Έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), σε συνδυασμό με νέες υποδομές αποθήκευσης ενέργειας και υδρογόνου, αλλά και πρότζεκτ αποκατάστασης και αλλαγής χρήσης σε ορυχεία και λιγνιτικές μονάδες, στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης, περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό της ΔΕΗ για την επόμενη μέρα.

Στις λιγνιτικές περιοχές Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης

σκοπεύει, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την επιχείρηση, η ανάπτυξη έργων ΑΠΕ ισχύος 2,4 γιγαβάτ.  Όπως επεσήμανε προσφάτως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης έως το 2023 σχεδιάζεται η ανάπτυξη ενός γιγαβάτ (GW) ΑΠΕ,  από τα  έξι γιγαβάτ που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η επιχείρηση, σε διάφορα αδειοδοτικά στάδια.  Ορισμένα από αυτά θα προχωρήσουν, σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία RWE με την οποία έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MOU).

Ενδεικτικά, η ΔΕΗ έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων στην Πτολεμαΐδα ισχύος 30 MW (μεγαβάτ),  βρίσκεται κοντά στην επιλογή του αναδόχου για την κατασκευή και του μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου των 200 MW στην ίδια περιοχή, ενώ και στην Μεγαλόπολη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επιλογή του αναδόχου για την κατασκευή 50 MW φωτοβολταϊκών. Στα έργα ΑΠΕ περιλαμβάνεται ακόμη και μονάδα παραγωγής βιομάζας στη Δυτική Μακεδονία.

Όσον αφορά στην αποθήκευσης ενέργειας, όπως είχε αναφέρει και ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης, κ. Ιωάννης Κοπανάκης μιλώντας παλαιότερα σε webinar του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η ΔΕΗ σχεδιάζει σε τεχνητές λίμνες, στις  εκτάσεις των εξαντλημένων ορυχείων, να δημιουργήσει εγκαταστάσεις   αντλησιοταμίευσης για αποθήκευση ενέργειας. Επίσης, τα σχέδια ανάπτυξης της επιχείρησης περιλαμβάνουν  έργα παραγωγής υδρογόνου. Μάλιστα, το υδρογόνο βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων και ως μείγμα καυσίμου για την «Πτολεμαΐδα V» μετά το  2028, οπότε θα σταματήσει να καίει λιγνίτη.

Επίσης, τη ΔΕΗ ενδιαφέρει και η ηλεκτροκίνηση, όπως έχει πολλάκις δηλώσει ο επικεφαλής της κ. Στάσσης. Γι΄ αυτό προχωρά άμεσα στην τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και περίπου 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα, κάτι που θα δώσει μεγάλη ώθηση στο εγχείρημα. Μάλιστα, έχει ήδη προχωρήσει σε μνημόνια συνεργασίας με επιχειρήσεις (σούπερ μάρκετ, αεροδρόμια κλπ.) για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης. Ηλεκτροκίνητα μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Στάσση, θα είναι και όλα τα νέα οχήματα της εταιρείας.

Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι η μεγάλη προσπάθεια αναγέννησης της εταιρείας έχει ήδη προσελκύσει ξένους θεσμικούς επενδυτές και funds. Μάλιστα, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι, ένας  νέος μέτοχος μειοψηφίας αναμένεται σύντομα να ξεπεράσει το όριο του 5% και, εάν τελικά αυτό συμβεί, σύντομα θα γίνουν και οι σχετικές ανακοινώσεις στο Χρηματιστήριο. 

www.insider.gr