Εντός του 2019 η εταιρεία έχασε 550.000 πελάτες, από 300.000 το αμέσως προηγούμενο έτος
Στο ύψος των 6,35 εκατομμυρίων ανέρχεται σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή το σύνολο των πελατών της ΔΕΗ, από τα περίπου 7,5 εκατομμύρια που αποτελούν το σύνολο των ενεργοποιημένων παροχών. Με βάση τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, στις 31 Δεκεμβρίου 2018 οι πελάτες της έφταναν τα 6,9 εκατομμύρια. Επομένως, η μείωση στα 6,35 εκατ. σημαίνει πως εντός του 2019 η καταναλωτική της βάση συρρικνώθηκε κατά 550.000 περίπου.
Το νούμερο αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από τον αριθμό των πελατών που απώλεσε η ΔΕΗ εντός της αμέσως προηγούμενης χρονιάς, με δεδομένο ότι την 31η Δεκεμβρίου 2017 η καταναλωτική της βάση αριθμούσε 7,2 εκατομμύρια. Κάτι που σημαίνει πως εντός του 2018 οι παροχές που εξυπηρετούσε μειώθηκαν κατά 300.000.
Μεγαλύτερη κινητικότητα των καταναλωτών
Όπως είναι φυσικό, τα δύο μεγέθη θα ήταν απολύτως συγκρίσιμα, μόνον υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των ενεργών παροχών είχε παραμείνει ο ίδιος εντός του 2018 και του 2019. Πάντως, συνάδουν με τη μεγαλύτερη κινητικότητα των καταναλωτών που εμφανιζόταν στο πρώτο μισό της χρονιάς, και τις 246.000 αλλαγές παρόχου έως τότε, όπως είχε αναφέρει η Ευαγγελία Γκότζου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτών & Περιβάλλοντος και Λιανικών Αγορών της ΡΑΕ, στην εσπερίδα που διοργάνωσε η Αρχή τον Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ, με θέμα την εγχώρια λιανική ενεργειακή αγορά.
Σύμφωνα με την κ. Γκότζου, το σημαντικότερο κίνητρο για την αλλαγή παρόχου ήταν η εξοικονόμηση χρημάτων, μέσω του πιο ανταγωνιστικού τιμολογίου. Ενδεικτικό είναι πως, όπως είχε αναφέρει το στέλεχος της ΡΑΕ, ότι τον Σεπτέμβριο του 2019 η χρέωση της ΔΕΗ στους οικιακούς καταναλωτές διαμορφωνόταν στα 89,87 ευρώ ανά μεγαβατώρα μαζί με την έκπτωση συνέπειας (για κατανάλωση έως 2.000 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο). Την ίδια στιγμή, οι χρεώσεις όλων των εναλλακτικών προμηθευτών κινούνταν χαμηλότερα, ενώ μάλιστα υπήρχε εταιρεία που παρείχε χρέωση μόλις 72,80 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Εξάλλου, η τάση αυτή βρίσκεται σε αντιστοιχία και με τα στοιχεία της Ελληνικής Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ), αναφορικά με τα μερίδια των προμηθευτών στη λιανική αγορά, παρόλο που αυτά τα στοιχεία υπολογίζονται με βάση τις πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, σύμφωνα με την ΕΧΕ, το μερίδιο της ΔΕΗ ελαττώθηκε το 2019 (Δεκέμβριος 2019 – Δεκέμβριος 2018) κατά 8,54%, έναντι ελάττωσης κατά 5,1% το 2019.
Υπαγωγή των κακοπληρωτών στην καθολική υπηρεσία
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως ένας σημαντικός αριθμός από τους 550.000 «χαμένους» για τη ΔΕΗ πελάτες του 2019 δεν κατέληξε σε κάποιον άλλο προμηθευτή, αλλά στην καθολική υπηρεσία. Ο λόγος είναι πως ήδη από τα μέσα της περασμένης χρονιάς, η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΗ εφάρμοσε πολύ πιο συστηματικά την άρση εκπροσώπησης καταναλωτών πελατών της με ληξιπρόθεσμα χρέη, αφού πρώτα εξάντλησε όλα τα περιθώρια για να εισπράξει τις οφειλές.
Μάλιστα, με δεδομένο ότι οι πελάτες της καθολικής υπηρεσίας δεν υπολογίζονται στο μερίδιο της ΔΕΗ, εκτιμάται ότι το προηγούμενο καλοκαίρι στην καθολική υπηρεσία είχαν υπαχθεί περί τους 200.000 καταναλωτές. Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός τους κινείται στις 140.000. Ανεξάρτητα πάντως από την «τύχη» των πρώην πελατών της ΔΕΗ, η απώλειά τους όπως είναι φυσικό «μεταφράζεται» σε μείωση του τζίρου για την εταιρεία. Έτσι, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι πως πέρυσι διευρύνθηκε περαιτέρω η συρρίκνωση του κύκλου εργασιών από την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας.
Το νούμερο αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από τον αριθμό των πελατών που απώλεσε η ΔΕΗ εντός της αμέσως προηγούμενης χρονιάς, με δεδομένο ότι την 31η Δεκεμβρίου 2017 η καταναλωτική της βάση αριθμούσε 7,2 εκατομμύρια. Κάτι που σημαίνει πως εντός του 2018 οι παροχές που εξυπηρετούσε μειώθηκαν κατά 300.000.
Μεγαλύτερη κινητικότητα των καταναλωτών
Όπως είναι φυσικό, τα δύο μεγέθη θα ήταν απολύτως συγκρίσιμα, μόνον υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των ενεργών παροχών είχε παραμείνει ο ίδιος εντός του 2018 και του 2019. Πάντως, συνάδουν με τη μεγαλύτερη κινητικότητα των καταναλωτών που εμφανιζόταν στο πρώτο μισό της χρονιάς, και τις 246.000 αλλαγές παρόχου έως τότε, όπως είχε αναφέρει η Ευαγγελία Γκότζου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτών & Περιβάλλοντος και Λιανικών Αγορών της ΡΑΕ, στην εσπερίδα που διοργάνωσε η Αρχή τον Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ, με θέμα την εγχώρια λιανική ενεργειακή αγορά.
Σύμφωνα με την κ. Γκότζου, το σημαντικότερο κίνητρο για την αλλαγή παρόχου ήταν η εξοικονόμηση χρημάτων, μέσω του πιο ανταγωνιστικού τιμολογίου. Ενδεικτικό είναι πως, όπως είχε αναφέρει το στέλεχος της ΡΑΕ, ότι τον Σεπτέμβριο του 2019 η χρέωση της ΔΕΗ στους οικιακούς καταναλωτές διαμορφωνόταν στα 89,87 ευρώ ανά μεγαβατώρα μαζί με την έκπτωση συνέπειας (για κατανάλωση έως 2.000 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο). Την ίδια στιγμή, οι χρεώσεις όλων των εναλλακτικών προμηθευτών κινούνταν χαμηλότερα, ενώ μάλιστα υπήρχε εταιρεία που παρείχε χρέωση μόλις 72,80 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Εξάλλου, η τάση αυτή βρίσκεται σε αντιστοιχία και με τα στοιχεία της Ελληνικής Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ), αναφορικά με τα μερίδια των προμηθευτών στη λιανική αγορά, παρόλο που αυτά τα στοιχεία υπολογίζονται με βάση τις πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, σύμφωνα με την ΕΧΕ, το μερίδιο της ΔΕΗ ελαττώθηκε το 2019 (Δεκέμβριος 2019 – Δεκέμβριος 2018) κατά 8,54%, έναντι ελάττωσης κατά 5,1% το 2019.
Υπαγωγή των κακοπληρωτών στην καθολική υπηρεσία
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως ένας σημαντικός αριθμός από τους 550.000 «χαμένους» για τη ΔΕΗ πελάτες του 2019 δεν κατέληξε σε κάποιον άλλο προμηθευτή, αλλά στην καθολική υπηρεσία. Ο λόγος είναι πως ήδη από τα μέσα της περασμένης χρονιάς, η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΗ εφάρμοσε πολύ πιο συστηματικά την άρση εκπροσώπησης καταναλωτών πελατών της με ληξιπρόθεσμα χρέη, αφού πρώτα εξάντλησε όλα τα περιθώρια για να εισπράξει τις οφειλές.
Μάλιστα, με δεδομένο ότι οι πελάτες της καθολικής υπηρεσίας δεν υπολογίζονται στο μερίδιο της ΔΕΗ, εκτιμάται ότι το προηγούμενο καλοκαίρι στην καθολική υπηρεσία είχαν υπαχθεί περί τους 200.000 καταναλωτές. Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός τους κινείται στις 140.000. Ανεξάρτητα πάντως από την «τύχη» των πρώην πελατών της ΔΕΗ, η απώλειά τους όπως είναι φυσικό «μεταφράζεται» σε μείωση του τζίρου για την εταιρεία. Έτσι, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι πως πέρυσι διευρύνθηκε περαιτέρω η συρρίκνωση του κύκλου εργασιών από την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας.
πηγή: www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου