Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Από τη VW στην RCH Automotive: Ψαλιδισμένα, αλλά ζωντανά τα σχέδια για αυτοκινητοβιομηχανία στη μεταλιγνιτική Δυτ. Μακεδονία

Γιάννα Παπαδημητρίου

Μπορεί τελικά η προοπτική μεταφοράς του εργοστασίου της VW από την Τουρκία στη Δυτική Μακεδονία, το ζωηρό ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την οποία είχε δημοσιοποιηθεί πέρυσι, να μην ευοδώθηκε, όμως το όνειρο για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή, δεν έχει ξεθωριάσει. 

Αντιθέτως, συνεχίζει να αποτελεί μέρος των σεναρίων για τη μεταλιγνιτική εποχή, έστω κι αν –προς το παρόν, τουλάχιστον- τα σχέδια που παραμένουν ζωντανά έχουν πολύ πιο

περιορισμένη εμβέλεια και φιλοδοξίες.

Το ζήτημα επανέρχεται στο προσκήνιο με αφορμή την προ ημερών επίσκεψη του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γ. Κασαπίδη στην Κατερίνη.

Ο κ. Κασαπίδης επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της RCH Automotive, μίας ελληνικής εταιρείας που έχει έδρα στην Κατερίνη και κατασκευάζει χειροποίητα αυτοκίνητα.

Με την ευκαιρία της επίσκεψής του, ο κ. Κασαπίδης είχε μια στοχευμένη συζήτηση με τη διοίκηση της εταιρείας για τις δυνατότητες εγκατάστασης μιας αντίστοιχης μονάδας στην Δυτική Μακεδονία, στα πλαίσια της επέκτασης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης. 

Επιστρέφοντας στην Κοζάνη, ο κ. Κασαπίδης δεν έκρυψε την αισιοδοξία του για τη συγκεκριμένη προοπτική, καθώς, όπως δήλωσε, «όσο κι αν ακούγεται παράξενο, κι όμως είναι αληθινό, και μπορεί να έχει μέλλον και στην Περιφέρεια μας» .

Η RCH Automotive βρίσκεται εδώ και καιρό στα ραντάρ της κυβέρνησης, στα πλαίσια σχεδιασμών για την περαιτέρω ανάπτυξη αντίστοιχων δραστηριοτήτων, με ένα μέρος των σχεδιασμών αυτών να αφορά και την επόμενη μέρα στη Δυτική Μακεδονία και το πέρασμα της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις εγκαταστάσεις της εταιρείας είχε βρεθεί πέρυσι ο υφυπουργός Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης, συνοδευόμενος από τον βουλευτή Κοζάνη της ΝΔ Μ. Παπαδόπουλο, καθώς και τους βουλευτές Πιερίας της κυβερνητικής πλειοψηφίας Α. Μάνη - Παπαδημητρίου, Φ. Μπαραλιάκο και Σ. Χιονίδη.

Στις συζητήσεις για την προοπτική αυτή έχουν εμπλακεί και τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών.

Άλλωστε, μπορεί να μην υπάρχουν μεγάλα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ελλάδα, όμως υπάρχει ήδη εγχώρια παραγωγή σημαντικών τμημάτων αυτοκινήτων που απαιτούν τεχνολογική εξειδίκευση, όπως λογισμικό για συστήματα πλοήγησης και τους σένσορες των ηλεκτρονικών τμημάτων των αυτοκινήτων, καθώς και παραγωγή στα μέρη του αυτοκινήτου που κατασκευάζονται από αλουμίνιο και χαλκό.

Γνωστά, εξάλλου, είναι και οι σχέδια που αφορούν και ειδικά τη Δυτ. Μακεδονία για ανάπτυξη υποδομών «πράσινου» υδρογόνου, προς αξιοποίηση και στην ηλεκτροκίνηση. 

Η RCH Automotive

Η RCH λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της Κατερίνης από το 2007 και παράγει χειροποίητα ακριβή αντίγραφα συγκεκριμένων κλασικών μοντέλων της Porsche. 

Παράγει τα αυτοκίνητα-ρέπλικες  RCH 356 και 550, τα οποία σχεδιάζονται από την ίδια και «πατούν» στο σασί του θρυλικού “σκαραβαίου” της VW.

Η παραγωγή φτάνει σχεδόν τα 30 αυτοκίνητα το χρόνο, και σχεδόν στο σύνολό της εξάγεται, με τα αυτοκίνητα να φτάνουν σε συλλέκτες του εξωτερικού.

Όπως έχουν κατά καιρούς αναφέρει διοικητικά στελέχη της RCH Automotive, σημαντικά εμπόδια που θέτει η γραφειοκρατία και το ισχύον πλαίσιο δεν επιτρέπουν την διοχέτευση της παραγωγής στην ελληνική αγορά, που θα διαμόρφωνε συνθήκες μεγαλύτερης ανάπτυξης της εταιρείας. Σημειώνεται, παρόλα αυτά, ότι η εταιρεία διαθέτει άδεια για πώληση και στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου