Οι καθετοποιημένες εταιρείες που έχουν και οι ίδιες παραγωγή ρεύματος, έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται για την προσέλκυση πελατών
Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη σημειώθηκε στα μερίδια των παρόχων ρεύματος τον Φεβρουάριο, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες και χωρίς να έχουν ανακοινωθεί τα επίσημα στοιχεία, άρχισαν και πάλι να «τσιμπάνε» τα ποσοστά των εναλλακτικών παρόχων και να πέφτουν εκείνα της ΔΕΗ.
Pierce PPN
Ειδικότερα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Φεβρουάριος έκλεισε με τη ΔΕΗ να συγκεντρώνει ποσοστό περί το 88,5%, δηλαδή περίπου μία μονάδα κάτω από το 89,59% που είχε στο τέλος Ιανουαρίου και ενώ είχε προηγηθεί μια περίοδος που κατέγραφε είτε άνοδο είτε στασιμότητα.
Τη μία μονάδα «μοιράζονται» αναλογικά σχεδόν, οι υπόλοιποι παίκτες του χώρου, με τους μεγάλους να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος από το ισχνό αυτό 1%.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι οι ιδιώτες αυξάνουν το πελατολόγιό τους (μετρητές) σε ικανοποιητικό ποσοστό, ακόμα και όταν τα μερίδια σε όγκο, δηλαδή σε Κιλοβατώρες, δεν έχουν θεαματικές αλλαγές.
Χαρακτηριστικό είναι για παράδειγμα ότι η Protergia του Ομίλου Μυτιληναίου, εταιρεία που δείχνει ιδιαίτερο δυναμισμό στη λιανική του ρεύματος, αυξάνει το πελατολόγιό της κατά 10.000 περίπου μετρητές το μήνα. Η σημαντική αυτή επίδοση οφείλεται αφενός μεν στα ελκυστικά τιμολόγια που έχει προσφέρει στους καταναλωτές, αφετέρου δε στη δραστηριοποίηση του δικτύου της Cosmote (καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ και καταστήματα COSMOTE) με το οποίο η Protergia έχει στρατηγική συμφωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά το αρχικό διάστημα που στην πραγματικότητα αξιοποιήθηκε για την προετοιμασία και την εκπαίδευση των στελεχών της αλυσίδας, τώρα πλέον εχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς η συνεργασία, γεγονός που αποτυπώνεται και στα νέα συμβόλαια πελατών της οικιακής χρήσης που είναι και η μεγάλη δεξαμενή άντλησης πελατολογίου.
Πρέπει να σημειωθεί παρόλα αυτά ότι οι ιδιώτες πάροχοι έχουν να αντιμετωπίσουν μια μάλλον δυσμενή πραγματικότητα καθώς οι προβλέψεις κάνουν λόγο για υψηλά επίπεδα της Οριακής Τιμής Συστήματος (είναι η χονδρική τιμή στην οποία αγοράζουν ρεύμα οι προμηθευτές), παραμένει μια σχετική αβεβαιότητα όσον αφορά τη διαμόρφωση της «χρέωσης προμηθευτή», ενώ όπως έδειξε η τελευταία δημοπρασία NOME, ο ανταγωνισμός ανεβάζει την τιμή απόκτησης της ενέργειας.
Η προμήθεια ρεύματος, άλλωστε, είναι μια κοστοβόρα δραστηριότητα. Οι εταιρείες πρέπει να χρηματοδοτούν την ανάπτυξη του πελατολογίου τους, καθώς οι ίδιες πληρώνουν κάθε εβδομάδα το ρεύμα που αγοράζουν από τη χονδρεμπορική αγορά, αλλά πληρώνονται από τους πελάτες τους πολλές εβδομάδες αργότερα για το ρεύμα που καταναλώνουν. Για να αυξήσει λοιπόν κανείς τους πελάτες του χρειάζεται χρήματα, τα οποία υπό τις σημερινές συνθήκες είναι δυσεύρετα και ακριβά.
Στο πλαίσιο αυτό, οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρείες που έχουν και οι ίδιες παραγωγή ρεύματος από μονάδες φυσικού αερίου, αλλά έχουν και εταιρικό «βάθος» και κεφαλαιακή ισχύ, διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
http://news247.gr
Τη μία μονάδα «μοιράζονται» αναλογικά σχεδόν, οι υπόλοιποι παίκτες του χώρου, με τους μεγάλους να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος από το ισχνό αυτό 1%.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι οι ιδιώτες αυξάνουν το πελατολόγιό τους (μετρητές) σε ικανοποιητικό ποσοστό, ακόμα και όταν τα μερίδια σε όγκο, δηλαδή σε Κιλοβατώρες, δεν έχουν θεαματικές αλλαγές.
Χαρακτηριστικό είναι για παράδειγμα ότι η Protergia του Ομίλου Μυτιληναίου, εταιρεία που δείχνει ιδιαίτερο δυναμισμό στη λιανική του ρεύματος, αυξάνει το πελατολόγιό της κατά 10.000 περίπου μετρητές το μήνα. Η σημαντική αυτή επίδοση οφείλεται αφενός μεν στα ελκυστικά τιμολόγια που έχει προσφέρει στους καταναλωτές, αφετέρου δε στη δραστηριοποίηση του δικτύου της Cosmote (καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ και καταστήματα COSMOTE) με το οποίο η Protergia έχει στρατηγική συμφωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά το αρχικό διάστημα που στην πραγματικότητα αξιοποιήθηκε για την προετοιμασία και την εκπαίδευση των στελεχών της αλυσίδας, τώρα πλέον εχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς η συνεργασία, γεγονός που αποτυπώνεται και στα νέα συμβόλαια πελατών της οικιακής χρήσης που είναι και η μεγάλη δεξαμενή άντλησης πελατολογίου.
Πρέπει να σημειωθεί παρόλα αυτά ότι οι ιδιώτες πάροχοι έχουν να αντιμετωπίσουν μια μάλλον δυσμενή πραγματικότητα καθώς οι προβλέψεις κάνουν λόγο για υψηλά επίπεδα της Οριακής Τιμής Συστήματος (είναι η χονδρική τιμή στην οποία αγοράζουν ρεύμα οι προμηθευτές), παραμένει μια σχετική αβεβαιότητα όσον αφορά τη διαμόρφωση της «χρέωσης προμηθευτή», ενώ όπως έδειξε η τελευταία δημοπρασία NOME, ο ανταγωνισμός ανεβάζει την τιμή απόκτησης της ενέργειας.
Η προμήθεια ρεύματος, άλλωστε, είναι μια κοστοβόρα δραστηριότητα. Οι εταιρείες πρέπει να χρηματοδοτούν την ανάπτυξη του πελατολογίου τους, καθώς οι ίδιες πληρώνουν κάθε εβδομάδα το ρεύμα που αγοράζουν από τη χονδρεμπορική αγορά, αλλά πληρώνονται από τους πελάτες τους πολλές εβδομάδες αργότερα για το ρεύμα που καταναλώνουν. Για να αυξήσει λοιπόν κανείς τους πελάτες του χρειάζεται χρήματα, τα οποία υπό τις σημερινές συνθήκες είναι δυσεύρετα και ακριβά.
Στο πλαίσιο αυτό, οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρείες που έχουν και οι ίδιες παραγωγή ρεύματος από μονάδες φυσικού αερίου, αλλά έχουν και εταιρικό «βάθος» και κεφαλαιακή ισχύ, διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
http://news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου