http://www.energypress.gr/
Σε εφαρμογή μπαίνει, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, βασισμένη όμως στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά, η συμφωνία που είχε συνάψει η ΔΕΗ με τον Όμιλο Κοπελούζου πριν από ενάμιση περίπου χρόνο (τον Ιανουάριο του 2012) για από κοινού δημιουργία εμπορικής αλυσίδας καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σε επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ θα έρθει το θέμα προς συζήτηση, με θετική εισήγηση, προκειμένου στη συνέχεια να υλοποιηθεί το σχέδιο, προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες. Βασική αλλαγή σε σχέση με την αρχική συμφωνία είναι ότι εγκαταλείπεται η προοπτική συμμετοχής της ΔΕΗ με ποσοστό 49% στο μετοχικό κεφάλαιο των εργοστασίων κατασκευής φωτοβολταϊκού εξοπλισμού PIRITIUM S.A. και SILCIO S.A. του Ομίλου Κοπελούζου. Και τούτο διότι τα εργοστάσια αυτά, εξαιτίας, κυρίως, του «πολέμου» τιμών στον οποίο έχουν αποδυθεί οι Κινέζοι κατασκευαστές φωτοβολταϊκών πάνελς επί ευρωπαϊκού εδάφους, έχουν έρθει σε παραγωγικό αδιέξοδο και στην ουσία βρίσκονται εκτός λειτουργίας. Αυτό σημαίνει όμως ότι η ΔΕΗ δεν θα χρειαστεί να εκταμιεύσει τα ποσά που θα αντιστοιχούσαν στην εξαγορά του 49% των συγκεκριμένων εταιρειών και συνεπώς η υλοποίηση του υπολοίπου μέρους του αρχικού σχεδίου γίνεται ευκολότερη. Τι περιλαμβάνει η συμφωνία Κεντρικό στοιχείο της προωθούμενης συνεργασίας ΔΕΗ – Ομίλου Κοπελούζου, είναι η ανάπτυξη αλυσίδας καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, με τη μέθοδο του franchising. Προς το σκοπό αυτό θα δημιουργηθεί κοινή κοινή εμπορική εταιρεία, στην οποία η ΔΕΗ θα έχει το 49% και ο όμιλος Κοπελούζου το 51%. Μέσω των καταστημάτων αυτών θα παρέχονται:
Πρώτον, υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πελατών της ΔΕΗ, με σύγχρονο τρόπο, αντίστοιχο εκείνου που λειτουργούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Ταυτόχρονα θα προωθούνται τα νέα εμπορικά «προϊόντα» ρεύματος που είναι υποχρεωμένη να δημιουργήσει η ΔΕΗ, καθώς εκτιμάται ότι ο ανταγωνισμός στη λιανική του ηλεκτρικού θα ενταθεί, ενώ ακόμα και στα οικιακά τιμολόγια η πλήρης απελευθέρωση έχει δρομολογηθεί.
Η δημιουργία τέτοιων καταστημάτων αυτόνομα από τη ΔΕΗ, παρότι έχει θεωρηθεί αναγκαία για την νέα πελατοκεντρική φιλοσοφία της επιχείρησης, αξιολογήθηκε ως ασύμφορη από οικονομικής άποψης.
Επιπλέον, όπως υποστηρίζουν πηγές της ΔΕΗ, η συμμετοχή ιδιώτη κατά 51% δίνει τη δυνατότητα στη νέα εμπορική εταιρεία να ξεπεράσει τα προβλήματα που έχει στην πρόσληψη προσωπικού η ίδια η ΔΕΗ ως εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
«Παλεύουμε χρόνια για να προσλάβουμε τους απολύτως απαραίτητους υπαλλήλους για τη ζωτική λειτουργία της εταιρείας και το θεσμικό πλαίσιο μας εμποδίζει» λέγεται χαρακτηριστικά, ενώ εκτιμάται ότι η λειτουργία της νέας εταιρείας με κριτήρια «ιδιωτικού τομέα» θα δώσει ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
Δεύτερον, ολοκληρωμένες ενεργειακές υπηρεσίες που θα αφορούν, μεταξύ άλλων, τις ενεργειακές επιθεωρήσεις, τις παρεμβάσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας, την παροχή συμβουλών στον τομέα αυτό κ.λπ. Σε δεύτερο στάδιο θα υπάρξει δραστηριοποίηση στον τομέα των καθετοποιημένων ενεργειακών συμβουλών (ESCO’s).
Τρίτον, ολοκληρωμένες λύσεις για οικιακά φωτοβολταϊκά συστήματα. Ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στη στέγη του σε συνδυασμό με την μελλοντική κατανάλωση ρεύματος. Για παράδειγμα θα υπάρχουν λύσεις που θα προβλέπουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού εκ μέρους της εταιρείας και την εξασφάλιση δωρεάν ρεύματος στον πελάτη για αρκετά χρόνια.
Τέταρτον, προϊόντα εξοικονόμησης ενέργειας ή εξοπλισμό ΑΠΕ για οικιακή χρήση, όπως μικρές ανεμογεννήτριες κ.λπ.
Το όλο project θεωρείται ως μια ιδιαίτερα εξωστρεφής δραστηριότητα για τη ΔΕΗ, καθώς υλοποιεί έτσι το σχεδιασμό της Διεύθυνσης Εμπορίας για «προσέγγιση του πελάτη» και παροχή διευρυμένων υπηρεσιών και προϊόντων.
Η δημιουργία δικτύου θεωρείται απαραίτητο βήμα ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης της λιανικής ρεύματος στον οικιακό τομέα από τον Ιούλιο.
Στελέχη της ΔΕΗ υποστηρίζουν ότι η εταιρεία, μέσω της αλυσίδας καταστημάτων, θα βρεθεί ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και θα «πάει η ίδια στον πελάτης της», σε συνδυασμό μάλιστα με μια ευρύτερη εμπορική δραστηριότητα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στις αρχές του 2012 είχε εγκριθεί από το Δ.Σ. η υπογραφή Μνημονίου Στρατηγικής Συνεργασίας με τον Όμιλο Κοπελούζου και είχε αφεθεί για το μέλλον η υπογραφή οριστικής συμφωνίας συνεργασίας. Τότε οι αντιδράσεις, κυρίως από τους υπόλοιπους κατασκευαστές φωτοβολταϊκού εξοπλισμού εν Ελλάδι, αλλά και από τις εταιρείες εισαγωγής, υπήρξαν σφοδρότατες, καθώς διέβλεπαν τον κίνδυνο δημιουργίας ολιγοπωλίου και νόθευσης του ανταγωνισμού.
Με την ακύρωση του μέρους του project που αφορά τη συμμετοχή της ΔΕΗ στα εργοστάσια του Ομίλου Κοπελούζου, εκτιμάται ότι δεν δημιουργούνται, πλέον, προβλήματα με την υπόλοιπη φωτοβολταϊκή αγορά.
Σε εφαρμογή μπαίνει, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, βασισμένη όμως στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά, η συμφωνία που είχε συνάψει η ΔΕΗ με τον Όμιλο Κοπελούζου πριν από ενάμιση περίπου χρόνο (τον Ιανουάριο του 2012) για από κοινού δημιουργία εμπορικής αλυσίδας καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σε επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ θα έρθει το θέμα προς συζήτηση, με θετική εισήγηση, προκειμένου στη συνέχεια να υλοποιηθεί το σχέδιο, προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες. Βασική αλλαγή σε σχέση με την αρχική συμφωνία είναι ότι εγκαταλείπεται η προοπτική συμμετοχής της ΔΕΗ με ποσοστό 49% στο μετοχικό κεφάλαιο των εργοστασίων κατασκευής φωτοβολταϊκού εξοπλισμού PIRITIUM S.A. και SILCIO S.A. του Ομίλου Κοπελούζου. Και τούτο διότι τα εργοστάσια αυτά, εξαιτίας, κυρίως, του «πολέμου» τιμών στον οποίο έχουν αποδυθεί οι Κινέζοι κατασκευαστές φωτοβολταϊκών πάνελς επί ευρωπαϊκού εδάφους, έχουν έρθει σε παραγωγικό αδιέξοδο και στην ουσία βρίσκονται εκτός λειτουργίας. Αυτό σημαίνει όμως ότι η ΔΕΗ δεν θα χρειαστεί να εκταμιεύσει τα ποσά που θα αντιστοιχούσαν στην εξαγορά του 49% των συγκεκριμένων εταιρειών και συνεπώς η υλοποίηση του υπολοίπου μέρους του αρχικού σχεδίου γίνεται ευκολότερη. Τι περιλαμβάνει η συμφωνία Κεντρικό στοιχείο της προωθούμενης συνεργασίας ΔΕΗ – Ομίλου Κοπελούζου, είναι η ανάπτυξη αλυσίδας καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, με τη μέθοδο του franchising. Προς το σκοπό αυτό θα δημιουργηθεί κοινή κοινή εμπορική εταιρεία, στην οποία η ΔΕΗ θα έχει το 49% και ο όμιλος Κοπελούζου το 51%. Μέσω των καταστημάτων αυτών θα παρέχονται:
Πρώτον, υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πελατών της ΔΕΗ, με σύγχρονο τρόπο, αντίστοιχο εκείνου που λειτουργούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Ταυτόχρονα θα προωθούνται τα νέα εμπορικά «προϊόντα» ρεύματος που είναι υποχρεωμένη να δημιουργήσει η ΔΕΗ, καθώς εκτιμάται ότι ο ανταγωνισμός στη λιανική του ηλεκτρικού θα ενταθεί, ενώ ακόμα και στα οικιακά τιμολόγια η πλήρης απελευθέρωση έχει δρομολογηθεί.
Η δημιουργία τέτοιων καταστημάτων αυτόνομα από τη ΔΕΗ, παρότι έχει θεωρηθεί αναγκαία για την νέα πελατοκεντρική φιλοσοφία της επιχείρησης, αξιολογήθηκε ως ασύμφορη από οικονομικής άποψης.
Επιπλέον, όπως υποστηρίζουν πηγές της ΔΕΗ, η συμμετοχή ιδιώτη κατά 51% δίνει τη δυνατότητα στη νέα εμπορική εταιρεία να ξεπεράσει τα προβλήματα που έχει στην πρόσληψη προσωπικού η ίδια η ΔΕΗ ως εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
«Παλεύουμε χρόνια για να προσλάβουμε τους απολύτως απαραίτητους υπαλλήλους για τη ζωτική λειτουργία της εταιρείας και το θεσμικό πλαίσιο μας εμποδίζει» λέγεται χαρακτηριστικά, ενώ εκτιμάται ότι η λειτουργία της νέας εταιρείας με κριτήρια «ιδιωτικού τομέα» θα δώσει ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
Δεύτερον, ολοκληρωμένες ενεργειακές υπηρεσίες που θα αφορούν, μεταξύ άλλων, τις ενεργειακές επιθεωρήσεις, τις παρεμβάσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας, την παροχή συμβουλών στον τομέα αυτό κ.λπ. Σε δεύτερο στάδιο θα υπάρξει δραστηριοποίηση στον τομέα των καθετοποιημένων ενεργειακών συμβουλών (ESCO’s).
Τρίτον, ολοκληρωμένες λύσεις για οικιακά φωτοβολταϊκά συστήματα. Ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στη στέγη του σε συνδυασμό με την μελλοντική κατανάλωση ρεύματος. Για παράδειγμα θα υπάρχουν λύσεις που θα προβλέπουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού εκ μέρους της εταιρείας και την εξασφάλιση δωρεάν ρεύματος στον πελάτη για αρκετά χρόνια.
Τέταρτον, προϊόντα εξοικονόμησης ενέργειας ή εξοπλισμό ΑΠΕ για οικιακή χρήση, όπως μικρές ανεμογεννήτριες κ.λπ.
Το όλο project θεωρείται ως μια ιδιαίτερα εξωστρεφής δραστηριότητα για τη ΔΕΗ, καθώς υλοποιεί έτσι το σχεδιασμό της Διεύθυνσης Εμπορίας για «προσέγγιση του πελάτη» και παροχή διευρυμένων υπηρεσιών και προϊόντων.
Η δημιουργία δικτύου θεωρείται απαραίτητο βήμα ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης της λιανικής ρεύματος στον οικιακό τομέα από τον Ιούλιο.
Στελέχη της ΔΕΗ υποστηρίζουν ότι η εταιρεία, μέσω της αλυσίδας καταστημάτων, θα βρεθεί ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και θα «πάει η ίδια στον πελάτης της», σε συνδυασμό μάλιστα με μια ευρύτερη εμπορική δραστηριότητα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στις αρχές του 2012 είχε εγκριθεί από το Δ.Σ. η υπογραφή Μνημονίου Στρατηγικής Συνεργασίας με τον Όμιλο Κοπελούζου και είχε αφεθεί για το μέλλον η υπογραφή οριστικής συμφωνίας συνεργασίας. Τότε οι αντιδράσεις, κυρίως από τους υπόλοιπους κατασκευαστές φωτοβολταϊκού εξοπλισμού εν Ελλάδι, αλλά και από τις εταιρείες εισαγωγής, υπήρξαν σφοδρότατες, καθώς διέβλεπαν τον κίνδυνο δημιουργίας ολιγοπωλίου και νόθευσης του ανταγωνισμού.
Με την ακύρωση του μέρους του project που αφορά τη συμμετοχή της ΔΕΗ στα εργοστάσια του Ομίλου Κοπελούζου, εκτιμάται ότι δεν δημιουργούνται, πλέον, προβλήματα με την υπόλοιπη φωτοβολταϊκή αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου