Τρίτη 18 Απριλίου 2017

Πόσα "ρολόγια" έχει κάθε εταιρεία στη λιανική ρεύματος - Απελπιστικά αργό το άνοιγμα της αγοράς παρά την κινητικότητα

Χρήστος Στεφάνου
Τα ανεπίσημα στοιχεία Μαρτίου για τα μερίδια κατανάλωσης στην αγορά προμήθειας αλλά και τα στοιχεία για τους πελάτες (μετρητές) που μετακινήθηκαν τους τελευταίους δύο μήνες και αποκαλύπτει σήμερα το energypress, δείχνουν αναθέρμανση της κινητικότητας στην αγορά. Ωστόσο ο ρυθμός με τον οποίο η αγορά ανοίγει και αυξάνουν τα μερίδιά τους οι ανταγωνιστές της ΔΕΗ παραμένει εξαιρετικά αργός και καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την επίτευξη των στόχων που έχουν οριοθετηθεί από τη συμφωνία με τους δανειστές.
Επομένως οι προσδοκίες ότι οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ θα οδηγήσουν σε άνοιγμα της αγοράς αποδεικνύονται υπερεκτιμημένες και εκ των πραγμάτων οδηγούμαστε σε πιο δραστικά μέτρα, κυρίως σε πωλήσεις μονάδων της ΔΕΗ. Το εάν το πωλητήριο θα περιλαμβάνει και υδροηλεκτρικά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα, ωστόσο τα επιχειρήματα των δανειστών που ζητούν και «νερό» ενισχύονται.
Το ποια είναι τα δεδομένα ως προς τους όγκους στο τέλος Μαρτίου, σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του energypress, δείχνουν ότι οι ιδιώτες προμηθευτές κέρδισαν μία μονάδα φτάνοντας σε συνολικό μερίδιο αγοράς 12,5% την ώρα που η ΔΕΗ συνεχίζει να ελέγχει το 87,5% (από 88,6% το Φεβρουάριο).
Ποια είναι όμως η ποιοτική ανάλυση των μεριδίων ως προς τον αριθμό των πελατών (μετρητών) που έχουν προσελκύσει οι ιδιωτικές εταιρείες προμήθειας;
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο δίμηνο Φεβρουαρίου - Μαρτίου, ο συνολικός αριθμός των πελατών που προμηθεύονται ρεύμα από εναλλακτικό προμηθευτή ανέβηκε στους 182.963 από 160 χιλιάδες τον Ιανουάριο. Εάν συνυπολογιστεί ωστόσο το γεγονός ότι το σύνολο των μετρητών είναι 7,4 εκατομμύρια τότε είναι σαφές ότι το συντριπτικό ποσοστό  (7,2 εκατομμύρια μετρητές περίπου) παραμένει στη ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί περιορίζονται σε ένα ισχνό μερίδιο της τάξης του 2,4%. Το ότι οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν μεγαλύτερα μερίδια στη Μέση Τάση όπου υπάρχουν μεγαλύτερες καταναλώσεις εξηγεί τη διαφορά μεταξύ μεριδίου ως προς τον αριθμό πελατών και μεριδίου ως προς τον όγκο κατανάλωσης.
Πως διαμορφώθηκε το πελατολόγιο των εταιρειών
Παρά τη σχετικά αργή πρόοδο και κατά το προηγούμενο δίμηνο φούντωσε η μάχη μεταξύ των προμηθευτών που θέλουν να ενισχύσουν τη θέση τους και να αυξήσουν το πελατολόγιό τους σε όλες τις κατηγορίες.
Μάλιστα η μάχη για την πρωτιά μεταξύ των εναλλακτικών έχει φουντώσει για τα καλά και πλέον λίγες εκατοντάδες μετρητές χωρίζουν την πρώτη Elpedison από τη δεύτερη Protergia. Πάντως ο Ήρωνας διατηρεί την πρωτιά στη Μέση Τάση η οποία αναμένεται να τον ανεβάσει και στην κατάταξη ως προς τους όγκους του ΛΑΓΗΕ.
Ποια ήταν η εικόνα στα τέλη Μαρτίου;
Elpedison: 56.400 μετρητές εκ των οποίων 55.900 στη χαμηλή και 500 στη μέση τάση
Protergia: 56.050 μετρητές εκ των οποίων 55.480 στη χαμηλή και 570 στη μέση τάση
WATT+VOLT: 30.008 μετρητές εκ των οποίων 29.922 στη χαμηλή και 86 στη μέση τάση
Ήρων: 21.570 μετρητές εκ των οποίων 20.840 στη χαμηλή και 730 στη μέση τάση
GREEN: 5997 μετρητές εκ των οποίων 5917 στη χαμηλή και 80 στη μέση τάση
OTE: 4161 μετρητές όλοι στη χαμηλή τάση
NRG: 3801 μετρητές εκ των οποίων 3610 στη χαμηλή και 191 στη μέση τάση
Volterra: 3623 μετρητές, εκ των οποίων 3518 στη χαμηλή και 105 στη μέση τάση
ΕΛΤΑ: 726 μετρητές εκ των οποίων 715 στη χαμηλή και 11 στη μέση τάση
KEN: 303 μετρητές εκ των οποίων 301 στη χαμηλή και 1 στη μέση τάση
Volton: 193 μετρητές όλοι στη χαμηλή τάση
Economic growth: 58 μετρητές όλοι στη χαμηλή τάση
Interbeton:  26 μετρητές εκ των οποίων 3 στη χαμηλή και 23 στη μέση τάση
Novaera: 19 μετρητές εκ των οποίων 10 στη χαμηλή και 9 στη μέση τάση
Viener: 5 μετρητές 3 στη χαμηλή και 2 στη μέση τάση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου