Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

 

Γιώργος Φιντικάκης 

 Πρόγευση για το ανανεωμένο business plan που επεξεργάζεται η ΔΕΗ, η χθεσινή παρουσίαση για τη νέα της εταιρική εικόνα


Καταστήματα με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, ψηφιακά προϊόντα αλλά και νέες υπηρεσίες, ταχύτερο σβήσιμο των

λιγνιτικών φουγάρων, επιτάχυνση στα μεγάλα και μικρότερα έργα ΑΠΕ.

Η καινούργια εικόνα της ΔΕΗ, όπως την περιέγραψε χθες ο επικεφαλής της Γιώργος Στάσσης κατά την 40λεπτή τελετή για την νέα της εταιρική ταυτότητα, αποτελεί “πρόγευση” του ανανεωμένου

της business plan, το οποίο πρόκειται να παρουσιαστεί προς τα τέλη του έτους.

Ενός πλάνου τριετούς διάρκειας, με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από το περυσινό, πιο τολμηρά βήματα στην ψηφιοποίηση, πιο επιθετική πολιτική στην λιανική, στην απόσυρση μονάδων και ταχύτερη διείσδυση στις ΑΠΕ με στόχο αρκετά πάνω από 1 γιγαβάτ την επόμενη τριετία, μέσα από μια δεξαμενή έργων 6 γιγαβάτ.

Του χρόνου για παράδειγμα, τα 24 καταστήματα που από σήμερα θα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο και τα 75 που θα δέχονται με ραντεβού μπορεί και να έχουν διπλασιαστεί. Τα λιγνιτικά χρονοδιαγράμματα να έρθουν πιο κοντά, το ίδιο και αυτό για τα 3 GW από ανανεώσιμες.

Το πόσο γενναίο θα είναι το νέο business plan εξαρτάται και από άλλους παράγοντες. Εν προκειμένω από τις Βρυξέλλες. Διαφορετικά περιθώρια κινήσεων και περισσότερη ρευστότητα της δίνει το οριστικό κλείσιμο του σίριαλ με το λιγνίτη μαζί με μια θετική απάντηση εντός Νοεμβρίου, όπως ευελπιστεί η ΔΕΗ, στο αίτημα αποζημίωσης 200 εκατ ευρώ για κάθε χρόνο που οι μονάδες σε Δ.Μακεδονία και Μεγαλόπολη θα παραμένουν ανοικτές.

Είτε έτσι όμως, είτε αλλιώς, το νέο της επιχειρησιακό πλάνο θα είναι πολύ πιο δυναμικό συγκριτικά με εκείνο του Δεκεμβρίου 2019, όταν μέχρι και τον περυσινό Σεπτέμβριο ζούσε με την αγωνία της ετυμηγορίας του ορκωτού λογιστή.

Αυτό ήταν και το στίγμα των όσων είπε χθες ο Γ.Στάσσης κατά την παρουσίαση για την νέα της εταιρική ταυτότητα, την ανανέωση του επιχειρησιακού της προφίλ, την στροφή στις ΑΠΕ, τον ψηφιακό της μετασχηματισμό,τις επενδυσεις στα δίκτυα, την ηλεκτροκίνηση, τον εκσυγχρονισμό της εμπορικής της πολιτικής, αλλά και το προσωπικό

Τόσο η αναφορά του πρωθυπουργού και τα συγχαρητήρια σε κάθε εργαζόμενη και εργαζόμενο της ΔΕΗ για την μέχρι τώρα προσπάθεια, όπως επίσης αυτές του Κ.Χατζηδάκη και του διευθύνοντος συμβούλου, δεν ήταν τυχαίες.

Το μήνυμα της χθεσινής τελετής δεν απευθυνόταν μόνο στην επενδυτική κοινότητα, ελληνική και ξένη, αλλά και προς το προσωπικό, που στα τέλη Ιουνίου αριθμούσε 14.678, λιγότερο κατά περίπου 1.200 άτομα από την ίδια περίοδο πέρυσι. Αριθμός που στα τέλη του έτους θα έχει μειωθεί κατά επιπλέον 1.000 άτομα. Σε μια φάση μετασχηματισμού όπως αυτή που βρίσκεται η ΔΕΗ, το χθεσινό μήνυμα ήταν ότι η επιτυχία του εγχειρήματος θα έχει οφέλη πρωτίστως για το προσωπικό. Οσο πιο στέρεα στέκεται στα πόδια της η εταιρεία, τόσο περισσότερο ευημερούν και όσοι εργάζονται σε αυτήν. 

Σκόπιμα γενικόλογες αναφορές

Από εκεί και πέρα οι ανακοινώσεις για τον από εδώ και πέρα σχεδιασμό ήταν σκόπιμα γενικόλογες, με μόνες εξαιρέσεις τα μέτρα στήριξης των καταναλωτών, τις εκπτώσεις στα τιμολόγια και την δωρεάν από σήμερα τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών (800-900-1000). Τα χθεσινά δεν ήταν παρά ένα τμήμα των όσων έρχονται που θα ανακοινώνονται σταδιακά. Οπως η νέα σειρά ψηφιακών προϊόντων ΔΕΗ myHome, που ξεκινώντας από τις επόμενες ημέρες, θα εμπλουτίζεται σταδιακά με νέα προϊόντα προστιθέμενης αξίας, όπως είπε ο Γ.Στάσσης.

Αυτά θα συμπεριληφθούν ως κεντρική ιδέα στο νέο επιχειρησιακό πλάνο 3ετίας (και όχι 5ετίας, όπως σήμερα), το οποίο θα ανακοινωθεί μέσα στον Δεκέμβριο, θα αναθεωρείται στα τέλη κάθε χρόνου και θα έχει ως στόχο ετήσια λειτουργικά κέρδη της τάξης των 800 εκατ. με 1 δισ ευρώ.

Στο νέο BP της ΔΕΗ θα περιγράφονται :

  • Η ταχύτερη απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων.
  • Η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης.
  • Η νέα εμπορική πολιτική της επιχείρησης στην λιανική με προϊόντα και υπηρεσίες, όπως για την συντήρηση- επισκευή κατοικιών σε συνεργασία με ιδιώτες. Το έργο διεκδικούν 2-3 μεγάλες εταιρείες οι οποίες και έχουν προκριθεί στο σχετικό διαγωνισμό.
  • Η στρατηγική για την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ συν δικαιωμάτων μειοψηφίας, η οποία εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το α’ τρίμηνο του 2021. Τίμημα που θα μπορούσε να κινηθεί κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ.
  • Ο διαγωνισμός για τους έξυπνους μετρητές, στους οποίους αναφέρθηκε χθες και ο πρωθυπουργός, αρχικού προϋπολογισμού 850 εκατ ευρώ. Επένδυση η οποία λέγεται ότι θα μπει στην λίστα των υπό εξέταση χρηματοδοτήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης.
  • Οι συνεργασίες με ιδιώτες στην ηλεκτροκίνηση για την δημιουργία τουλάχιστον 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα.
  • Η επιδιωκόμενη περαιτέρω μείωση του προσωπικού και οι μετακινήσεις από μονάδες που κλείνουν σε άλλες, μια διαδικασία που γίνεται πλέον με κριτήρια μοριοδότησης. Κριτήρια που εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά στο Αμύνταιο, όταν και έπαυσε τον περασμένο Μάιο την λειτουργία του. Στο εξάμηνο πάντως η εταιρεία έγραψε μείωση εξόδων προσωπικού 10% η οποία και πρόκειται να συνεχιστεί.

energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου