Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

Η φιλοσοφία πίσω από το νέο logo της ΔΕΗ: Τι αποκαλύπτουν οι δημιουργοί


Από την Beetroot έχει σχεδιαστεί το rebranding της ΔΕΗ, που παρουσιάστηκε χθες κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης, ως μέρος του διαγωνισμού για την επικοινωνία της επιχείρησης ηλεκτρισμού που ανέλαβε η DDB Athens.

Όπως αναφέρει η Beetroot, «η ΔΕΗ εξελίσσει τα εργαλεία

δημιουργίας ενός φωτεινού και συναρπαστικού μέλλοντος για όλους. Η ΔΕΗ χρειάζεται μια σύγχρονη, πολυδιάστατη οπτική γλώσσα, αποτελεσματική στη χρήση και ευέλικτη σε εφαρμογές, που να σηματοδοτεί το πέρασμα της εταιρίας στο μέλλον. Η μακρόχρονη πορεία της ΔΕΗ διέπεται από διαχρονικές αξίες, που αγαπήθηκαν από το ελληνικό κοινό.

Τα στοιχεία που συνθέτουν το υπάρχον σήμα αποτελούν αναμφίβολα μέρος της σχεδιαστικής κληρονομιάς της. Συνεπώς, η ανάγκη για τολμηρή αλλαγή πρέπει να συνυπάρξει με τον σεβασμό στο παρελθόν. Με σημαντική ιστορία αλλά και συναρπαστικό μέλλον, με αίσθηση σταθερότητας αλλά και διάθεση αλλαγής, με τεχνολογία αιχμής αλλά ταυτόχρονα φιλική για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, η ΔΕΗ γίνεται ένα με το μέλλον».

Σύμφωνα με την ίδια, η νέα οπτική ταυτότητα συνοψίζεται σε 6 βασικά σχεδιαστικά στοιχεία-εργαλεία:

1. Λογότυπος

Δύο μεγάλες αλλαγές και πολλές μικρές. Η πλάγια κλίση του λογοτύπου αλλάζει, καθώς σήμερα ο συμβολισμός της δυναμικής και της ταχύτητας δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, κάτι που τον καθιστά παρωχημένο. Επίσης, ενώ το σύμβολο του κεραυνού είναι χαραγμένο στο DNA της ΔEH αλλά και στη συνείδηση του κοινού ώς γνώριμο στοιχείο, η υπερ-χρήση του καθώς και η μονοδιάστατη απεικόνιση της ηλεκτρικής ενέργειας με αυτό το καθιστούν ανεπίκαιρο. Συνεπώς, ξεπερνιέται.

Ο νέος λογότυπος αποκτά μία σύγχρονη αλλά και διαχρονική τυπογραφική φόρμα, επανασχεδιασμένη με προσοχή στις λεπτομέρειες ώστε να ξεπερνά τα όρια της γραφής και να λειτουργεί ως σύμβολο άμεσα αναγνωρίσιμο από όλους. Ο κύκλος ένα σχήμα που συμβολίζει την έλικα, τον ήλιο και την αέναη κίνηση, και που προϋπήρχε στο αρχικό σήμα του 1950, κάνει το νέο σήμα αναγνωρίσιμο και εύκολο στη χρήση του. Στα σημεία που ο κεραυνός παλαιότερα διχοτομούσε τον κύκλο τώρα υπάρχει η εναλλαγή των εταιρικών χρωμάτων. Το σύμβολο του κεραυνού είναι παρόν χωρίς να υπάρχει.

Το χρωματικό αυτό δίπολο κάνει αναφορά στην διττή ιδιότητα της ΔΕΗ ως εγγυητή σταθερότητας αλλά και ταυτόχρονα δύναμη πρωτοπορίας και καινοτομίας. Τα δύο ημικύκλια που διαρκώς αλληλοσυμπληρώνονται ενισχύουν την αίσθηση της αέναης κίνησης και της μετάβασης στη νέα εποχή.

2. Τυπογραφία

Χρησιμοποιώντας τα βασικά εταιρικά χρώματα στην πρώτη και τελευταία λέξη μιας παραγράφου δημιουργείται ένας μοναδικός τρόπος απεικόνισης της γραφής που επικοινωνεί με τον πιο απλό τρόπο ένα μήνυμα της ΔΕΗ.

3. Χρώματα

Η υπερ-χρήση γενικά του πράσινου-μπλε χρωματικού κώδικα στην αγορά έχει ως αποτέλεσμα να χάσει την οικολογική υπόστασή του. Μια μετάβαση σε τέτοια χρώματα θα ήταν ξεπερασμένη και αδύναμη. Συνεπώς, γίνεται ανανέωση των βασικών εταιρικών χρωμάτων σε σύγχρονους, αισιόδοξους χρωματικούς τόνους επιλεγμένους για να λειτουργούν αποτελεσματικά και στις ψηφιακές εφαρμογές.

4. Φόντα ενέργειας

Η ενέργεια είναι μία αφηρημένη αλλά παράλληλα όμορφη έννοια. Πως όμως οπτικοποιείται η ομορφιά της ενέργειας; Αφαιρετικές συνθέσεις, διαβαθμίσεις χρώματος και φωτός, στατικές ή κινούμενες, έρχονται να απαντήσουν στο παραπάνω ερώτημα και αποτελούν ένα δημιουργικό εργαλείο της οπτικής ταυτότητας.

5. Σχήματα-φόρμες

Τελικά, το δυναμικό και “αιχμηρό” σχήμα του κεραυνού εξομαλύνεται. Χάνει την κυρίαρχη του θέση ως βασικό στοιχείο του λογοτύπου, γίνεται πιο φιλικό και μετατρέπεται πλέον σε ένα χρήσιμο και ευέλικτο συμπληρωματικό σχεδιαστικό στοιχείο. Με νέους κανόνες σύνθεσης και λειτουργικά πλέγματα που δημιουργούν κανάβους που προέρχονται από τα νέα αυτά εργαλεία.

6. Εικονίδια

Ένα σύστημα εικονιδίων με ανισόπαχες γραμμές, ακολουθεί την σχεδιαστική γλώσσα του λογοτύπου. Με κυκλικά σχήματα, χαρακτηριστικές κλίσεις και διακριτικά στρογγυλεμένες λεπτομέρειες, τα εικονίδια αυτά συμβαδίζουν απόλυτα με το συνολικό οικοσύστημα της οπτικής ταυτότητας.


www.epixeiro.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου