Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Ζητούμενο για τη ΔΕΗ η Βελτίωση της Εισπραξιμότητας

του Δημήτρη Αβαρλή
Την περασμένη Δευτέρα η ΔΕΗ ανακοίνωσε τα οικονομικά μεγέθη για το πρώτο τρίμηνο του 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 147, 2 εκατ. ευρώ, που οφείλονται -κατά την ίδια- στη μείωση των λειτουργικών δαπανών και στη βελτίωση των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις, οι οποίες ήταν μηδενικές στο συγκεκριμένο διάστημα.
Παρότι τους τελευταίους μήνες, η επιχείρηση έχει προχωρήσει σε ευνοϊκές ρυθμίσεις προκειμένου να λύσει το ζήτημα της εισπραξιμότητας, αυτό παραμένει κεφαλαιώδες. Γι’ αυτό άλλωστε η επιχείρηση ζήτησε τη συνδρομή της Qualco. Μάλιστα, στην έκτακτη γενική συνέλευση της επιχείρησης την Τρίτη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μανώλης Παναγιωτάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να περικοπεί ή και να καταργηθεί η έκπτωση 15%, στα τιμολόγια της ΔΕΗ για τους συνεπείς καταναλωτές, εκτιμώντας, ωστόσο, ότι κάτι τέτοιο τελικά δεν θα χρειαστεί.
Ακανθώδες ζήτημα αποτελεί και το θέμα των λεγόμενων τελικών πελατών, δηλαδή των καταναλωτών που είτε έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση των ακινήτων τους, είτε έχουν αλλάξει πάροχο, για να αποφύγουν να πληρώσουν τα χρέη τους. Ενδεικτικό του προβλήματος είναι το μέγεθος του χρέους αυτών των καταναλωτών, που ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ.
Πάντως, ο κ. Παναγιωτάκης έχει επισημάνει το τελευταίο χρονικό διάστημα και το ζήτημα της αύξησης της δαπάνης για προμήθεια δικαιωμάτων CO2. Μιλώντας στο συνέδριο του Economist, πριν λίγες ημέρες, τόνισε πως τόσο το ζήτημα της αύξησης των τιμών του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, όσο και εκείνο της προμήθειας δικαιωμάτων CO2 πιέζουν για άνοδο των τιμών. Επομένως, αποτελεί στοίχημα για την εταιρεία να αντιμετωπίσει το ζήτημα της εισπραξιμότητας, ώστε να μην καταφύγει στην κατάργηση ευνοϊκών ρυθμίσεων, όπως η έκπτωση συνέπειας.
Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα, πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με την έκδοση τιμολογίων των καταναλωτών που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Ειδικότερα, αρκετοί καταναλωτές δεν έχουν λάβει τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς της ΔΕΗ εδώ και ένα εξάμηνο. Χωρίς, ωστόσο, μέχρι στιγμής να υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσαρέσκεια.
Αξίζει να επισημανθεί, πως οι καταναλωτές που εντάχθηκαν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, τον περασμένο Μάρτιο, θα πρέπει να καταθέσουν εκ νέου αίτηση για την επόμενη χρονιά, εντός ενός μηνός από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος 2018. Υπενθυμίζεται, πως ερώτηση σε σχέση με τα ακριβή στοιχεία των καταναλωτών που έχουν ενταχθεί στο ΚΟΤ, είχε καταθέσει ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης.
www.energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου