Της Μαριάννας Τζάννε
Μοντέλο Fraport στο διαγωνισμό για το λιγνίτη και τρεις υποψήφιους «μάρκαρε» χθες ο επικεφαλής της ΔΕΗ, υποστηρίζοντας ότι στην τελική κούρσα του διαγωνισμού που δρομολογείται (εάν δεν υπάρξει και άλλη παράταση) για τις 23 Ιανουαρίου θα συμμετέχουν τρία σχήματα: οι Τσέχοι της Seven Energy με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι Κινέζοι της CHN Energyμε τον όμιλο Κοπελούζο και η εταιρεία Μυτιληναίος.
Μοντέλο Fraport στο διαγωνισμό για το λιγνίτη και τρεις υποψήφιους «μάρκαρε» χθες ο επικεφαλής της ΔΕΗ, υποστηρίζοντας ότι στην τελική κούρσα του διαγωνισμού που δρομολογείται (εάν δεν υπάρξει και άλλη παράταση) για τις 23 Ιανουαρίου θα συμμετέχουν τρία σχήματα: οι Τσέχοι της Seven Energy με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι Κινέζοι της CHN Energyμε τον όμιλο Κοπελούζο και η εταιρεία Μυτιληναίος.
Ο κ. Παναγιωτάκης επανέλαβε ότι ο υποψήφιος που θα υποβάλλει προσφορά και για τις δύο μονάδες σε Φλώρινα και Μεγαλόπολη θα μοριοδοτηθεί όπως έγινε αντίστοιχα με τους γερμανούς της Fraport όταν υπέβαλαν προσφορά και για τα δύο cluster των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Ο κ. Παναγιωτάκης εμφανίστηκε χθες αισιόδοξος για την πορεία του διαγωνισμού, υποστηρίζοντας ότι η ΔΕΗ κάνει ότι είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτό για να πουλήσει τις μονάδες.
Όπως είπε, αφού απορρίφθηκε η πρόταση των επενδυτών για συμμετοχή στα κέρδη και τις ζημιές για έξι χρόνια που είχε προτείνει η πλευρά των Τσέχων, η ΔΕΗ αποφάσισε να προχωρήσει στην εθελουσία, θεωρώντας ότι το αποτέλεσμα τη δικαιώνει.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, η ένταξη στο πρόγραμμα 244 εργαζομένων μαζί με αυτούς που συνταξιοδοτήθηκαν γυρίζει σε κερδοφορία την Μεγαλόπολη από ζημίες ύψους 3 εκατ. ευρώ που εμφάνιζε την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018, όταν αποσχίστηκαν από την μητρική εταιρεία, οι δραστηριότητές της. «Με αυτή την εξέλιξη οι μονάδες είναι κερδοφόρες και οι επενδυτές δεν χρειάζεται να πάρουν κανένα πρόσθετο μέτρο» δήλωσε χθες μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο επικεφαλής της ΔΕΗ, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι άσχετα από τα όσα διαρρέουν, κάνουν παζάρια και παραμένουν στο παιχνίδι.
Όπως μάλιστα επισήμανε, οι ιδιώτες έχουν την ευελιξία να ρίξουν ακόμη περισσότερο το κόστος μέσα από τις προμήθειες και τις νέες συμβάσεις που θα συνάψουν ή ακόμη και μέσα από ένα δεύτερο πρόγραμμα εθελούσιας που μπορεί να υιοθετήσουν. Ιδιαίτερο βάρος έριξε ο κ. Παναγιωτάκης και στο θέμα των λιγνιτικών ΑΔΙ, τονίζοντας ότι θα ήταν θετικό σημάδι για το διαγωνισμό να υπήρξε προκινοποίηση των ΑΔΙ από την Κομισιόν με νέα παράταση. Διαφορετικά όπως είπε η ΔΕΗ θα προχωρήσει με τα δεδομένα που έχει «και ό,τι βρέξει ας κατεβάσει».
Στη ΔΕΗ συνεχίζουν να πιέζουν να δοθεί πρόσθετος χρόνος στο διαγωνισμό, θέμα το οποίο αναμένεται να τεθεί και στις συναντήσεις που θα έχει η εταιρεία με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών τις επόμενες μέρες στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής αξιολόγησης.
Ο κ. Παναγιωτάκης έδειξε χθες πρόθυμος να αναλάβει πρωτοβουλίες και για το ορυχείο της Αχλάδας, το οποίο δυσχεραίνει την λειτουργία της Μελίτης λόγω του αυξημένου κόστους.
Σήμερα είναι προγραμματισμένες επαφές με τον ιδιώτη για αναθεώρηση της συμφωνίας στην βάση να μειωθεί το κόστος του λιγνίτη κατά 5 ευρώ ο τόνος. Σήμερα, το αντίστοιχο κόστος υπολογίζεται στα 23 ευρώ. Εάν επιτευχθεί συμφωνία τότε για τους 2,5 εκατ. τόνους που χρησιμοποιεί η Μελίτη το χρόνο θα εξοικονομείται δαπάνη 12,5 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου