδοτικό, προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο αρμόδιος υπουργός κ. Παπακωνσταντίνου έχει ζητήσει από τη διοίκηση της εταιρείας την πλήρη καταγραφή του προσωπικού της, ανά επιχειρησιακή μονάδα και ανά κατηγορία και ειδικότητα.


Η πρώτη καταγραφή, που έχει κάνει η ίδια η Επιχείρηση, εμφανίζει υπεράριθμο διοικητικό προσωπικό, που φτάνει τις 6.000 σε σύνολο 21.000 εργαζομένων. Βάσει αυτών των δεδομένων, δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο απολύσεων. Αυτό που σε πρώτη φάση θα επιδιωχθεί είναι οι εσωτερικές μετατάξεις και μεταθέσεις του προσωπικού. Οι αλλαγές θα επιδιωχθούν αρχικά να γίνουν σε συναίνεση με τη ΓΕΝΟΠ μέσω μιας νέας συλλογικής σύμβαση εργασίας, αφού οι περισσότερες στρεβλώσει είναι κατοχυρωμένες με συλλογικές συμβάσεις. Εάν αυτό δεν καταστεί δυνατό, τότε οι αλλαγές θα προχωρήσουν με νομοθετικές ρυθμίσεις. Οι σοβαρές ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό και η παράλληλη πληθώρα διοικητικών είναι η βασικότερη στρέβλωση στη ΔΕΗ σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό. Η συνεχής απώλεια τεχνικού προσωπικού, λόγω αυξημένου αριθμού συνταξιοδοτήσεων τα τελευταία χρόνια, οδηγεί σε αύξηση του κόστους εργασίας ένεκα υπερωριών και σε υπο εκμετάλλευση ακριβού εξοπλισμού, με αποτέλεσμα είτε τη μείωση των εσόδων της Επιχείρησης είτε την αύξηση του υπεργολαβικοϋ κόστους.

Παράλληλα, ο κ. Παπακωνσταντίνου επανήλθε στο θέμα εφαρμογής του τελευταίου νόμου για τον περιορισμό των αμοιβών μισθοδοσίας σε ποσοστό 35% επί του 2009, με αφορμή το αίτημα της διοίκησης της ΔΕΗ για μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο δεν ικανοποίησε.

«Μειώστε τις δαπάνες», ήταν το μήνυμα που έστειλε μέσω δηλώσεων σε συνέντευξη Τύπου για πολλοστή φορά στη διοίκηση της ΔΕΗ. Ο κ. Παπακωνσταντίνου φέρεται αποφασισμένος να βάλει τέλος στις στρεβλώσεις που έχουν προκύψει από την πολιτική των αθρόων προσλήψεων και της ανορθολογικής κατανομής του προσωπικού. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: