Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Πόλεμος για τη διαφήμιση της ΔΕΗ

Ο υπουργός Επικρατείας Παναγιώτης Νικολούδης

Συντάκτης: Βασίλης Γεώργας 
     
Αφορμή για να ξεσπάσει νέος πόλεμος για τα διαφημιστικά κονδύλια της ΔΕΗ στα μέσα μαζικής ενημέρωσης δίνει ο έλεγχος που διέταξε την Παρασκευή ο υπουργός Επικρατείας Παναγιώτης Νικολούδης στο ΣΔΟΕ και το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να ερευνήσουν τις δαπάνες της ΔΕΗ μέχρι το 2014.
Η υπόθεση φαίνεται να «μυρίζει» αρκετά και τα στόματα έχουν αρχίσει να ανοίγουν, ειδικά μετά τις σοβαρές καταγγελίες περί «εκβιασμών» και «απειλών» που διατύπωσε ο παραιτηθείς διευθυντής Επικοινωνίας της ΔΕΗ Κίμωνας Στεριώτης εναντίον συγκεκριμένου εκδότη, τα δημοσιεύματα του οποίου φαίνεται πως έπαιξαν καταλυτικό ρόλο τόσο για να καταθέσει ερώτηση στη Βουλή ο βουλευτής των ΑΝ.ΕΛΛ. Νίκος Νικολόπουλος όσο και για να διαταχθεί έλεγχος από τον υπουργό Επικρατείας.

Κλίμα καχυποψίας

Ακόμη και η ίδια η διοίκηση της ΔΕΗ, παρ’ ότι διαβεβαίωσε χθες ότι θα ερευνήσει διεξοδικά μέσα από διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου το θέμα των διαφημιστικών κονδυλίων και της κατανομής τους, εντούτοις κράτησε αποστάσεις από την κυβέρνηση λέγοντας πως «δεν είναι δυνατόν τα στελέχη της να λειτουργούν αποτελεσματικά σε κλίμα καχυποψίας και προκατάληψης και κάτω από τη δαμόκλειο σπάθη επαπειλούμενων διώξεων, για τις οποίες κάποιοι ας αναλογιστούν το “παν μέτρον άριστον”. Είναι η δεύτερη φορά τα τελευταία χρόνια που οι διαφημιστικές δαπάνες της ΔΕΗ μπαίνουν στο στόχαστρο έρευνας μετά τον πολυετή έλεγχο που διεξήγαγε ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζής».
Σύμφωνα με τις καταγγελίες του Κ. Στεριώτη, ο οποίος ήταν διευθυντής Επικοινωνίας της ΔΕΗ τα τελευταία 9 χρόνια, «ο Παναγιώτης Μαυρίκος συστηματικά ασκούσε εδώ και χρόνια με διάφορους τρόπους -κυρίως με συκοφαντικά δημοσιεύματα και απειλές- πίεση ώστε να πάρει μερίδιο από τη δαπάνη της ΔΕΗ προς τα μέσα ενημέρωσης».
Ο Π. Μαυρίκος, ο οποίος φέρεται, σύμφωνα με τον Κ. Στεριώτη, ως πρωταγωνιστής της υπόθεσης, είναι ο αρχηγός του κόμματος ΔΕΞΙΑ και ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων των ιστορικών εφημερίδων «Ακρόπολη», «Επικαιρότητα», «Μεσημβρινή», «24 ώρες» και «Ελληνικός Βορράς», ενώ φέρεται να έχει εργαστεί και στη ΔΕΗ, χωρίς ωστόσο η ίδια η επιχείρηση να το επιβεβαιώνει μέχρι και χθες. Διευθυντική θέση στην εφημερίδα «Ακρόπολη» του προαναφερόμενου εκδότη φέρεται, όμως, να έχει, σύμφωνα πάντα με τον Κ. Στεριώτη, ο συνδικαλιστής της ΔΕΗ Αριστοτέλης Βασιλάκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Προσωπικού Ασφαλείας της Επιχείρησης.

Συνωμοσιολογία

Στην προκειμένη περίπτωση, η ερώτηση Νικολόπουλου, η οποία βασίστηκε σε καταγγελίες του συγκεκριμένου εκδότη, φαίνεται πως υιοθετήθηκε αυτούσια από τον υπουργό Επικρατείας. Παρ’ όλα αυτά η ιστορία δεν δείχνει να αφορά αυτή καθ’ αυτή τη διαφημιστική δαπάνη της ΔΕΗ, που ανέρχεται σε περίπου 1 εκατ. ευρώ ετησίως τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά τις υποχρεωτικές δημοσιεύσεις για προκηρύξεις διαγωνισμών, ανακοινώσεις κ.λπ. που γίνονται σε εφημερίδες μέσω της εταιρείας ΕΛΜΑ.
Στη συγκεκριμένη ερώτηση του βουλευτή των ΑΝ.ΕΛΛ. γίνεται ονομαστική αναφορά τόσο στον Κ. Στεριώτη όσο και στον Α. Στράνη, διευθυντή εταιρικής επικοινωνίας των ΕΛ.ΠΕ., τους οποίους –αναπαράγοντας δημοσίευμα της «Ακρόπολης»– κατηγορεί για «μονταζιέρα που ετοιμάζεται να βομβαρδίσει με χρήματα το σύνολο του έντυπου Τύπου για να αποτρέψει περαιτέρω αποκαλύψεις».
Μάλιστα το κείμενο της ερώτησης, την οποία αξιοποίησε ο υπουργός Επικρατείας για να διατάξει έρευνα, έχει αρκετές δόσεις εθνικοπατριωτικής συνωμοσιολογίας, καθώς τόσο ο Ν. Νικολόπουλος όσο και η εφημερίδα υποστηρίζουν ότι το «θέμα ενέχει και εθνικές προεκτάσεις, μιας και επεξεργάζεται σχέδια εναντίον της κυβέρνησης και των συμφερόντων του ελληνικού λαού».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου