DEH

DEH

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2020

Την νέα “πράσινη”, smart και ανταγωνιστική ΔΕΗ ανακοινώνει την Δευτέρα παρουσία Μητσοτάκη ο Στάσσης

Γιώργος Φιντικάκης

Την νέα εικόνα της ΔΕΗ, από μια επιχείρηση που στηρίζονταν στο γκρίζο του λιγνίτη, σε μια επιχείρηση που θέλει να πρωταγωνιστήσει στις ΑΠΕ, προσβλέπει σε ένα χαρτοφυλάκιο 2 -3 GW, μεσα από ένα ολιστικό πλάνο μετασχηματισμού, με νέες έξυπνες εμπορικές υπηρεσίες, παρουσιάζει, την επόμενη Δευτέρα, παρουσία του Κυρ. Μητσοτάκη, η διοίκησή της. Εκδήλωση που θα

συνδυαστεί από τα αποκαλυπτήρια της νέας της εταιρικής ταυτότητας μέσα από το νέο της σήμα, το οποίο θα συμβολίζει την στροφή της από τον λιγνίτη στις ΑΠΕ.

Το μότο της καμπάνιας της ΔΕΗ για τη νέα εταιρική της ταυτότητα είναι κάτι παραπάνω από εύγλωττο: «Η ΔΕΗ υποδέχεται το μέλλον».

Οι ετοιμασίες προχωρούν γοργά, καθώς ήδη αποκαθηλώθηκε από την πρόσοψη της έδρας της ΔΕΗ στη Χαλκοκονδύλη το γνωστό σήμα που εδώ και πολλά χρόνια κοσμούσε το κτήριο, τους λογαριασμούς και το εταιρικό υλικό της ΔΕΗ, εν αναμονή της αποκάλυψης και τοποθέτησης του νέου λογοτύπου.

Στην πράξη η ειδική εκδήλωση που οργανώνει η ΔΕΗ αποτελεί προάγγελο του νέου της επιχειρησιακού πλάνου, το οποίο αναμένεται στα τέλη της χρονιάς, παράλληλα με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου.

Σε αυτό θα γίνεται λεπτομερή αναφορά στο στόχο για 2.000-3.000 MW από ΑΠΕ στην επόμενη τριετία, στην πώληση του ΔΕΔΔΗΕ, η οποία εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει προς τα τέλη του έτους, αλλά και στον μετασχηματισμό της σε μια εταιρεία με πλειάδα υπηρεσιών, όπως αυτές για την επισκευή και συντήρηση του σπιτιού. Διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, βασικοί διεκδικητές είναι 2-3 εξιδεικευμένες εταιρείες και έχει σαν αντικείμενο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών για την κατοικία στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαικών παρόχων, οι οποίοι συνδυάζουν ευέλικτα ενεργειακά πακέτα με ενεργειακές υπηρεσίες κάθε τύπου.

Στην ουσία, η παρουσίαση της Δευτέρας, πολύ δε περισσότερο όμως το νέο 3ετές της business plan, θα ακτινογραφούν μια επιχείρηση που έχει βάλει στόχο μια σταθερή ετήσια κερδοφορία 700-900 εκατ ευρώ (EBITDA), που διεκδικεί την ΔΕΠΑ Εμπορίας, που συζητά με επενδυτές, όπως με την γερμανική RWE για φωτοβολταϊκά, ύψους 1,2 δισ. ευρώ στην Δ.Μακεδονία. Επενδύσεις που θα χρηματοδοτηθούν τόσο με την ρευστότητα 500-550 εκατ ευρώ από τις τιτλοποιήσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών, όσο και με μια πιθανή έξοδο στις αγορές στα τέλη του έτους και φυσικά με τα έσοδα από την επικείμενη πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Εικόνα που θα συμπληρώνουν το νέο τοπίο μετά και την εκτιμώμενη ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις Βρυξέλλες, καθώς και με το αίτημα για ετήσια αποζημίωση 200 εκατ ευρώ για την τριετία 2021-2023 (διάστημα κατά το οποίο θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι ζημιογόνες λιγντικές μονάδες), εξελίξεις που θα κρίνουν πολλά. Ανάλογα με την διαθέσιμη ρευστότητα στα τέλη του έτους, η ΔΕΗ θα αποφασίσει από το αν θα βγει στις αγορές, έως το εύρος των εκπτώσεων στα τιμολόγια προς την βιομηχανία, τα οποία επουδενί δεν θα είναι κάτω του κόστους.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θεσμικοί επενδυτές και hedge funds φλερτάρουν με την ιδέα να εισέλθουν στο μετοχικό της κεφάλαιο. Από την Allianz Global Investors, μέχρι τις αμερικανικές Bell Rock Capital και Helm Investment Partners, τις βρετανικές Bluecrest Capital Management και Polygon, την καναδική Fiera Capital, την γερμανική Zenon ή την Prince Street Capital, κοινός παρονομαστής όλων είαι ότι βλέπουν ότι η ΔΕΗ έχει μπροστά της καθαρή ορατότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: