Στην έκθεση παρουσιάζεται η εργασιακή καθημερινότητα των εργαζομένων στα ορυχεία της ΔΕΗ στην Κοζάνη. Το project αυτό, όπως μας ανέφερε ο κ. Δάλλης, δεν αποτελεί επί της ουσίας καλλιτεχνική έμπνευση, μα την ανάγκη να δει ο κόσμος την κατάσταση στα ορυχεία, καθώς και φόρος τιμής και αναγνώρισης στους συναδέλφους του. |
Την απάντηση δίνει ο φωτογράφος Γρηγόρης Δάλλης, στη νέα του έκθεση: The Truth Behind Christmas Lights.
Γεννημένος το 1971 στην Κοζάνη, ξεκινά να ασχολείται εντατικά με τη φωτογραφία το 1998, παρόλο που όπως μας είπε «πάντα θυμόμουν τον εαυτό μου με μια φωτογραφική μηχανή. Από το 1998 αυτό μεταφράστηκε σε ανάγκη να μάθω πράγματα για την φωτογραφική τέχνη, έτσι… ξεκοκκάλιζα ό,τι έβρισκα ενδιαφέρον και είχε να μου δώσει γνώση ακαδημαϊκή και γνώση τεχνική».
Η έκθεση The Truth Behind Christmas Lights παρουσιάζει μια ρεαλιστική προσέγγιση των Χριστουγέννων, υπενθυμίζοντας την ανθρώπινη πλευρά των πραγμάτων, όπου δεν είναι όλα και για όλους δεδομένα. Σύμφωνα με τον ίδιο, πίσω από οτιδήποτε συνυφασμένο με τη ζωή μας υπάρχει ο Άνθρωπος, έτσι και πίσω από το απλό άνοιγμα ενός διακόπτη ρεύματος υπάρχει ο άνθρωπος στο… εργασιακό περιθώριο.
Το 3pointmagazine βρέθηκε στην έκθεση του Γρηγόρη Δάλλη, στο Propaganda Rollin co. Store ArtRoom στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου διαπιστώσαμε ιδίοις όμασι την ιδιαιτερότητα του project αυτού, στο οποίο παρουσιάζεται η εργασιακή καθημερινότητα των εργαζομένων στα ορυχεία της ΔΕΗ στην Κοζάνη. Το project αυτό, όπως μας ανέφερε ο κ. Δάλλης, δεν αποτελεί επί της ουσίας καλλιτεχνική έμπνευση, μα την ανάγκη να δει ο κόσμος την κατάσταση στα ορυχεία, καθώς και φόρος τιμής και αναγνώρισης στους συναδέλφους του.
Το 3pointmagazine βρέθηκε στην έκθεση του Γρηγόρη Δάλλη, στο Propaganda Rollin co. Store ArtRoom στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου διαπιστώσαμε ιδίοις όμασι την ιδιαιτερότητα του project αυτού, στο οποίο παρουσιάζεται η εργασιακή καθημερινότητα των εργαζομένων στα ορυχεία της ΔΕΗ στην Κοζάνη. Το project αυτό, όπως μας ανέφερε ο κ. Δάλλης, δεν αποτελεί επί της ουσίας καλλιτεχνική έμπνευση, μα την ανάγκη να δει ο κόσμος την κατάσταση στα ορυχεία, καθώς και φόρος τιμής και αναγνώρισης στους συναδέλφους του.
Η εσωτερική αυτή ανάγκη είναι που οδηγεί τον φωτογράφο να «εκμεταλλεύεται δημιουργικά» τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που του δίνεται στο εργασιακό περιβάλλον, αποτυπώνοντας την καθημερινότητά του όταν του δίνεται η ευκαιρία. Αυτό γιατί «κακά τα ψέματα, είναι πάρα πολύ δύσκολο όταν πρέπει να φυλάξεις τη ζωή σου και τη ζωή των συναδέλφων σου να καταφέρνεις να βγάζεις και φωτογραφίες μέσα σε έναν δύσκολο εργασιακό χώρο». Παρατηρώντας τις φωτογραφίες της έκθεσης παρατηρεί κανείς τη ζωντάνια τους, νιώθεις πως έχεις κάθε φορά απέναντι σου μια διαφορετική, καθημερινή και μικρή, αλλά πάντοτε σημαντική ιστορία να ξετυλίγεται.
Τα τελευταία χρόνια αυτές οι ιστορίες κρύβουν κατά κανόνα στο παζλ τους και ένα κομμάτι πικρίας, από άποψη οικονομική. Για τους εργαζομένους στα ορυχεία της ΔΕΗ, και για τον ίδιο τον καλλιτέχνη, είναι μάλλον ευτυχές το γεγονός ότι διατηρούν τις δουλειές τους, παρόλες τις μεγάλες μειώσεις των μισθών. Η φωτογραφία προσφέρει μια διέξοδο από τα προβλήματα αυτά, αποτελώντας έναν τρόπο έκφρασης τις στιγμές που νιώθει εξοργισμένος και παράλληλα μια διαμαρτυρία.
Ο επίλογος της κουβέντας μας ήταν ίσως ο πιο κατάλληλος, με τον Γρηγόρη Δάλλη να υποστηρίζει πως: «για μένα [η φωτογραφία] είναι καθημερινή ανάγκη έκφρασης, όπως η ανάγκη του ανθρώπου για οξυγόνο… αν μου το στερούσαν θα πέθαινα από ασφυξία...»
Η έκθεση ξεκίνησε στις 19 Δεκέμβρη και συνεχίζεται έως τις 15 Ιανουαρίου.
Propaganda Rollin co. Store ArtRoom, Ισαύρων 7, Θεσσαλονίκη (κοντά στην Αλ. Σβώλου), ανοικτή ώρες καταστημάτων.
Λάμπρος Παπαευθυμίου http://www.3pointmagazine.gr/Article.php?CatId=55&ArticleId=4027
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου