Στελέχη της επιχείρησης εκτιμούν πως μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα σημαντικό μερίδιο της νέας αυτής αγοράς, κατά τα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών ενεργειακών εταιρειών
Στην τελική ευθεία έχει μπει η «πρεμιέρα» της ΔΕΗ στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, διεκδικώντας έτσι μερίδιο από μία ολοένα αυξανόμενη «δεξαμενή» καταναλωτών, που ήδη κινείται στις 800.000 συνδέσεις.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες του World Energy News, εντός του ερχόμενου Απριλίου η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού θα ξεκινήσει να προμηθεύει καύσιμο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, δηλαδή σε λεγόμενους μη επιλέγοντες πελάτες.
Αν και δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές λεπτομέρειες για τα συμβόλαια που θα προσφέρει η εταιρεία, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως ανάμεσα σε άλλα θα συγκαταλέγονται και τα συνδυαστικά «πακέτα» ρεύματος και φυσικού αερίου, όπως ήδη κάνουν άλλωστε όλοι οι εναλλακτικοί πάροχοι.
Εξάλλου, ο συνδυασμός του ρεύματος και του φυσικού αερίου σε ένα ενεργειακό προϊόν αποτελεί πανευρωπαϊκή τάση, αφού δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να περιορίσουν τα ενεργειακά τους κόστη.
Σε κάθε περίπτωση, η επιχείρηση «βλέπει» το φυσικό αέριο ως μέσο για να αναπληρώσει ένα μέρος του τζίρου που είναι προδιαγεγραμμένο να απολέσει από την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο της συρρίκνωσης της παρουσίας της στη λιανική αγορά ρεύματος.
Μάλιστα, η σημασία που δίνει η εταιρεία στο «άνοιγμα» στο αέριο καύσιμο αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι είχε αναθέσει σε συμβούλους την εκπόνηση του σχετικού επιχειρησιακού της πλάνου.
Ένα πλάνο που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει στη λιανική αγορά, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών της και στο δεύτερο βασικό ενεργειακό προϊόν (πέραν του ηλεκτρικού ρεύματος) που αυτοί καταναλώνουν.
Υψηλοί στόχοι
Εξάλλου, με διάφορες αφορμές, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Μανώλης Παναγιωτάκης, έχει αναφέρει την προμήθεια του φυσικού αερίου ως έναν από τους τομείς στους οποίους η επιχείρηση σκοπεύει να αποκτήσει σημαντική παρουσία το επόμενο χρονικό διάστημα, μαζί με τις ΑΠΕ και τις ενεργειακές υπηρεσίες.
Παράλληλα, η δραστηριοποίηση στο αέριο καύσιμο αποτελεί βασικό πυλώνα στους στόχους για την προσφορά νέων ενεργειακών υπηρεσιών και προϊόντων στη λιανική αγορά, τους οποίους θέτει το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπόνησε η επιχείρηση σε συνεργασία με τη McKinsey για την περίοδο 2018 - 2022.
Όσον αφορά τις προοπτικές της ΔΕΗ στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, οι υπεύθυνοι της επιχείρησης προβλέπουν πως σημαντικό ρόλο θα παίξει η εμπιστοσύνη που εμπνέει το brand name της ΔΕΗ στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό, κάτι που καταδεικνύουν οι έρευνες αγοράς που έχουν διεξαχθεί.
Επομένως, εκτιμούν πως η εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα σημαντικό μερίδιο της προμήθειας, στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών προμήθειας ρεύματος, που επεκτάθηκαν στην πορεία και στο αέριο καύσιμο.
Πάντως, η επέκταση της επιχείρησης στο φυσικό αέριο περιλαμβάνει και τη χονδρεμπορική αγορά, κάτι που εξάλλου προέβλεπε και η προκήρυξη για την επιλογή των συμβούλων που ανέλαβαν να καταρτίσουν το επιχειρησιακό της πλάνο.
Σε αυτό το πλαίσιο το Δ.Σ. της εταιρείας, στη συνεδρίασή του στις 20 Οκτωβρίου, ενέκρινε ομόφωνα την έναρξη άσκησης δραστηριότητας πώλησης φυσικού αερίου σε επιλέγοντες πελάτες, δηλαδή βιομηχανίες με μεγάλες καταναλώσεις.
Μία έγκριση που υποδηλώνει πως η ΔΕΗ αναμένεται να πραγματοποιήσει την «είσοδό» της στη χονδρεμπορική αγορά φυσικού αερίου νωρίτερα από τον Απρίλιο, όταν θα «μπει» και στην προμήθεια νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες του World Energy News, εντός του ερχόμενου Απριλίου η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού θα ξεκινήσει να προμηθεύει καύσιμο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, δηλαδή σε λεγόμενους μη επιλέγοντες πελάτες.
Αν και δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές λεπτομέρειες για τα συμβόλαια που θα προσφέρει η εταιρεία, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως ανάμεσα σε άλλα θα συγκαταλέγονται και τα συνδυαστικά «πακέτα» ρεύματος και φυσικού αερίου, όπως ήδη κάνουν άλλωστε όλοι οι εναλλακτικοί πάροχοι.
Εξάλλου, ο συνδυασμός του ρεύματος και του φυσικού αερίου σε ένα ενεργειακό προϊόν αποτελεί πανευρωπαϊκή τάση, αφού δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να περιορίσουν τα ενεργειακά τους κόστη.
Σε κάθε περίπτωση, η επιχείρηση «βλέπει» το φυσικό αέριο ως μέσο για να αναπληρώσει ένα μέρος του τζίρου που είναι προδιαγεγραμμένο να απολέσει από την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο της συρρίκνωσης της παρουσίας της στη λιανική αγορά ρεύματος.
Μάλιστα, η σημασία που δίνει η εταιρεία στο «άνοιγμα» στο αέριο καύσιμο αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι είχε αναθέσει σε συμβούλους την εκπόνηση του σχετικού επιχειρησιακού της πλάνου.
Ένα πλάνο που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει στη λιανική αγορά, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών της και στο δεύτερο βασικό ενεργειακό προϊόν (πέραν του ηλεκτρικού ρεύματος) που αυτοί καταναλώνουν.
Υψηλοί στόχοι
Εξάλλου, με διάφορες αφορμές, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Μανώλης Παναγιωτάκης, έχει αναφέρει την προμήθεια του φυσικού αερίου ως έναν από τους τομείς στους οποίους η επιχείρηση σκοπεύει να αποκτήσει σημαντική παρουσία το επόμενο χρονικό διάστημα, μαζί με τις ΑΠΕ και τις ενεργειακές υπηρεσίες.
Παράλληλα, η δραστηριοποίηση στο αέριο καύσιμο αποτελεί βασικό πυλώνα στους στόχους για την προσφορά νέων ενεργειακών υπηρεσιών και προϊόντων στη λιανική αγορά, τους οποίους θέτει το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπόνησε η επιχείρηση σε συνεργασία με τη McKinsey για την περίοδο 2018 - 2022.
Όσον αφορά τις προοπτικές της ΔΕΗ στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, οι υπεύθυνοι της επιχείρησης προβλέπουν πως σημαντικό ρόλο θα παίξει η εμπιστοσύνη που εμπνέει το brand name της ΔΕΗ στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό, κάτι που καταδεικνύουν οι έρευνες αγοράς που έχουν διεξαχθεί.
Επομένως, εκτιμούν πως η εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα σημαντικό μερίδιο της προμήθειας, στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών προμήθειας ρεύματος, που επεκτάθηκαν στην πορεία και στο αέριο καύσιμο.
Πάντως, η επέκταση της επιχείρησης στο φυσικό αέριο περιλαμβάνει και τη χονδρεμπορική αγορά, κάτι που εξάλλου προέβλεπε και η προκήρυξη για την επιλογή των συμβούλων που ανέλαβαν να καταρτίσουν το επιχειρησιακό της πλάνο.
Σε αυτό το πλαίσιο το Δ.Σ. της εταιρείας, στη συνεδρίασή του στις 20 Οκτωβρίου, ενέκρινε ομόφωνα την έναρξη άσκησης δραστηριότητας πώλησης φυσικού αερίου σε επιλέγοντες πελάτες, δηλαδή βιομηχανίες με μεγάλες καταναλώσεις.
Μία έγκριση που υποδηλώνει πως η ΔΕΗ αναμένεται να πραγματοποιήσει την «είσοδό» της στη χονδρεμπορική αγορά φυσικού αερίου νωρίτερα από τον Απρίλιο, όταν θα «μπει» και στην προμήθεια νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων.
www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου