Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Χρ. Κολώνας: «Καθαρή λύση» για τη ΛΑΡΚΟ ψάχνει η κυβέρνηση

Ο κόμπος στο χτένι… έχει φτάσει για τη ζημιογόνο βιομηχανία ΛΑΡΚΟ και ιδίως μετά το τελευταίο τραγικό δυστύχημα που στέρησε τη ζωή του 55χρονου εργάτη από τη Μαλαισίνα, η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να δρομολογήσει καθαρή και δραστική λύση για την τύχη της εταιρίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς, που χειρίζεται τον καυτό «φάκελο» της βιομηχανίας παραγωγής σιδηρονικελίου και τις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες, επισκέπτεται αύριο Παρασκευή τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Λάρυμνας όπου και θα συνομιλήσει με τους εργαζόμενους. Δεν αποκλείεται, λένε οι πληροφορίες, ο υφυπουργός να επιδιώξει να εκπέμψει το μήνυμα της ηγεσίας του ΥΠΕΝ, το οποίο θα συμπυκνώνεται στο ό,τι η ΛΑΡΚΟ δεν μπορεί να γεννά άλλο ζημιές, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζει να χρωστά στη ΔΕΗ (το χρέος της έχει ξεπεράσει τα 310 εκατ. ευρώ) και το σημαντικότερο όλων θα θίξει τους κινδύνους που εγκυμονεί η σημερινή κατάσταση της βιομηχανίας τόσο για τους ίδιους τους εργαζομένους όσο και για την ίδια την οικονομία.
Ο κ. Θωμάς βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ευρ. Επιτροπή σε μία προσπάθεια να κλείσει την υπόθεση της μετά την καταδικαστική σε βάρος της απόφασης για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις ύψους 136 εκατ. ευρώ. Το ελληνικό δημόσιο, με βάση την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, θα πρέπει να ανακτήσει από τη ΛΑΡΚΟ αυτά τα ποσά. Κάτι φυσικά που είναι ανέφικτο…
Το παζάρι με τις Βρυξέλλες έχει να κάνει με τη λύση που θα πρέπει να δώσει η ελληνική κυβέρνηση στη βιομηχανία η οποία είναι παρκαρισμένη… στο ΤΑΙΠΕΔ από το 2012.
Στα σενάρια που εξετάζει η ελληνική πλευρά, είναι, όπως αναφέρουν πηγές, τόσο το παλιό σχέδιο με τον τεμαχισμό της εταιρίας και τη διενέργεια δύο διαγωνισμών για την πώληση των περιουσιακών της στοιχείων, όσο και κάποιο αντίστοιχο μοντέλο που να προσομοιάζει με εκείνο της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Αποκρατικοποίηση την οποία είχε χειριστεί ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης.
Το σχέδιο που επιχειρεί να αναβιώσει η ηγεσία του υπουργείου είναι αυτό του 2014. Η τότε κυβέρνηση αποφάσισε και γνωστοποίησε στην Κομισιόν την απόφαση της να πουλήσει τη βιομηχανία και την περιουσία της σπάζοντας την σε δύο κομμάτια.
Ο πρώτος διαγωνισμός θα αφορούσε την πώληση του μεταλλουργικού εργοστασίου στη Λάρυμνα και το 40% των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης του μεταλλείου λατερίτη του Αγίου Ιωάννη. Ο δεύτερος διαγωνισμός θα αφορούσε την πώληση το 73% των δικαιωμάτων εξόρυξης λατερίτη της Εύβοιας και το 100% των δικαιωμάτων εξόρυξης λατερίτη της Καστοριάς.
Για αυτούς τους διαγωνισμούς απαγορευόταν η συμμετοχή εταιριών μετόχων της ΛΑΡΚΟ ή εμπλεκόμενων με αυτούς, ενώ δεν υπήρχε υποχρέωση επαναπρόσληψης των εργαζομένων της. Ουσιαστικά θα πωλείτο το 33% της καθαρής λογιστικής αξίας της ΛΑΡΚΟ που αντιπροσώπευε το 60% της συνολικής εξορυκτικής δυναμικότητας της βιομηχανίας.
Στη ΛΑΡΚΟ μέτοχοι είναι το ελληνικό δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) με 55,2%, η ΔΕΗ με 11,4% και με 33,4% η Εθνική Τράπεζα.
Πέραν των προαναφερόμενων, η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ ετοιμάζει παρέμβαση για την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στο εργοστάσιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου