DEH

DEH

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

Αυξημένο φέτος το κόστος των υγρών καυσίμων για τη ΔΕΗ

Στοιχεία για το κόστος των υγρών καυσίμων της ΔΕΗ παρουσίασε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης Εμμ. Παναγιωτάκης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο κ. Παναγιωτάκης ενημέρωσε του βουλευτές ότι η ΔΕΗ χρησιμοποιεί δύο ειδών υγρά καύσιμα. Συγκεκριμένα, για την τροφοδοσία των μεγάλων μονάδων της Κρήτης και ενός μέρους από τα νησιά χρησιμοποιείται μαζούτ με χαμηλή περικεκτικότητα θείου, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της νησιωτικής χώρας χρησιμοποιείται το ντίζελ. Επίσης, το ντίζελ χρησιμοποιείται και ως υποβοηθητικό για τις εναύσεις των λιγνιτικών μονάδων, για τα ορυχεία και για τις χερσαίες μεταφορές.
Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ενημέρωσε ότι για φέτος έγιναν δύο διαγωνισμοί, σύμφωνα με την πολιτική της ΔΕΗ για ηλεκτρονική διεξαγωγή διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών και τη ναύλωση πλοίων για τη μεταφορά. Όπως ανέφερε, «επετεύχθησαν και στις δύο περιπτώσεις πολύ ικανοποιητικοί διαγωνισμοί, με αρκετούς συμμετέχοντες, Έλληνες και ξένους, και τα αποτελέσματα κρίνονται ικανοποιητικά γιατί έχουμε πετύχει τις μικρότερες δυνατές τιμές σε σχέση με το παρελθόν».
Ως προς τις τελικές δαπάνες, ο κ. Παναγιωτάκης σημείωσε: «Τα περιθώρια από την συνολική προμήθεια ήταν τα χαμηλότερα της τελευταίας εξαετίας. Η συνολική δαπάνη η οποία προϋπολογίζεται για τα υγρά καύσιμα είναι: Για το μαζούτ περίπου 311 εκατομμύρια ευρώ για 940.000 μετρικούς τόνους. Και για το ντίζελ όπου επίσης έγινε επιτυχημένος διαγωνισμός, η συνολική δαπάνη θα είναι περίπου 286 εκατομμύρια και αφορά 350.000 χιλιόλιτρα».
Παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ πέτυχε καλύτερες τιμές, ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε ότι σημειώθηκε μια αύξηση σε σχέση με πέρυσι, λόγω της ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου, καθώς οι συναλλαγές γίνονται σε δολάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: