Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Νέος Κώδικας Προμήθειας για τελικούς καταναλωτές Φυσικού Αερίου Αλλαγή προμηθευτή μόνο εάν εξοφληθούν οι οφειλές

Τη δυνατότητα αλλαγής προμηθευτή αφού προηγουμένως όμως εξοφληθούν ή ρυθμιστούν οι τυχόν οφειλές στον παλαιό προμηθευτή δίνει ο νέος κώδικας προμήθειας φυσικού αερίου, ο οποίος προσπαθεί να προλάβει την επανάληψη φαινομένων τύπου ΔΕΗ.
Ο νέος Κώδικας Προμήθειας για τελικούς καταναλωτές φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ο οποίος έχει τεθεί σε ισχύ ως υπουργική απόφαση, αναφέρει πιο συγκεκριμένα, ότι  η αλλαγή προμηθευτή γίνεται μετά την εξόφληση, ή το διακανονισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών, ή την αναδοχή εκ μέρους του νέου προμηθευτή των παλαιότερων οφειλών.
Σε περίπτωση που έχει προηγηθεί  του αιτήματος αλλαγής εκπροσώπησης καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας εκ μέρους του παλαιού Προμηθευτή και έχει υποβληθεί αίτημα διακοπής τροφοδοσίας πελάτη, ο παλαιός Προμηθευτής μπορεί να ζητήσει από τον αρμόδιο Διαχειριστή τη μη επανενεργοποίηση της σύνδεσης του Πελάτη και την αναστολή της διαδικασίας αλλαγής Προμηθευτή, έως ότου είτε αποπληρωθεί η οφειλή, είτε διακανονιστούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη ή ολοκληρωθεί η αναδοχή της οφειλής από τον νέο Προμηθευτή.
Ο παλαιός Προμηθευτής, σε περίπτωση μη τήρησης, των όρων του διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών, διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλει στον αντίστοιχο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης του Μετρητή, ακόμη και αν έχει συναφθεί Σύμβαση Προμήθειας με νέο Προμηθευτή και ο τελευταίος έχει αναλάβει την εκπροσώπηση του Μετρητή Κατανάλωσης του Πελάτη.
Αν δεν τηρηθεί η συμφωνία διακανονισμού ληξιπρόθεσμων οφειλών, ο Παλαιός Προμηθευτής μπορεί να ζητήσει τη διακοπή της τροφοδοσίας του Πελάτη, μόνο μετά την παρέλευση 10 ημερών από την σχετική ειδοποίηση του Πελάτη και του νέου Προμηθευτή.
Για τους  Ευάλωτους Πελάτες και ειδικά εκείνους που  χρήζουν μηχανικής υποστήριξης ή έχουν άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση 6  διαδοχικών λογαριασμών και εφόσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση, με την οποία ενημερώνει τον Πελάτη για τη δυνατότητα να διακανονίσει τις οφειλές του.
Στόχος του νέου κώδικα είναι να αποτρέψει τη συσσώρευση οφειλών προς τους προμηθευτές αερίου. Ας σημειωθεί ότι και στις εταιρίες παροχής αερίου έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο των κόκκινων λογαριασμών, αν και ποτέ δεν έλαβε τις διαστάσεις του προβλήματος που πλήττει τη ΔΕΗ. Από φέτος που απελευθερώθηκε η αγορά αερίου και όλοι οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν προμηθευτή ενώ νέες εταιρίες άρχισαν να δραστηριοποιούνται στην αγορά, οι προβλέψεις αυτές του κώδικα κρίθηκαν απαραίτητες για να προληφθούν φαινόμενα της πρώτης φάσης απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρισμού όταν οι πελάτες επέλεγαν άλλο πάροχο, αφήνοντας απλήρωτους λογαριασμούς στη ΔΕΗ.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου