Τα πράγματα είναι απλά και γνωστά σε όλους: Όταν οι καταναλωτές δεν πληρώνουν το λογαριασμό ρεύματος, η επιχείρηση κάποια στιγμή τους το κόβει.
Στον αντίποδα, όταν εταιρείες λιανικής, όπως η Energa και η Hellas Power δεν πληρώνουν τις οφειλές τους στον ΔΕΣΜΗΕ, παρά το γεγονός ότι έχουν εισπράξει από τους καταναλωτές τους τα ποσά των λογαριασμών, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μάλιστα, είναι διαφορετικά ακόμη και στην περίπτωση που μιλάμε για οφειλές -έναντι των υποχρεώσεών τους προς το διαχειριστή- της τάξεως των 27 εκ. ευρώ!
Τη στιγμή που ΥΠΕΚΑ, ΡΑΕ και ΔΕΣΜΗΕ θα έπρεπε να λάβουν δραστικά μέτρα και
αποφάσεις στην κατεύθυνση να απαγορεύσουν σε Energa και Hellas Power να αγοράζουν ηλεκτρική ενέργεια (ώστε να παύσουν καταρχάς να φεσώνουν το κράτος και κατά δεύτερο λόγο να πληρώσουν τις οφειλές τους), την ίδια αυτή στιγμή έχει ξεκινήσει ένα θρίλερ διαπραγματεύσεων και διακανονισμών, που στην περίπτωση όπου η ΔΕΗ δεν αποτελούσε τη τελική λύση, μόνο την αγωνία των καταναλωτών θα μπορούσαν να παρατείνουν και να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της λιανικής αγοράς. Τεχνηέντως βέβαια οι εταιρείες, ενώ έχουν εισπράξει από τους καταναλωτές τους, σ’ αυτούς ρίχνουν το φταίξιμο, επικαλούμενοι λειτουργικές ζημιές «που επιτείνονται από την αδυναμία τους να πληρώσουν έγκαιρα τους λογαριασμούς».
Σήμερα, ούτε λίγο ούτε πολύ οι καταναλωτές –ενδεχομένως με κίνητρο τα δέλεαρ που προβάλλονται από τις εταιρείες λιανικής- που έχουν φύγει από τη ΔΕΗ και έχουν προσχωρήσει στις εν λόγω εταιρείες, αριθμούνται σε 200.000, που στην περίπτωση που βρεθούν χωρίς εκπροσώπηση για αγορά ηλεκτρικής ενέργειας εξαιτίας αδυναμίας των παρόχων τους, θα αρπάξουν το σωσίβιο που τους προσφέρει η ΔΕΗ, ως «τελευταίο καταφύγιο» για τον καταναλωτή και κατά συνέπεια ως ο μοναδικός φερέγγυος πάροχος.
Ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει αυτή την ώρα η ΔΕΗ. Ωστόσο η μέχρι σήμερα διαδρομή της από το 1950, τα όσα έχει προσφέρει η επιχείρηση και η γενικότερη εκτίμηση των καταναλωτών, αποδεικνύουν ότι είναι η μοναδική αξιόπιστη επιχείρηση, ο μοναδικός αξιόπιστος πάροχος, από τον οποίο δεν πρέπει να υπάρχουν διαρροές προς άλλους παρόχους, που σε τελική ανάλυση –εκ των πραγμάτων- δεν έχουν τις δυνατότητες, τα μέσα και την εμπειρία να προστατεύσουν σωστά τους καταναλωτές και να λειτουργήσουν με τον ενδεδειγμένο τρόπο.
Ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ καλεί τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς να δώσουν λύση στο πρόβλημα, έτσι ώστε και οι καταναλωτές να προστατευθούν και οι οφειλές των εταιριών στο κράτος να αποδοθούν, γιατί το τελευταίο που χρειάζονται τόσο οι μεν όσο και οι δε είναι περισσότερα προβλήματα και χρέη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου