Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019

Πακέτο συνολικών υπηρεσιών και προϊόντων για το σπίτι και τον καταναλωτή, η νέα τάση στο retail ρεύματος και φυσικού αερίου


Μιχάλης Μαστοράκης
 

Σε ένα «καλάθι» υπηρεσιών και προϊόντων ενεργειακών και μη, μετεξελίσσεται το retail φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος με απτά δείγματα γραφής να καταγράφονται ήδη σε πιο ώριμες αγορές της Ευρώπης. Το παραδοσιακό μοντέλο της προμήθειας χάνει προοδευτικά έδαφος έναντι του νέου.
Κρίσιμο ερώτημα, ιδιαίτερα στις λιγότερο ώριμες αγορές όπως η περίπτωση της Ελλάδας, είναι ποιος θα ηγηθεί της μετάβασης στο νέο μοντέλο, δεδομένου ότι ενδιαφέρον να αναπτύξουν τέτοια «ενεργειακά» πακέτα εκφράζεται τόσο από τις παραδοσιακές ενεργειακές εταιρείες όσο και από εταιρείες τηλεπικοινωνιών, αλλά και αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών.
Ωστόσο, παρά την σχετική " ανωριμότητα" της ελληνικής αγοράς, σημαντικές ενεργειακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα προμήθειας αερίου και ρεύματος προβαίνουν σε τέτοιες κινήσεις με σκοπό να καταστήσουν ελκυστικότερα τα πακέτα τους. Αυτό είτε αφορά συνδυαστικά πακέτα ρεύματος και αερίου (πρόσφατα ακολούθησε και η ΔΕΗ με νέα προϊόντα) είτε ακόμη περισσότερο υπηρεσίες και παροχές που προσφέρουν ευελιξία και αυτονομία στον καταναλωτή, καθώς και καλύτερο έλεγχο στην κατανάλωση. 
Το νέο "πρόσωπο" της προμήθειας μέσα από το παράδειγμα της Eni gas e luce
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Eni gas e luce, μιας εταιρείας με 1600 εργαζόμενους και πάνω από 9 εκατομμύρια πελάτες σε Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα και Σλοβενία. Η εταιρεία παρέχει πλέον μια γκάμα πρόσθετων υπηρεσιών που ξεκινούν από την ασφαλιστική κάλυψη των οικιακών συσκευών και φτάνει μέχρι την πώληση οικιακών συσκευών, την παροχή εξοπλισμού και υπηρεσιών ενεργειακής εξοικονόμησης, τα τεχνολογικά προϊόντα που καθιστούν ένα σπίτι "έξυπνο" κ.λπ.
Ταυτόχρονα η Eni (μητρική της ZeniΘ που δραστηριοποιείται στην προμήθεια αερίου και ρεύματος στην Ελλάδα) αξιοποιεί ψηφιακά εργαλεία επιτυγχάνοντας μια end-to-end επικοινωνία με τον πελάτη, που περιλαμβάνει ακόμη και τη σύναψη συμβολαίου, χωρίς να απαιτούνται χαρτιά και υπογραφές.
Η Eni gas e luce, αποτελώντας σήμερα το μεγαλύτερο προμηθευτή φυσικού αερίου της Ιταλίας και το δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή ρεύματος, αναδιαρθρώνει τον τομέα προμήθειας αερίου και ρεύματος, δίνοντας έμφαση στην εμπειρία του πελάτη, την παροχή σε αυτόν αξίας αλλά και επεκτείνοντας την έννοια των πρόσθετων υπηρεσιών.
Τέτοιες υπηρεσίες μπορεί να αφορούν την συντήρηση του καυστήρα ή την προσαρμογή του θερμοστάτη στις ανάγκες των ενοίκων του σπιτιού, υπηρεσίες διαδικτύου, υπηρεσίες move-in/move-out. Ακόμη διαθέσιμη είναι η δυνατότητα να παρέχει μια fixed έκπτωση έναντι της ρυθμιζόμενης τιμής.
Πρόκειται για υπηρεσίες που συνθέτουν αυτό που περιγράφεται με την έννοια του smart home (έξυπνο σπίτι), που όμως δεν αφορά στενά την ενσωμάτωση έξυπνων μετρητών προς εξοικονόμηση ενέργειας όπως κατά κανόνα εννοείται στα ελληνικά ενεργειακά δεδομένα.
ΟΙ παρακάτω διαφάνειες είναι χαρακτηριστικές για το που οδεύει ο κλάδος της προμήθεια αερίου και ρεύματος, με βάση το παράδειγμα της Eni gas e luce.  


To «έξυπνο σπίτι» συνίσταται σε μια γκάμα προϊόντων που μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο ή διασυνδεδεμένα μεταξύ τους με σκοπό να δημιουργούν συνθήκες άνεσης και ηρεμίας, προσαρμοζόμενα στις ανάγκες του εκάστοτε χρήστη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου