DEH

DEH

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Νέα προσφυγή στο ΣτΕ για την πώληση του ΑΔΜΗΕ, με βάση την πετυχημένη «συνταγή νερά»

Με καινούργια προσφυγή που καταθέτουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε νέα νομική βάση, οι εργαζόμενοι του ΑΔΜΗΕ επιχειρούν και πάλι να μπλοκάρουν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, λίγες εβδομάδες πριν την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους υποψήφιους αγοραστές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η νομική βάση που έχει επιλεγεί αυτή τη φορά από τους εργαζόμενους, είναι ίδια με εκείνη που χρησιμοποίησαν οι κινήσεις πολιτών και εργαζομένων που αντιδρούσαν στην πώληση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ και αποδείχτηκε επιτυχής. Η επιχειρηματολογία τους υιοθετήθηκε, το Μάϊο, από το ΣτΕ με αποτέλεσμα να ματαιωθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί.  Το βασικό σκεπτικό ήταν ότι το νερό είναι δημόσιο αγαθό και για τον λόγο αυτό δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί.
Κατ΄αντιστοιχία, εκείνο που επικαλούνται σήμερα οι προσφεύγοντες, είναι ότι το ηλεκτρικό ρεύμα είναι δημόσιο αγαθό, η ελεύθερη πρόσβαση στο οποίο, εκ μέρους των πολιτών, κινδυνεύει  εάν τα δίκτυα περάσουν σε ιδιώτες. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι την προσφυγή υποβάλλουν, μαζί με δυο σωματεία εργαζομένων, και πολίτες – καταναλωτές, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι, όλοι ως φυσικά πρόσωπα. Το ίδιο είχε συμβεί και με την προσφυγή των εργαζομένων στις περιπτώσεις των εταιρειών ύδρευσης.
Ως προηγούμενο που ενισχύει την επιχειρηματολογία τους, οι νομικοί σύμβουλοι των εργαζομένων του ΑΔΜΗΕ αναφέρουν, εκτός από την υπόθεση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, και εκείνη των παρκομέτρων της Αθήνας, την ιδιωτικοποίηση των οποίων εμπόδισε το ΣτΕ στο παρελθόν, με το σκεπτικό ότι δεν μπορεί να γίνει ανάθεση σε ιδιώτη αστυνομικών καθηκόντων και υπηρεσιών καθώς η αρμοδιότητα αυτή ανήκει μόνο στο κράτος και στους ΟΤΑ.
Ασφαλιστική Περιουσία
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο είχαν προσφύγει και πάλι στο Συμβούλιο της Επικρατείας πέντε σωματεία εργαζομένων της ΔΕΗ, ζητώντας να κριθεί αντισυνταγματικός ο διαγωνισμός, παράνομος και αντίθετος στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), με το επιχείρημα ότι δεν έχει γίνει αναλογιστική μελέτη με την οποία να αποτυπώνεται το μέγεθος της ασφαλιστικής περιουσίας των ασφαλισμένων στην ΔΕΗ (εργαζομένων και συνταξιούχων) που είναι ενσωματωμένη στην περιουσία της Ανώνυμης Εταιρείας (ΔΕΗ) και των θυγατρικών της.
Οι προσφεύγοντες θεωρούν δηλαδή ότι στην πώληση ουσιαστικά συμπεριλαμβάνονται και τα περιουσιακά δικαιώματα των εργαζομένων και συνταξιούχων που είναι ενταγμένα στον ασφαλιστικό τους φορέα. Κι αυτό γιατί από τον Ιούλιο του 1999 στη ΔΕΗ ισχύει ένα ιδιαίτερο ασφαλιστικό καθεστώς, καθώς η περιουσία του ασφαλιστικού φορέα των εργαζομένων και συνταξιούχων ενσωματώθηκε στην περιουσία της ΔΕΗ, ενώ το κράτος αναγνώρισε πλήρως τις υποχρεώσεις της ΔΕΗ προς τους εργαζόμενους και συνταξιούχους.
Προχωρούν οι μνηστήρες
Κατά τα λοιπά, όπως έχει γράψει το energypress, η διαδικασία του διαγωνισμού προχωρά με ταχείς ρυθμούς παρότι έχει δοθεί μια ολιγοήμερη παράταση, ούτως ώστε η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών να γίνει μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι προσφορές θα ανοιχτούν και μπορεί ο σύμβουλος της πώλησης εντός λίγων ημερών (οι προσφορές δεν είναι τεχνικές είναι μόνο οικονομικές) να αναδείξει τον πλειοδότη. Για να γίνει αποδεκτή η πρόταση θα πρέπει να συγκληθεί έκτακτο διοικητικό συμβούλιο, κάτι που είναι εφικτό να γίνει πριν τις γιορτές.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις οι δεσμευτικές προσφορές θα είναι περισσότερες της μιας, με τους περισσότερους υποψηφίους που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον να παραμένουν ζεστοί και να αξιολογούν τα δεδομένα για την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς. Πάντως στην τελική ευθεία δεν αποκλείεται να υπάρξουν και απώλειες, ιδιαίτερα μετά τις πληροφορίες που θέλουν τους καναδούς της PSP να έχουν αποτύχει να βρουν τεχνικό εταίρο και να καλούνται να αποφασίσουν εάν θα καταθέσουν από μόνοι τους προσφορά παραχωρώντας το μάνατζμεντ στο Δημόσιο για 5 χρόνια ή εάν θα αποσυρθούν από το διαγωνισμό.  Θυμίζουμε ότι στο διαγωνισμό εκτός της καναδικής PSP Investments συμμετέχουν επίσης η κινεζική State Grid China Coproration, δύο Ευρωπαίοι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς, ο βελγικός Elia και ο ιταλικός Terna.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: