Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Ο απολογισμός του Τμήματος Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ για τα κυβερνητικά πεπραγμένα στον ενεργειακό τομέα

Στις μεθοδευμένες επιθέσεις της Ν.Δ. (και) στον τομέα της ενέργειας, στον οποίο η κυβέρνηση έχει επιτύχει σημαντικό έργο με χειροπιαστά αποτελέσματα, παρά τις πολλές δυσκολίες, τις ισχυρές πιέσεις και τις προκλητικές απαιτήσεις των δανειστών και των εγχώριων κυκλωμάτων συμφερόντων, αναφέρεται το τμήμα Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως τονίζει, ο χώρος της ενέργειας περιλαμβάνεται στις
επιθέσεις με ένταση στους πιο επιτυχημένους τομείς του κυβερνητικού έργου, που επιχειρεί πλέον ο Κ. Μητσοτάκης,
“προκειμένου να στηρίξει τη δημαγωγική αντιπολιτευτική τακτική του, που έναν χρόνο μετά την εκλογή του, δεν αποδίδει τα αναμενόμενα αποτελέσματα στην κοινωνία, παρά τις ευνοϊκές συμβολές και των ιδιωτικών εταιρειών δημοσκοπήσεων”.
Ωστόσο, σημειώνει, η αντιπολίτευση αυταπατάται αν θεωρεί πως με τις ψευδολογίες και τη χυδαία αντιπολιτευτική τακτική που καθιέρωσε ο Κ. Μητσοτάκης θα υπονομεύσει την ενεργειακή πολιτική της κυβέρνησης, καθώς “τα ενεργειακά πράγματα κρίνονται διαφορετικά και αντέχουν στις δημαγωγικές επιθέσεις”. Επισημαίνει ότι τα υπόλοιπα του τέως μνημονιακού συνασπισμού “δεν δικαιούνται διά να ομιλούν” για την ενεργειακή πολιτική της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, το τμήμα Ενέργειας αναφέρεται στο κυβερνητικό έργο στον τομέα της ενέργειας, υπενθυμίζοντας, μεταξύ άλλων:
* Την αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων ΔΕΗ (“μικρή ΔΕΗ”) και ΑΔΜΗΕ (66%) με την κατάργηση δύο ψηφισμένων μνημονιακών νόμων, διασφαλίζοντας τον δημόσιο έλεγχό τους.
* Την αποτροπή της εκποίησης του 66% του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar και τη μελέτη σήμερα εκποίησης μεριδίου κάτω από 49% σε στρατηγικό επενδυτή από την Ευρώπη, ενώ εξετάζεται και διατήρηση του μεριδίου στα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου, με ανάλογη ιδιοκτησιακή σύνθεση με εκείνη του ΑΔΜΗΕ.
* Σε γεωπολιτικό επίπεδο η κυβέρνηση προώθησε με τους πιο συμφέροντες όρους την ανάδειξη της χώρας σε ισχυρό παίκτη του γεω-ενεργειακού γίγνεσθαι μέσω αγωγών φυσικού αερίου, με τη συμμετοχή στην κατασκευή, μετά τη βελτίωση της σύμβασης, του ΤΑΡ, τη συμμετοχή στους αγωγούς διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας και Ελλάδας-Ιταλίας, αλλά και στους κυοφορούμενους αγωγούς EastMed, καθώς και του νοτίου διαδρόμου μέσω Ρωσίας-Τουρκίας. Παράλληλα, επεκτάθηκαν-εκσυγχρονίστηκαν οι εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας, ενώ προωθείται νέος τερματικός σταθμός αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
* Στον τομέα υδρογονανθράκων αναβαθμίστηκε ο ρόλος της ΕΔΕΥ, προχώρησε νόμος για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας-εκμετάλλευσης, ενώ η κυβέρνηση προχωρά σταδιακά και με προσοχή στην ανάδειξη αναδόχων για χερσαία και θαλάσσια “οικόπεδα” και οι εταιρείες που έχουν υπογράψει συμβάσεις επίσης προχωρούν τις εργασίες και αναπτύσσονται με ιδιαίτερο δυναμισμό και διεθνείς συμπράξεις. Τα έργα αυτά, προφανώς, προωθούνται προσεκτικά και με πλήρη διαφάνεια λόγω της σοβαρότητάς τους και της ανάγκης διασφάλισης, με απόλυτους όρους, της προστασίας του περιβάλλοντος και των συμφερόντων του Δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση, “οι σχεδιασμοί και οι ενέργειες της κυβέρνησης δεν συγκρίνονται με τις καθυστερήσεις μιας ολόκληρης επταετίας από τις μνημονιακές κυβερνήσεις, που με υπερφίαλα επικοινωνιακά τεχνάσματα προσπαθούσαν να ‘πείσουν’ την ελληνική κοινωνία ότι αναπαύεται πάνω σε πλούσια κοιτάσματα υδρογονανθράκων”.
* Υλοποιούνται με την αξιοποίηση των πλούσιων εγχώριων πόρων με αιχμή τις ΑΠΕ και την προσεκτική μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή και τη σταδιακή απανθρακοποίηση του μείγματος καυσίμων, οι προσπάθειες για προστασία του περιβάλλοντος, εμπλουτισμό και διαφοροποίηση του ενεργειακού μείγματος και αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
* Πλούσιο νομοθετικό έργο εμφανίζεται στον τομέα της ενεργειακής απόδοσης, στο νέο πλαίσιο για ΑΠΕ, την προώθηση της αυτοπαραγωγής ΑΠΕ, το κλείσιμο ποικίλων εκκρεμοτήτων που παρελήφθησαν αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας και την αναβάθμιση της θερμικής προστασίας κτιριακού αποθέματος κ.τ.λ.
* Παράλληλα, αξιοποιούνται τα πολύτιμα εγχώρια κοιτάσματα λιγνίτη, προσεκτικά, με περιορισμό της συμμετοχής τους στην τελική κατανάλωση ενέργειας (το 2015 στο 10%), ενώ κάθε βήμα εκμετάλλευσης του λιγνίτη (Πτολεμαΐδα V-Μελίτη ΙΙ) συνοδεύεται από ένα αντίστοιχο βήμα βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας (απόσυρση ρυπογόνων μονάδων).
* Αντιμετωπίστηκαν με ικανοποιητικό τρόπο οι επιπτώσεις από την ενεργειακή φτώχεια για τον πληθυσμό, αφού δεν έγινε καμία αύξηση τιμής στο ηλεκτρικό ρεύμα και στο φυσικό αέριο τη διετία διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αντίθετα επιτεύχθηκαν μειώσεις άνω του 15% στα τιμολόγια.

(Αυγή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου