Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Κ. Δεληγιάννης: Στα 170 εκατ. ευρώ ο β' εισπρακτικός γύρος της ΔΕΗ από την Qualco

Με μία συμμετοχή ολοκληρώθηκε την περασμένη Τετάρτη (19/06) η υποβολή προσφορών στον νέο διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η ΔΕΗ για την πρόσληψη εξωτερικού συμβούλου για τη διαχείριση πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» στη διαδικασία έδωσε μόνο η κοινοπραξία εταιρειών με επικεφαλής την Qualco, η οποία ήδη διαχειρίζεται χαρτοφυλάκιο ληξιπρόθεσμων χρεών της επιχείρησης, καθώς είχε κερδίσει τον πρώτο αντίστοιχο διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί τον Νοέμβριο του 2017. 
Η υποβολή προσφοράς από έναν μόνο ενδιαφερόμενο ουσιαστικά καθιστά διαδικαστική την ανακήρυξη καινούργιου συμβούλου μέσω του δεύτερου διαγωνισμού. Έτσι, όπως όλα δείχνουν, η Qualco θα συνεχίσει να «κυνηγά» ληξιπρόθεσμες οφειλές για λογαριασμό της ΔΕΗ, έχοντας ήδη εισφέρει στα ταμεία της επιχείρησης ένα ποσό άνω των 300 εκατ. ευρώ σε μετρητά. Παράλληλα, έχει εξασφαλίσει διακανονισμούς της τάξης των 50 εκατομμυρίων. 
Ο προϋπολογισμός του νέου διαγωνισμού ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ, για την είσπραξη 170 εκατ. ευρώ, και η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 30 μήνες. Η αμοιβή του αναδόχου θα συναρτάται από τις οφειλές που θα ανακτήσει, καθώς για ποσό 125 εκατ. ευρώ από ενεργούς πελάτες θα αμειφθεί με το 8% (δηλαδή 10 εκατ. ευρώ), για ποσό 25 εκατ. ευρώ από «τελικούς πελάτες» με οφειλή έως 2.000 ευρώ θα αμειφθεί με το 12% (δηλαδή 3 εκατ.) και για ποσό 20 εκατ. ευρώ από «τελικούς πελάτες» με οφειλή άνω των 2.000 ευρώ θα αμειφθεί με το 10% (δηλαδή 2 εκατ.). 
Το Δ.Σ. της ΔΕΗ είχε αποφασίσει στις 13 Μαΐου να ανανεώσει τη σύμβαση με την Qualco με διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού. Η απόφαση προέβλεπε την ανάθεση στην κοινοπραξία των υπηρεσιών διαχείρισης ληξιπρόθεσμων χρεών μέχρι του ποσού των 5,5 εκατ. ευρώ, το οποίο εκτιμάτο ότι θα καλύψει 4 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
1,7 δισ. ευρώ
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της ΔΕΗ στη χαμηλή τάση αγγίζουν το 1,7 δισ. ευρώ, ενώ αν συνυπολογιστούν τα χρέη από τους πελάτες υψηλής τάσης καθώς και οι διακανονισμένες οφειλές ανέρχονται σε 2,7 δισ. Στο περιθώριο της υπογραφής τη Δευτέρα της νέας δανειακής σύμβασης με την Τράπεζα Εμπορίου και Επενδύσεων του Ευξείνου Πόντου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Μανώλης Παναγιωτάκης, σημείωσε πως η Qualco έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να ανακοπεί η δημιουργία καινούργιων οφειλετών στη χαμηλή τάση, με συνέπεια να αντιστραφούν οι προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις. 
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, η συγκεκριμένη στρατηγική διαχείρισης δεν φαίνεται να έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα στην περίπτωση των «τελικών πελατών», όπου τα ποσοστά εισπραξιμότητας κινούνται στο 2,5%-3%. Γι’ αυτό και για τη συγκεκριμένη κατηγορία οφειλετών η ΔΕΗ πρόκειται να εντατικοποιήσει τη χρήση των ένδικων μέσων, προετοιμάζοντας τη μαζική αποστολή εξωδίκων σε πρώτη φάση, όπως έγραψε χθες η «Ν».  
Λιγνιτικές μονάδες
Την ίδια στιγμή, υπογράφηκε πριν από μερικά 24ωρα η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την επέκταση λειτουργίας των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ Καρδιά ΙΙΙ και IV, η οποία πρόκειται να δημοσιευθεί άμεσα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Όπως και στην περίπτωση του ΑΗΣ Αμυνταίου, σύμφωνα με την ελληνική πλευρά η ΚΥΑ καλύπτει την επέκταση της λειτουργίας των δύο μονάδων στις 32.000 ώρες, έναντι των 17.500 ωρών τις οποίες η Κομισιόν θεωρεί πως δικαιούνται με την ένταξή τους στο καθεστώς παρέκκλισης περιορισμένης διάρκειας της ευρωπαϊκής Οδηγίας 2010/75/ΕΕ περί βιομηχανικών ρύπων.
Οι 17.500 ώρες καλύπτουν πλέον λίγους μήνες «ζωής» των δύο μονάδων, κατά τους χειμερινούς μήνες ώστε να υποστηρίξουν και τη λειτουργία της τηλεθέρμανσης της Πτολεμαΐδας. Σύμφωνα με μελέτη της ΔΕΗ, αν τόσο οι δύο αυτές μονάδες όσο και ο ΑΗΣ Αμυνταίου αποσύρονταν στις 17.500 ώρες, τότε έως την έναρξη της «Πτολεμαΐδα V», το εγχώριο σύστημα θα αντιμετώπιζε σημαντικό πρόβλημα εφοδιασμού, ενώ θα αυξανόταν αισθητά και το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας στη χονδρεμπορική αγορά. Επίσης, μέχρι την ένταξη της «Πτολεμαΐδα V», δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει η τηλεθέρμανση της Πτολεμαΐδας. 
 
(Ναυτεμπορική)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου