DEH

DEH

Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017

ΔΕΗ: Αντί να χάνει... κερδίζει μερίδια στην αγορά! Για δεύτερο μήνα το Δεκέμβριο η ΔΕΗ αύξησε το ποσοστό της στην αγορά λιανικής. Οι αιτίες και το παράδοξο με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της επιχείρησης. Ποια είναι τα μερίδια των βασικών ανταγωνιστών

Για δεύτερο μήνα το Δεκέμβριο η ΔΕΗ αύξησε το ποσοστό της στην αγορά λιανικής. Οι αιτίες και το παράδοξο με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της επιχείρησης. Ποια είναι τα μερίδια των βασικών ανταγωνιστών.
Υποχώρηση μεριδίων των ανεξάρτητων προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας στην αγορά λιανικής, καταγράφηκε για δεύτερο συνεχή μήνα το Δεκέμβριο, με το μερίδιο της ΔΕΗ να διαμορφώνεται σε 89,83%, έναντι 88,66% το Νοέμβριο και 87,99% τον Οκτώβριο. Αναστράφηκε δηλαδή η τάση για άνοιγμα της αγοράς λιανικής, μέσω της αύξησης των ποσοστών των ανεξάρτητων προμηθευτών, η οποία ξεκίνησε από την αρχή του 2016, οπότε είχε γίνει σαφές ότι ο μνημονιακός στόχος για μερίδιο της ΔΕΗ στα επίπεδα του 87% στο τέλος Δεκεμβρίου 2016, θα ήταν απόλυτα εφικτός.
Από τα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ για το Δεκέμβριο, προκύπτει ότι πέραν της ΔΕΗ, η εταιρεία με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων είναι η Protergia του ομίλου Μυτιληναίου με 2,69% (1,11% στην χαμηλή τάση και 1,58% στη μέση), ακολουθεί η Elpedison με 2,42% (1,19 στη χαμηλή τάση, 1,07 στη μέση και 0,16% στην υψηλή), και η ΗΡΩΝ (όμιλος ΤΕΡΝΑ με 2,35% (0,74% στην χαμηλή τάση και 1,61% στη μέση).
Τα ποσοστά των άλλων εταιρειών προμήθειας οι οποίες δεν είναι συνδεδεμένες με παραγωγούς διαμορφώνονται ως εξής: WATT + VOLT: 0,76% (0,65% στην χαμηλή τάση και 0,12% στη μέση), NRG Trading: 0,66% (0,23% στην χαμηλή τάση και 0,43% στη μέση), VOLTERRA: 0,52% (όλες οι πωλήσεις στη μέση τάση), GREEN: 0,35% (0,22% στην χαμηλή τάση και 0,14% στη μέση). Τα μερίδια των θυγατρικών άλλων ΔΕΚΟ (ΟΤΕ, ΕΛΤΑ) είναι κάτω από 0,20, όπως και της Interbeton θυγατρικής της ΤΙΤΑΝ.
Όπως εκτιμούν πηγές της αγοράς, η εκπτωτική πολιτική της ΔΕΗ (-15%, νέα έκπτωση με προπληρωμή της ετήσιας κατανάλωσης, επιστροφή παγίου κ.λπ.) που έχει μειώσει την ψαλίδα μεταξύ των τιμολογίων ΔΕΗ-ανεξάρτητων, το ισχυρό brand που έχει εδραιωθεί για πάνω από μισό αιώνα στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πάνω από το 30% των πελατών της επιχείρησης έχει οφειλές, ρυθμισμένες ή όχι, θεωρείται ότι λειτουργούν ως αντικίνητρα στις μετακινήσεις των καταναλωτών από έναν προμηθευτή σε άλλο.
Σχετικά με τους ενδιάμεσους στόχους για τα ποσοστά της ΔΕΗ σημειώνεται ότι το Δεκέμβριο του 2016 θα έπρεπε το μερίδιο της να μην υπερβαίνει το 87,24%, το Δεκέμβριο του 2017 75,24%, το Δεκέμβριο του 2018 το 62,24% και το Δεκέμβριο του 2019 το 49,24%.
Έτσι, το βάρος για την επίτευξη των μνημονιακών στόχων, πέφτει στο σχέδιο του CEO της ΔΕΗ Μανώλη Παναγιωτάκη για τη μεταβίβαση αντιπροσωπευτικού πελατολογίου της ΔΕΗ (5-6% της αγοράς) σε άλλες εταιρείες οι οποίες στη συνέχεια θα ιδιωτικοποιηθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: