Με το νέο σύστημα ενδεχομένως να υπάρξουν αυξήσεις σε ότι αφορά στα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς, ταυτόχρονα δε μειώσεις σε σχέση με το δίκτυο διανομής
Σύνδεση των τιμολογίων χρήσης του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας με το ύψος της κατανάλωσης κατά τις περιόδους αιχμής της ζήτησης, εισηγείται η ΑΔΜΗΕ στο πλαίσιο των αλλαγών στα τέλη χρήσης δικτύου που προωθεί η Αρχή.
Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν από τη ΡΑΕ το επόμενο χρονικό διάστημα και εντάσσονται στο πλαίσιο της αναθεώρησης των μονοπωλιακών χρεώσεων στην κατανάλωση ρεύματος για το 2018.
Αφορούν τις χρεώσεις τόσο του δικτύου μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ) όσο και του δικτύου διανομής (ΔΕΔΔΗΕ), ενώ έχει προηγηθεί ο προσδιορισμός των χρεώσεων για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και το Ειδικό Τέλος Μείωσης Αέριων Ρύπων (ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ) οι οποίες ανακοινώθηκαν στα τέλη του προηγούμενου έτους.
Αναλυτικότερα σε ότι αφορά τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς ο ΑΔΜΗΕ προτείνει την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των χρεώσεων, με κατάργηση της χρέωσης βάσει συμφωνημένης ισχύος, που εφαρμόζεται σήμερα και θέσπιση κινήτρων - αντικινήτρων για τον περιορισμό της κατανάλωσης κατά τις περιόδους αιχμής.
Σύμφωνα με την εισήγηση του ΑΔΜΗΕ η κατά τη χειμερινή περίοδος οι αιχμές καταγράφονται τους μήνες Δεκέμβριος Ιανουάριο και Φεβρουάριος, τις ώρες 6-8 μ.μ.
Για την καλοκαιρινή περίοδο οι αιχμές της ζήτησης καταγράφονται τον Ιούνιο Ιούλιο και Αύγουστο στις 9-10 μ.μ.
Με βάση αυτό το δεδομένο ο ΑΔΜΗΕ προτείνει για τους καταναλωτές που τροφοδοτούνται από την υψηλή και μέση τάση (βιομηχανίες, εμπορικές αλυσίδες κ.α.) η χρέωση να συναρτάται με την κατανάλωση κατά τις ώρες αιχμής, η οποία μπορεί να προσδιοριστεί καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών διαθέτουν μετρητές με δυνατότητα ωρομέτρησης.
Έτσι το τιμολόγιο θα διαμορφώνεται με βάση την καταναλωτική συμπεριφορά και θα είναι χαμηλότερο εάν η ζήτηση είναι περιορισμένη κατά τις ώρες αιχμής και αντιστρόφως.
Υπολογισμός βάσει της ποσοστιαίας κατανάλωσης
Για τους καταναλωτές της χαμηλής τάσης δηλαδή τα νοικοκυριά και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, δεδομένου ότι δεν διαθέτουν ωρομετρητές, θα λαμβάνεται υπόψη αντίστοιχα η κατανάλωση όλης της κατηγορίας πελατών (πχ. νοικοκυριά, εμπορικά καταστήματα) ή του συνόλου της χαμηλής τάσης κατά τις ώρες αιχμής.
Συγκεκριμένα προτείνεται: Για κάθε έναν από τους έξι «μήνες αιχμής» (Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο) θα εξετάζεται μια τυπική ημέρα και θα υπολογίζεται το ποσοστό της κατανάλωσης κατά τις ώρες αιχμής ως προς το σύνολο του 24ώρου.
Ο μέσος όρος των ποσοστών που θα προκύψουν για τους έξι μήνες αιχμής θα χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των χρεώσεων του επόμενου έτους.
Σημειώνεται ότι το ισχύον τιμολόγιο για τη μεταφορά αποτελείται από δύο διαφορετικές χρεώσεις, ισχύος που βασίζεται στην συμφωνημένη ισχύ της παροχής και ενέργειας.
Η πρόταση του ΑΔΜΗΕ προβλέπει επίσης την κατάργηση της χρέωσης ισχύος.
Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι η συνολική πρόταση του ΑΔΜΗΕ ενδέχεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των τελών χρήσης του δικτύου μεταφοράς κάτι το οποίο μεταξύ των άλλων κρίνεται απαραίτητο και λόγω των αυξημένων επενδύσεων που προγραμματίζει ο ΑΔΜΗΕ κυρίως για τις διασυνδέσεις των νησιών.
Αντίστοιχα, στον ΔΕΔΔΗΕ εξετάζεται η δυνατότητα μικρών μειώσεων αφού διασφαλιστεί επίσης η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο δίκτυο.
Πρέπει να σημειωθεί εξάλλου ότι η ΡΑΕ λόγω της έκτασης του προβλήματος των ρευματοκλοπών προσανατολίζεται στη σύνδεση των εσόδων του ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή των χρεώσεων που πληρώνουν οι καταναλωτές για τη χρήση του δικτύου διανομής, με τα αποτελέσματα σε ότι αφορά την αντιμετώπιση των ρευματοκλοπών.
Πάντως όπως έχει αναφέρει η ΡΑΕ και στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης κάτι τέτοιο θα μπορεί να ισχύσει από το 2019 οπότε και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι γενικότερες αλλαγές της αγοράς εν όψει της εφαρμογής του target model.
www.worldenergynews.gr
Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν από τη ΡΑΕ το επόμενο χρονικό διάστημα και εντάσσονται στο πλαίσιο της αναθεώρησης των μονοπωλιακών χρεώσεων στην κατανάλωση ρεύματος για το 2018.
Αφορούν τις χρεώσεις τόσο του δικτύου μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ) όσο και του δικτύου διανομής (ΔΕΔΔΗΕ), ενώ έχει προηγηθεί ο προσδιορισμός των χρεώσεων για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και το Ειδικό Τέλος Μείωσης Αέριων Ρύπων (ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ) οι οποίες ανακοινώθηκαν στα τέλη του προηγούμενου έτους.
Αναλυτικότερα σε ότι αφορά τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς ο ΑΔΜΗΕ προτείνει την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των χρεώσεων, με κατάργηση της χρέωσης βάσει συμφωνημένης ισχύος, που εφαρμόζεται σήμερα και θέσπιση κινήτρων - αντικινήτρων για τον περιορισμό της κατανάλωσης κατά τις περιόδους αιχμής.
Σύμφωνα με την εισήγηση του ΑΔΜΗΕ η κατά τη χειμερινή περίοδος οι αιχμές καταγράφονται τους μήνες Δεκέμβριος Ιανουάριο και Φεβρουάριος, τις ώρες 6-8 μ.μ.
Για την καλοκαιρινή περίοδο οι αιχμές της ζήτησης καταγράφονται τον Ιούνιο Ιούλιο και Αύγουστο στις 9-10 μ.μ.
Με βάση αυτό το δεδομένο ο ΑΔΜΗΕ προτείνει για τους καταναλωτές που τροφοδοτούνται από την υψηλή και μέση τάση (βιομηχανίες, εμπορικές αλυσίδες κ.α.) η χρέωση να συναρτάται με την κατανάλωση κατά τις ώρες αιχμής, η οποία μπορεί να προσδιοριστεί καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών διαθέτουν μετρητές με δυνατότητα ωρομέτρησης.
Έτσι το τιμολόγιο θα διαμορφώνεται με βάση την καταναλωτική συμπεριφορά και θα είναι χαμηλότερο εάν η ζήτηση είναι περιορισμένη κατά τις ώρες αιχμής και αντιστρόφως.
Υπολογισμός βάσει της ποσοστιαίας κατανάλωσης
Για τους καταναλωτές της χαμηλής τάσης δηλαδή τα νοικοκυριά και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, δεδομένου ότι δεν διαθέτουν ωρομετρητές, θα λαμβάνεται υπόψη αντίστοιχα η κατανάλωση όλης της κατηγορίας πελατών (πχ. νοικοκυριά, εμπορικά καταστήματα) ή του συνόλου της χαμηλής τάσης κατά τις ώρες αιχμής.
Συγκεκριμένα προτείνεται: Για κάθε έναν από τους έξι «μήνες αιχμής» (Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο) θα εξετάζεται μια τυπική ημέρα και θα υπολογίζεται το ποσοστό της κατανάλωσης κατά τις ώρες αιχμής ως προς το σύνολο του 24ώρου.
Ο μέσος όρος των ποσοστών που θα προκύψουν για τους έξι μήνες αιχμής θα χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των χρεώσεων του επόμενου έτους.
Σημειώνεται ότι το ισχύον τιμολόγιο για τη μεταφορά αποτελείται από δύο διαφορετικές χρεώσεις, ισχύος που βασίζεται στην συμφωνημένη ισχύ της παροχής και ενέργειας.
Η πρόταση του ΑΔΜΗΕ προβλέπει επίσης την κατάργηση της χρέωσης ισχύος.
Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι η συνολική πρόταση του ΑΔΜΗΕ ενδέχεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των τελών χρήσης του δικτύου μεταφοράς κάτι το οποίο μεταξύ των άλλων κρίνεται απαραίτητο και λόγω των αυξημένων επενδύσεων που προγραμματίζει ο ΑΔΜΗΕ κυρίως για τις διασυνδέσεις των νησιών.
Αντίστοιχα, στον ΔΕΔΔΗΕ εξετάζεται η δυνατότητα μικρών μειώσεων αφού διασφαλιστεί επίσης η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο δίκτυο.
Πρέπει να σημειωθεί εξάλλου ότι η ΡΑΕ λόγω της έκτασης του προβλήματος των ρευματοκλοπών προσανατολίζεται στη σύνδεση των εσόδων του ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή των χρεώσεων που πληρώνουν οι καταναλωτές για τη χρήση του δικτύου διανομής, με τα αποτελέσματα σε ότι αφορά την αντιμετώπιση των ρευματοκλοπών.
Πάντως όπως έχει αναφέρει η ΡΑΕ και στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης κάτι τέτοιο θα μπορεί να ισχύσει από το 2019 οπότε και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι γενικότερες αλλαγές της αγοράς εν όψει της εφαρμογής του target model.
www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου