Πυρετώδεις είναι οι διεργασίες που αφορούν το μέλλον της ΔΕΗ τις τελευταίες ημέρες, καθώς τα ανοιχτά μέτωπα είναι πολλά. Την ώρα που στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης Μ. Παναγιωτάκης παρουσίασε τη στρατηγική της ΔΕΗ για το "ελεγχόμενο" άνοιγμα της αγοράς, οι εξελίξεις τρέχουν σε διάφορα, πολιτικά και μη, επίπεδα.
Πέραν των διαπραγματεύσεων στο Χίλτον, η Κομισιόν καθορίζει τις εξελίξεις στη ΔΕΗ και μέσω του ελέγχου που πραγματοποιεί αυτή την περίοδο η DG Comp, διερευνώντας τυχόν παραβιάσεις των αρχών του ανταγωνισμού από τις πρακτικές που εφαρμόζει η δεσπόζουσα επιχείρηση του κλάδου.
Η πορεία των πραγμάτων, σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν τους ελεγκτές της DG Comp να έχουν ήδη εντοπίσει ίχνη «ατασθαλιών», μπορεί να είναι καταιγιστική.
Σε μια τέτοια περίπτωση, το πλαίσιο που αποκαλύπτει σήμερα το energypress είναι σαφές και εξηγεί γιατί από την πλευρά των δανειστών επισείεται το "φόβητρο" των αποφάσεων της DG Comp.
Η Κομισιόν θα καλέσει τη ΔΕΗ (ή/και τον ΑΔΜΗΕ) να αντικρούσουν το πόρισμα των ελεγκτών, τόσο εγγράφως όσο και, εφόσον της ζητηθεί, σε ακροαματική διαδικασία. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως υπογραμμίζουν πηγές της DG Comp σε επικοινωνία τους με το energypress, σε μια τέτοια περίπτωση θα τεθούν υπόψη των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ μόνο εκείνα τα τμήματα του φακέλου της υπόθεσης που έχουν χαρακτηριστεί ως «μη εμπιστευτικά».
Εάν η Κομισιόν δε μείνει ικανοποιημένη από τα όσα θα υποστηρίξουν ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, τότε θα θέσει τις προτάσεις της υπόψη των αντιπροσώπων των αρχών ανταγωνισμού των κρατών-μελών, οι οποίοι θα κληθούν να διατυπώσουν συμβουλευτική γνώμη τόσο ως προς την ουσία της υπόθεσης, όσο και για τα προτεινόμενα από την Κομισιόν πρόστιμα.
Σε περίπτωση που η Κομισιόν κρίνει ότι πρέπει να αποκατασταθεί τάχιστα η λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά, μπορεί να επιταχύνει τις διαδικασίες εφαρμόζοντας τις προβλέψεις του άρθρου 9 του σχετικού κανονισμού 1/2003. Βάσει αυτού, αντί για πρόστιμο, επιβάλλει νομικά κατοχυρωμένες υποχρεώσεις αποκατάστασης του ανταγωνισμού οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με τον κίνδυνο προστίμου να επικρεμάται σε περίπτωση παραβίασης αυτών.
Ο συγκεκριμένος κανονισμός καθορίζει και τα περιθώρια για την επιβολή των προστίμων σε κάθε περίπτωση, τα οποία επιβάλλονται ανάλογα με τη βαρύτητα των παραβιάσεων και τη διάρκεια αυτών. Το ύψος των προστίμων προσδιορίζεται βάσει της αναθεώρησης των σχετικών κατευθυντήριων γραμμών το 2006.
Τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν μέχρι και το 30% των πωλήσεων που επηρεάστηκαν από τις παραβάσεις που καταλογίζει στις υπόλογες εταιρείες η Κομισιόν. Το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται ανάλογα με τη χρονική διάρκεια των παραβάσεων. Το μέγιστο ύψος του προστίμου που μπορεί να επιβληθεί τελικά είναι το 10% του συνολικού ετήσιου turnover της επιχείρησης.
Όπως καταλαβαίνει κανείς, ένα τέτοιο πρόστιμο, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της ΔΕΗ, θα ήταν εξοντωτικό. Και για να πληρωθεί, η πώληση μονάδων μοιάζει, για όσους έχουν κάνει τους σχετικούς υπολογισμούς, μονόδρομος.
Αυτό είναι, λοιπόν, και το ισχυρό χαρτί που κρατά στα χέρια της η Κομισιόν, βάσει του οποίου μπορεί να εκβιάσει εξελίξεις.
Πέραν των διαπραγματεύσεων στο Χίλτον, η Κομισιόν καθορίζει τις εξελίξεις στη ΔΕΗ και μέσω του ελέγχου που πραγματοποιεί αυτή την περίοδο η DG Comp, διερευνώντας τυχόν παραβιάσεις των αρχών του ανταγωνισμού από τις πρακτικές που εφαρμόζει η δεσπόζουσα επιχείρηση του κλάδου.
Η πορεία των πραγμάτων, σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν τους ελεγκτές της DG Comp να έχουν ήδη εντοπίσει ίχνη «ατασθαλιών», μπορεί να είναι καταιγιστική.
Σε μια τέτοια περίπτωση, το πλαίσιο που αποκαλύπτει σήμερα το energypress είναι σαφές και εξηγεί γιατί από την πλευρά των δανειστών επισείεται το "φόβητρο" των αποφάσεων της DG Comp.
Η Κομισιόν θα καλέσει τη ΔΕΗ (ή/και τον ΑΔΜΗΕ) να αντικρούσουν το πόρισμα των ελεγκτών, τόσο εγγράφως όσο και, εφόσον της ζητηθεί, σε ακροαματική διαδικασία. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως υπογραμμίζουν πηγές της DG Comp σε επικοινωνία τους με το energypress, σε μια τέτοια περίπτωση θα τεθούν υπόψη των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ μόνο εκείνα τα τμήματα του φακέλου της υπόθεσης που έχουν χαρακτηριστεί ως «μη εμπιστευτικά».
Εάν η Κομισιόν δε μείνει ικανοποιημένη από τα όσα θα υποστηρίξουν ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, τότε θα θέσει τις προτάσεις της υπόψη των αντιπροσώπων των αρχών ανταγωνισμού των κρατών-μελών, οι οποίοι θα κληθούν να διατυπώσουν συμβουλευτική γνώμη τόσο ως προς την ουσία της υπόθεσης, όσο και για τα προτεινόμενα από την Κομισιόν πρόστιμα.
Σε περίπτωση που η Κομισιόν κρίνει ότι πρέπει να αποκατασταθεί τάχιστα η λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά, μπορεί να επιταχύνει τις διαδικασίες εφαρμόζοντας τις προβλέψεις του άρθρου 9 του σχετικού κανονισμού 1/2003. Βάσει αυτού, αντί για πρόστιμο, επιβάλλει νομικά κατοχυρωμένες υποχρεώσεις αποκατάστασης του ανταγωνισμού οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με τον κίνδυνο προστίμου να επικρεμάται σε περίπτωση παραβίασης αυτών.
Ο συγκεκριμένος κανονισμός καθορίζει και τα περιθώρια για την επιβολή των προστίμων σε κάθε περίπτωση, τα οποία επιβάλλονται ανάλογα με τη βαρύτητα των παραβιάσεων και τη διάρκεια αυτών. Το ύψος των προστίμων προσδιορίζεται βάσει της αναθεώρησης των σχετικών κατευθυντήριων γραμμών το 2006.
Τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν μέχρι και το 30% των πωλήσεων που επηρεάστηκαν από τις παραβάσεις που καταλογίζει στις υπόλογες εταιρείες η Κομισιόν. Το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται ανάλογα με τη χρονική διάρκεια των παραβάσεων. Το μέγιστο ύψος του προστίμου που μπορεί να επιβληθεί τελικά είναι το 10% του συνολικού ετήσιου turnover της επιχείρησης.
Όπως καταλαβαίνει κανείς, ένα τέτοιο πρόστιμο, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της ΔΕΗ, θα ήταν εξοντωτικό. Και για να πληρωθεί, η πώληση μονάδων μοιάζει, για όσους έχουν κάνει τους σχετικούς υπολογισμούς, μονόδρομος.
Αυτό είναι, λοιπόν, και το ισχυρό χαρτί που κρατά στα χέρια της η Κομισιόν, βάσει του οποίου μπορεί να εκβιάσει εξελίξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου