Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

Εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα: Επενδυτική «κοσμογονία» 43,8 δισ. ευρώ!

xatzidakis10
Στα 43,8 δισ. ευρώ υπολογίζεται το ύψος των συνολικών επενδύσεων για την μετάβαση στην κλιματικά ουδέτερη οικονομία - Πρόβλεψη, το 2030, το 30% ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό - Το σχέδιο Χατζηδάκη παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο και τίθεται άμεσα σε δημόσια διαβούλευση

Στα 43,8 δισ. ευρώ υπολογίζεται το ύψος των συνολικών επενδύσεων για την μετάβαση στην κλιματικά ουδέτερη οικονομία, ενώ υπερφιλόδοξους στόχος, που φτάνουν σε προβλέψεις, το 2030, το 30% των νέων ταξινομήσεων (ένα στα τρία οχήματα) να είναι ηλεκτρικά, προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργει
α και το Κλίμα, που παρουσίασε την Πέμπτη ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός, Γεράσιμος Θωμάς, στο υπουργικό συμβούλιο.
Όπως γράφει το newmoney.gr, το σχέδιο τίθεται άμεσα σε δημόσια διαβούλευση.
Ο κ. Χατζηδάκης μίλησε για μια εμβληματική πολιτική, που βάζει στο επίκεντρο την πράσινη ανάπτυξη και ανακοίνωσε την σύσταση Διυπουργικής Επιτροπής για τον συντονισμό των πολιτικών και όλων των αναγκαίων δράσεων, καθώς και την εκπόνηση ενός master plan για τις περιοχές που θα επηρεαστούν από την απολιγνητοποίηση, το οποίο θα είναι έτοιμο μέχρι το καλοκαίρι του 2020.
Δείτε το σχετικό βίντεο: ΕΔΩ
Ο φιλόδοξος σχεδιασμός προβλέπει ως κύρια πηγή ηλεκτροδότησης, έως το 2030, την ενέργεια που παράγεται από τον ήλιο και τον άνεμο, προβλέποντας συνολικά έργα ΑΠΕ 8 έως 9 γιγαβάτ. Όπως επισημάνθηκε, μεγάλο μέρος αυτών θα εγκατασταθεί σε εκτάσεις της ΔΕΗ στις απολιγνιτοποιημένες περιοχές. Από το 2025 εκτιμάται ότι μπορεί να ξεκινήσει και η ανάπτυξη των πρώτων θαλάσσιων αιολικών.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος αναφέρθηκε σε τέσσερις σημαντικές πτυχές του ΕΣΕΚ. Η πρώτη, είναι οι παρεμβάσεις για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τη διαχείριση των δασών και την προστασία των παράκτιων πόλεων από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας. 
Η δεύτερη, είναι οι πολιτικές για την ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας και τη μείωση των εκπομπών, προαναγγέλλοντας εκτεταμένες δράσεις στον τομέα του ποδηλάτου.
Η τρίτη είναι διαχείριση των αποβλήτων με την αναθεώρηση του εθνικού, αλλά και του περιφερειακού σχεδιασμού για τα απορρίμματα και η τέταρτη μια οριζόντια πολιτική για την κυκλική οικονομία, τον περιορισμό των αποβλήτων και την κατάργηση της χρήσης πλαστικών μιας χρήσης.
Στην επενδυτική κοσμογονία, που, όπως τονίστηκε, είναι ρεαλιστική, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υφυπουργός Περιβάλλοντος. Ο κ. Θωμάς επισήμανε ότι το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ ανεβάζει κατά δέκα εκατ. ευρώ τον πήχη των επενδύσεων σε σχέση με τον προηγούμενο σχεδιασμό και από τα 33 εκατ. ευρώ εκτοξεύει τις επενδύσεις στα 43,8 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό 9 δισ. ευρώ, θα απορροφήσουν οι υποδομές σε ΑΠΕ. Αντίστοιχα, οι υποδομές ηλεκτρικού συστήματος 5,5 δισ. ευρώ, οι νέες θερμικές μονάδες 1,3 δισ. ευρώ, τα δίκτυα διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) 3,5 δισ. ευρώ, οι διασυνοριακοί αγωγοί φυσικού αερίου 2,2 δισ. ευρώ, το δίκτυο και η αποθήκευση αερίου 2 δισ., η έρευνα και η καινοτομία 800 εκατ. ευρώ, η ενεργειακή απόδοση 11 δισ. ευρώ (σ.σ σημειώθηκε ότι αποτελεί έναν τομέα που πανευρωπαικά βρίσκεται πίσω από τους στόχους), οι δράσεις για την κλιματική αλλαγή και τη διαχείριση πλημμυρών 2 δισ. ευρώ και ο τομέας της κυκλικής οικονομίας 5 δισ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, η αρμόδια γενική γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, τόνισε ότι βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβερνητικής πολιτικής μέχρι το 2030. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΕΣΕΚ, το διάστημα αυτό θα ταξινομηθούν συνολικά 275.133 οχήματα, εκ των οποίων τα 82.422 θα είναι ηλεκτρικά.
Protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου