Του Χάρη Φλουδόπουλου
Δεν έγινε τελικά δεκτός από τη ΔΕΗ, ο πελάτης ιδιώτη προμηθευτή, ο οποίος είχε αφήσει εκκρεμή οφειλή αρκετών δεκάδων χιλιάδων ευρώ στον προηγούμενο πάροχο.
Σύμφωνα με πηγές της ΔΕΗ δεν υπεγράφη η σύμβαση προμήθειας, ενώ στην αρχική ενημέρωση και τις συζητήσεις που είχαν γίνει με τον παλαιότερο προμηθευτή, η πλευρά της ΔΕΗ επικαλέστηκε το γεγονός ότι δεν υπήρξε αποκοπή του μετρητή αλλά άρση εκπροσώπησης και ως εκ τούτου δεν
υπήρχε εμπόδιο να δεχτεί τον πελάτη.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας η ΔΕΗ ενημερώθηκε για το θέμα ενώ σήμερα σε επικοινωνία που έγινε με τη διεύθυνση ενημέρωσης της εταιρείας, υπογραμμίστηκε κατηγορηματικά ότι ο πελάτης δεν έγινε δεκτός από τη ΔΕΗ.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας η ΔΕΗ ενημερώθηκε για το θέμα ενώ σήμερα σε επικοινωνία που έγινε με τη διεύθυνση ενημέρωσης της εταιρείας, υπογραμμίστηκε κατηγορηματικά ότι ο πελάτης δεν έγινε δεκτός από τη ΔΕΗ.
Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε και το ρεπορτάζ του Capital.gr εάν η ΔΕΗ αποδεχόταν το συγκεκριμένο πελάτη, καλυπτόταν από τις προβλέψεις της σχετικής ρύθμισης που ισχύει για την απαγόρευση μετακίνησης πελατών σε περίπτωση που υπάρχουν ανεξόφλητα υπόλοιπα. Ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση η αλλαγή επιχειρήθηκε όχι ενόσω υπήρχε σύμβαση με τον προηγούμενο προμηθευτή αλλά μετά την άρση εκπροσώπησης από την προηγούμενη εταιρεία. Το συγκεκριμένο παράδειγμα καταδεικνύει και το πρόβλημα που δημιουργείται με την προσπάθεια υπερρύθμισης της αγοράς.
Η ανακοίνωση της ΔΕΗ
Η ΔΕΗ διαψεύδει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο δημοσίευμα που αναρτήθηκε στο Capital.gr στις 28.07.206 και το οποίο υπογράφει ο κ. Χ. Φλουδόπουλος ότι δήθεν η Εταιρεία "πήρε πίσω πελάτη με φέσι σε ιδιώτη προμηθευτή". Το δημοσίευμα είναι ανυπόστατο, συκοφαντικό και δυσφημιστικό για την ΔΕΗ.
Η ΔΕΗ έχει πρωτοστατήσει στη μάχη για την καθιέρωση ξεκάθαρων κανόνων ώστε η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας να γίνει συντεταγμένα και να σταματήσουν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού, όπως συχνά συνέβη σε βάρος της Επιχείρησης από τρίτους.
Επισημαίνεται ότι η Διοίκηση της ΔΕΗ έχει δώσει αυστηρές οδηγίες προς το προσωπικό σχετικά με αιτήσεις αλλαγής προμηθευτή. Στη σχετική εγκύκλιο του Γενικού Διευθυντή Εμπορίας, μεταξύ άλλων επισημαίνονται τα εξής:
"Παρακαλώ για την πιστή εφαρμογή των προβλεπομένων (...) ήτοι, στα αιτήματα νέας εκπροσώπησης από πελάτη άλλου Προμηθευτή, μεταξύ των λοιπών δικαιολογητικών, να ζητείται υποχρεωτικά η προσκόμιση:
-του τελευταίου εκδοθέντα λογαριασμού μαζί με το σχετικό αποδεικτικό εξόφλησής του ή εναλλακτικά
-εγγράφου του Προμηθευτή του, από το οποίο να προκύπτει ότι έχει συναφθεί ρύθμιση εξόφλησης της οφειλής και αυτή τηρείται.
Στην περίπτωση που από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά προκύπτει ότι ο πελάτης εμπίπτει στις περιοριστικές διατάξεις των προβλεπομένων στο άρθρο 42 του Κώδικα Προμήθειας (έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές στον Προμηθευτή του ή έχει συνάψει ρύθμιση εξόφλησης η οποία δεν τηρείται), τότε θα ενημερώνεται ο πελάτης ότι κατά τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας, δεν δύναται να ασκήσει το δικαίωμά του για αλλαγή Προμηθευτή, εάν δεν τακτοποιήσει πρώτα τις οφειλές του προς τον Προμηθευτή του".
Σημείωση συντάκτη:
Η συγκεκριμένη υπόθεση με τον εν λόγω πελάτη είναι υπαρκτή και η ΔΕΗ ενημερώθηκε για το θέμα στο πλαίσιο του ρεπορτάζ. Χάρης Φλουδόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου