Σιδηροδρομικό και οδικό έργο με υπογραφή της ΔΕΗ προετοιμάζεται στο Νομό Κοζάνης λόγω της επέκτασης των ορυχείων λιγνίτη. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com η ΔΕΗ έχει υπογράψει Μνημόνιο τόσο με τον ΟΣΕ όσο και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς το Ορυχείο Καρδιάς πρέπει να επεκταθεί προς την περιοχή που βρίσκεται σήμερα τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής της Κοζάνης.
Επίσης για τον ίδιο λόγο θα καταλάβει (για την εξόρυξη λιγνίτη) τμήμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού Κοζάνης – Πτολεμαΐδας.
Όπως εξήγησε στο ypodomes.com o Δημήτρης Τσανακτσίδης Διπλ/χος Πολιτικός Μηχανικός, MSc, Συγκοινωνιολόγος, MSc που εργάζεται στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας της ΔΕΗ αναφορικά με το σιδηρόδρομο ήδη μέρος της γραμμής στο τμήμα Πτολεμαΐδα-Κοζάνη έχει προσβληθεί από το 2014 με προσωρινή έγκριση από τον ΟΣΕ.
Η επέκταση του Ορυχείου Καρδιάς ουσιαστικά θα αποτελέσει το έναυσμα για να δημιουργηθεί μία νέα χάραξη σε μήκος 17-18χλμ. στο τμήμα Μαυροδένδρι-Πτολεμαΐδα παρακάμπτοντας το σημερινό τμήμα με το οδικό και σιδηροδρομικό άξονα να κινούνται μαζί, πλάι το ένα στο άλλο.
Η χρηματοδότηση των έργων θα καλυφθεί πλήρως από τη ΔΕΗ ενώ από τον Νοέμβριο του 2014 ο ΟΣΕ έχει προκηρύξει τις απαιτούμενες μελέτες χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχουν ανατεθεί. Σύμφωνα με πηγές του ΟΣΕ η ανάθεση αναμένεται εντός των ημερών και η εκκίνηση μέχρι το τέλος του έτους. Το κόστος των μελετών για τη σιδηροδρομική γραμμή είναι 3εκ.ευρώ και η διάρκεια τους υπολογίζεται σε λιγότερο από 12 μήνες.
Η ΔΕΗ ήδη κατασκευάζει με δική της εργολαβία τα χωματουργικά της σκάφης έδρασης των δύο έργων (παράλληλη διέλευση Ε.Ο. και Σ.Γ.). Η χρηματοδότηση των μελετών και του έργου θα γίνει εξολοκλήρου από τη ΔΕΗ, η οποία προφανώς θα καλύψει το κόστος από την αξία του λιγνίτη που θα εξορύξει από εκεί κάτω, πράγμα που δίνει και μία μορφή πρωτοτυπίας στο έργο, με αυτήν την τρόπον τινά αυτοχρηματοδότησή του.
Αυτό που απομένει είναι ένα Μνημόνιο ακόμα μεταξύ ΔΕΗ και Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το οδικό τμήμα και το παζλ θα έχει συμπληρωθεί πλήρως.
Μετά την ολοκλήρωση των μελετών που υπολογίζεται στα τέλη του 2017 θα γίνει η δημοπράτηση των έργων με την ολοκλήρωση τους να τοποθετείται γύρω στο 2020 καθώ το έργο θα απαιτήσει περίπου 2-3 χρόνια. Φορέας Υλοποίησης των έργων θα είναι η ΔΕΗ τόσο για το οδικό όσο και για το σιδηροδρομικό τμήμα με το κόστος να μην έχει υπολογισθεί ακόμα όμως εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 40εκ.ευρώ.
Νίκος Καραγιάννης
πηγή: ypodomes.com
Όπως εξήγησε στο ypodomes.com o Δημήτρης Τσανακτσίδης Διπλ/χος Πολιτικός Μηχανικός, MSc, Συγκοινωνιολόγος, MSc που εργάζεται στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας της ΔΕΗ αναφορικά με το σιδηρόδρομο ήδη μέρος της γραμμής στο τμήμα Πτολεμαΐδα-Κοζάνη έχει προσβληθεί από το 2014 με προσωρινή έγκριση από τον ΟΣΕ.
Η επέκταση του Ορυχείου Καρδιάς ουσιαστικά θα αποτελέσει το έναυσμα για να δημιουργηθεί μία νέα χάραξη σε μήκος 17-18χλμ. στο τμήμα Μαυροδένδρι-Πτολεμαΐδα παρακάμπτοντας το σημερινό τμήμα με το οδικό και σιδηροδρομικό άξονα να κινούνται μαζί, πλάι το ένα στο άλλο.
Η χρηματοδότηση των έργων θα καλυφθεί πλήρως από τη ΔΕΗ ενώ από τον Νοέμβριο του 2014 ο ΟΣΕ έχει προκηρύξει τις απαιτούμενες μελέτες χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχουν ανατεθεί. Σύμφωνα με πηγές του ΟΣΕ η ανάθεση αναμένεται εντός των ημερών και η εκκίνηση μέχρι το τέλος του έτους. Το κόστος των μελετών για τη σιδηροδρομική γραμμή είναι 3εκ.ευρώ και η διάρκεια τους υπολογίζεται σε λιγότερο από 12 μήνες.
Η ΔΕΗ ήδη κατασκευάζει με δική της εργολαβία τα χωματουργικά της σκάφης έδρασης των δύο έργων (παράλληλη διέλευση Ε.Ο. και Σ.Γ.). Η χρηματοδότηση των μελετών και του έργου θα γίνει εξολοκλήρου από τη ΔΕΗ, η οποία προφανώς θα καλύψει το κόστος από την αξία του λιγνίτη που θα εξορύξει από εκεί κάτω, πράγμα που δίνει και μία μορφή πρωτοτυπίας στο έργο, με αυτήν την τρόπον τινά αυτοχρηματοδότησή του.
Αυτό που απομένει είναι ένα Μνημόνιο ακόμα μεταξύ ΔΕΗ και Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το οδικό τμήμα και το παζλ θα έχει συμπληρωθεί πλήρως.
Μετά την ολοκλήρωση των μελετών που υπολογίζεται στα τέλη του 2017 θα γίνει η δημοπράτηση των έργων με την ολοκλήρωση τους να τοποθετείται γύρω στο 2020 καθώ το έργο θα απαιτήσει περίπου 2-3 χρόνια. Φορέας Υλοποίησης των έργων θα είναι η ΔΕΗ τόσο για το οδικό όσο και για το σιδηροδρομικό τμήμα με το κόστος να μην έχει υπολογισθεί ακόμα όμως εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 40εκ.ευρώ.
Νίκος Καραγιάννης
πηγή: ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου