Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΗ, η επιχείρηση πραγματοποιεί στοχευμένες και συνδυασμένες δράσεις έναντι των οφειλετών της, εξαντλώντας τα περιθώρια για επίτευξη διακανονισμών
Ευθύνες στη ΡΑΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ για πλημμελή αντιμετώπιση του προβλήματος των ρευματοκλοπών επιρρίπτει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Μανόλης Παναγιωτάκης μέσω συνέντευξής του, κάνοντας λόγο για υποβάθμιση και στρουθοκαμηλισμό που δεν συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου.
Ταυτόχρονα ο κ. Παναγιωτάκης διαβεβαιώνει ότι η ΔΕΗ δεν θα καταργήσει την έκπτωση 15% στους συνεπείς καταναλωτές, καθώς όπως σημειώνει μέσω αυτής ανασχέθηκε η τάση μείωσης της εισπραξιμότητας των λογαριασμών, αλλά και βελτιώθηκε η εισπραξιμότητα κατά 10%.
Σε ότι αφορά το θέμα των ρευματοκλοπών ο κ. Παναγιωτάκης τις χαρακτηρίζει «μάστιγα που πρέπει να εκλείψει» και απορρίπτει τις θεωρίες ότι η αύξησή τους είναι συνέπεια της κρίσης.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «όσοι επιδίδονται σε ρευματοκλοπή μπορούν να πληρώσουν. Οι πτωχοί και οι αδύναμοι δεν κλέβουν».
Παράλληλα σημειώνει ότι πρόκειται για ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ και της ΡΑΕ να τις αντιμετωπίσουν, καθώς και ότι η ΔΕΗ έχει κατ’ επανάληψη αναδείξει το πρόβλημα.
Τονίζει δε ότι «η υποβάθμιση και ο στρουθοκαμηλισμός δεν συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου».
Ο κ. Παναγιωτάκης στη συνέντευξη του δίνει αναλυτικά στοιχεία για τις οφειλές προς τη ΔΕΗ που έχουν ως εξής:
• Οικιακοί και επαγγελματικοί καταναλωτές χρωστούν 1,6 δις ευρώ. Από αυτά 800 δις ευρώ αφορούν σε τελικούς καταναλωτές οι οποίοι έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων τους ή έχουν αλλάξει προμηθευτή.
• Μεσαίοι βιομηχανικοί καταναλωτές οφείλουν 155 εκατ. ευρώ.
• Η μεγάλη βιομηχανία χρωστά 380 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 280 εκατ. είναι χρέη της ΛΑΡΚΟ.
• Δημόσιοι φορείς (Δήμοι, δημοτικές επιχειρήσεις αγροτικούς φορείς άρδευσης κλπ.) οφείλουν περί τα 200 εκατ. ευρώ.
Στοχευμένες δράσεις για είσπραξη των οφειλών
Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, η επιχείρηση έναντι αυτών πραγματοποιεί στοχευμένες και συνδυασμένες δράσεις, εξαντλεί τα περιθώρια συνεννόησης για επίτευξη διακανονισμών και, τελικά, προχωρά σε εντολές αποκοπής σύμφωνα με τον κώδικα διαχείρισης.
Ο κ. Παναγιωτάκης καυτηριάζει, εξάλλου, πως για ένα σημαντικό αριθμό πολιτών η πληρωμή της ΔΕΗ δεν αποτελεί προτεραιότητα και σημειώνει ότι αυτή η νοοτροπία δρα σε βάρος των υπολοίπων.
Σχετικά με την έκπτωση συνέπειας 15%, ο κ. Παναγιωτάκης διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί μιλώντας για «θέμα αρχής», ενώ αναφέρει ότι συνέβαλε στην τάση μείωσης της εισπραξιμότητας των λογαριασμών, αλλά και βελτίωσε την εισπραξιμότητα κατά τουλάχιστον 10%.
Όσον αφορά την κριτική που δέχεται το συγκεκριμένο μέτρο ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρει τα εξής: «Είναι γεγονός ότι το μέτρο έχει βληθεί από διάφορες πλευρές και έχει ενοχοποιηθεί ότι εμποδίζει το άνοιγμα της αγοράς. Από την πλευρά μου απορρίπτω αυτές τις αιτιάσεις, οι οποίες είναι απόρροια της νοοτροπίας ορισμένων ανταγωνιστών της ΔΕΗ για γρήγορο και εύκολο κέρδος, με μηδενικό ρίσκο και χωρίς ουσιαστική παρουσία στην αγορά με προσλήψεις προσωπικού και επενδύσεις».
Οφέλη από τη λειτουργία των έξυπνων μετρητών
Τέλος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ αναφέρεται και στο ζήτημα της εγκατάστασης έξυπνων μετρητών σημειώνοντας τα εξής: «Δυστυχώς στο θέμα αυτό έχουν υπάρξει ολιγωρίες και λανθασμένοι χειρισμοί. Από την αρχή, στις αρχές της δεκαετίας υπήρξαν και άστοχες κυβερνητικές παρεμβάσεις. Επίσης υπάρχουν συγκρούσεις επιχειρηματικών συμφερόντων. Όλα αυτά έχουν συντελέσει σε απαράδεκτες καθυστερήσεις, αναντίστοιχες με τις υποκειμενικές δυνατότητες και το τεχνολογικό επίπεδο της επιστημονικής μας κοινότητας και του ΔΕΔΔΗΕ. Χρειάζονται τομές και γενναίες αποφάσεις. Τα οφέλη για τους καταναλωτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρεμβαίνουν στην κατανάλωσή τους παύοντας να είναι παθητικοί δέκτες υπηρεσιών και τη λειτουργία της αγοράς, θα είναι πολλαπλά. Το ίδιο πολλαπλά θα είναι και τα οφέλη από τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του Δικτύου, που είναι για πολλούς λόγους αδήρητη ανάγκη, και που και εδώ υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση».
Ταυτόχρονα ο κ. Παναγιωτάκης διαβεβαιώνει ότι η ΔΕΗ δεν θα καταργήσει την έκπτωση 15% στους συνεπείς καταναλωτές, καθώς όπως σημειώνει μέσω αυτής ανασχέθηκε η τάση μείωσης της εισπραξιμότητας των λογαριασμών, αλλά και βελτιώθηκε η εισπραξιμότητα κατά 10%.
Σε ότι αφορά το θέμα των ρευματοκλοπών ο κ. Παναγιωτάκης τις χαρακτηρίζει «μάστιγα που πρέπει να εκλείψει» και απορρίπτει τις θεωρίες ότι η αύξησή τους είναι συνέπεια της κρίσης.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «όσοι επιδίδονται σε ρευματοκλοπή μπορούν να πληρώσουν. Οι πτωχοί και οι αδύναμοι δεν κλέβουν».
Παράλληλα σημειώνει ότι πρόκειται για ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ και της ΡΑΕ να τις αντιμετωπίσουν, καθώς και ότι η ΔΕΗ έχει κατ’ επανάληψη αναδείξει το πρόβλημα.
Τονίζει δε ότι «η υποβάθμιση και ο στρουθοκαμηλισμός δεν συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου».
Ο κ. Παναγιωτάκης στη συνέντευξη του δίνει αναλυτικά στοιχεία για τις οφειλές προς τη ΔΕΗ που έχουν ως εξής:
• Οικιακοί και επαγγελματικοί καταναλωτές χρωστούν 1,6 δις ευρώ. Από αυτά 800 δις ευρώ αφορούν σε τελικούς καταναλωτές οι οποίοι έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων τους ή έχουν αλλάξει προμηθευτή.
• Μεσαίοι βιομηχανικοί καταναλωτές οφείλουν 155 εκατ. ευρώ.
• Η μεγάλη βιομηχανία χρωστά 380 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 280 εκατ. είναι χρέη της ΛΑΡΚΟ.
• Δημόσιοι φορείς (Δήμοι, δημοτικές επιχειρήσεις αγροτικούς φορείς άρδευσης κλπ.) οφείλουν περί τα 200 εκατ. ευρώ.
Στοχευμένες δράσεις για είσπραξη των οφειλών
Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, η επιχείρηση έναντι αυτών πραγματοποιεί στοχευμένες και συνδυασμένες δράσεις, εξαντλεί τα περιθώρια συνεννόησης για επίτευξη διακανονισμών και, τελικά, προχωρά σε εντολές αποκοπής σύμφωνα με τον κώδικα διαχείρισης.
Ο κ. Παναγιωτάκης καυτηριάζει, εξάλλου, πως για ένα σημαντικό αριθμό πολιτών η πληρωμή της ΔΕΗ δεν αποτελεί προτεραιότητα και σημειώνει ότι αυτή η νοοτροπία δρα σε βάρος των υπολοίπων.
Σχετικά με την έκπτωση συνέπειας 15%, ο κ. Παναγιωτάκης διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί μιλώντας για «θέμα αρχής», ενώ αναφέρει ότι συνέβαλε στην τάση μείωσης της εισπραξιμότητας των λογαριασμών, αλλά και βελτίωσε την εισπραξιμότητα κατά τουλάχιστον 10%.
Όσον αφορά την κριτική που δέχεται το συγκεκριμένο μέτρο ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρει τα εξής: «Είναι γεγονός ότι το μέτρο έχει βληθεί από διάφορες πλευρές και έχει ενοχοποιηθεί ότι εμποδίζει το άνοιγμα της αγοράς. Από την πλευρά μου απορρίπτω αυτές τις αιτιάσεις, οι οποίες είναι απόρροια της νοοτροπίας ορισμένων ανταγωνιστών της ΔΕΗ για γρήγορο και εύκολο κέρδος, με μηδενικό ρίσκο και χωρίς ουσιαστική παρουσία στην αγορά με προσλήψεις προσωπικού και επενδύσεις».
Οφέλη από τη λειτουργία των έξυπνων μετρητών
Τέλος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ αναφέρεται και στο ζήτημα της εγκατάστασης έξυπνων μετρητών σημειώνοντας τα εξής: «Δυστυχώς στο θέμα αυτό έχουν υπάρξει ολιγωρίες και λανθασμένοι χειρισμοί. Από την αρχή, στις αρχές της δεκαετίας υπήρξαν και άστοχες κυβερνητικές παρεμβάσεις. Επίσης υπάρχουν συγκρούσεις επιχειρηματικών συμφερόντων. Όλα αυτά έχουν συντελέσει σε απαράδεκτες καθυστερήσεις, αναντίστοιχες με τις υποκειμενικές δυνατότητες και το τεχνολογικό επίπεδο της επιστημονικής μας κοινότητας και του ΔΕΔΔΗΕ. Χρειάζονται τομές και γενναίες αποφάσεις. Τα οφέλη για τους καταναλωτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρεμβαίνουν στην κατανάλωσή τους παύοντας να είναι παθητικοί δέκτες υπηρεσιών και τη λειτουργία της αγοράς, θα είναι πολλαπλά. Το ίδιο πολλαπλά θα είναι και τα οφέλη από τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του Δικτύου, που είναι για πολλούς λόγους αδήρητη ανάγκη, και που και εδώ υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου