Στο πόρισμά του, ο ΟΗΕ λέει ότι, αν η ΕΕ θέλει να είναι σε συμμόρφωση με την εν λόγω Σύμβαση, θα πρέπει και τα 27 κράτη μέλη της να επαναπροσδιορίσουν σωστά τα Εθνικά τους Σχέδια Δράσης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (NREAP), και να τα υποβάλουν σε λαϊκή διαβούλευση. Η Σύμβαση του Aarhus προβλέπει ότι, σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, πρέπει να ζητείται η γνώμη των πολιτών, με διαφανή τρόπο πριν από οποιαδήποτε πολιτική απόφαση και πολύ περισσότερο πριν από κάθε κυβερνητική εφαρμογή.
Η Σύμβαση που υπογράφηκε στις 25 Ιουνίου 1998 στην πόλη Άαρχουςτης Δανίας από τριάντα πέντε Κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά και από την
ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση κατοχυρώνει συγκεκριμένα δικαιώματα στον τομέα του περιβάλλοντος και, ειδικότερα, τα δικαιώματα:
α) της πρόσβασης σε πληροφορίες για θέματα περιβάλλοντος, τις οποίες
κατέχουν οι δημόσιες αρχές,
β) της συμμετοχής στις διαδικασίες λήψης των αποφάσεων που αφορούν τα
θέματα αυτά, και
γ) της δικαστικής προστασίας σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω δύο
δικαιωμάτων.
Σύμφωνα με την απόφαση της ειδικής επιτροπής της UNECE τα Εθνικά Σχέδια Δράσης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (NREAP) των 27 χωρών της ΕΕ, αποτελούν επί της ουσίας ένα "κάλεσμα" για μαζικές επιδοτούμενες επενδύσεις στην αιολική ενέργεια, καθώς και προτροπή για τη βιομηχανοποίηση των περισσοτέρων φυσικών τοπίων τους, κατά παράβαση της Σύμβασης. Έχουν επιβληθεί από πάνω προς τα κάτω, χωρίς σωστή ενημέρωση και διαβούλευση με ...τους πολίτες. Ακόμη χειρότερα: τα προγράμματα αυτά δεν εκπονήθηκαν σωστά από τις ίδιες τις κυβερνήσεις, οι οποίες στην κυριολεξία χρησιμοποίησαν τα στοιχεία και τις πληροφορίες που τους παρείχαν οι ίδιες οι βιομηχανίες αιολικής ενέργειας.
Η Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα κατά Αιολικών Πάρκων (EPAW), και τοΠαγκόσμιο Συμβούλιο για τη Φύση (WCFN), έχουν επίσης εκφράσει τις ανησυχίες τους για την έλλειψη νομιμότητας της εφαρμοζόμενης ενεργειακής πολιτικής της Ε.Ε., η οποία έχει καταπατήσει πλήρως τόσο την προστασία της υγείας των πολιτών της (στο θέμα με τους υπόηχους που εκπέμπουν οι Ανεμογεννήτριες) όσο και στηνπροστασία των φυσικών αποθεμάτων της Γης και της Βιοποικιλότητας, καθώς είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο να κατασκευάζονται αιολικά πάρκα μέσα σε περιοχές Ειδικής Προστασίας της Φύσης (Special Protection Areas) και σε περιοχες Natura 2000, με ανυπολόγιστες καταστροφικές επιπτώσεις.
Εν τω μεταξύ τα σχέδια των 27 κρατών μελών της Ε.Ε. για αιολικών πάρκων θα πρέπει να ανασταλούν άμεσα, ώστε να υπάρξει συμμόρφωση με τις οδηγίες του ΟΗΕ. Η ορθή επαναξιολόγηση αυτών των προγραμμάτων θα πρέπει να λάβει υπόψην της:
1) αν τελικά υπάρχουν κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την ανάπτυξη των αιολικών πάρκων.
2) αν η χωροθέτησή τους με τήρηση των περιβαλλοντικών κανονισμών.
3) αν η χωροθέτησή τους βασίζεται σε δημοκρατική δημόσια διαβούλευση.
Η EPAW σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι η ορθή "αξιολόγηση" δεν σημαίνει και πλήρη αποδοχή των αξιώσεων που προβάλλουν οι βιομηχανίες της Αιολικής Ενέργειας, όπως έχει γίνει μέχρι σήμερα.Η σύγκρουση συμφερόντων είναι πάρα πολύ εμφανής. Μια επιτροπή πραγματικά ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων θα πρέπει να αναλάβει να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα των αιολικών πάρκων κυρίως όσον αφορά στην μείωση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων.
Η WCFN, τονίζει ότι είναι εξίσου απαράδεκτο οι Κυβερνήσεις να αναθέτουν την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αιολικών πάρκων στις ίδιες τις εταιρείες στις οποίες ανήκουν τα αιολικά πάρκα: "Είναι μια προσβολή για την νοημοσύνη μας, και αποτελεί ένδειξη έλλειψης σεβασμού προς κάθε πολίτη της ΕΕ. Ωστόσο, αυτό είναι ό,τι γίνεται μέχρι σήμερα, με καταστροφικά αποτελέσματα για τα προστατευόμενα είδη πουλιών και νυχτερίδων."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου