Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017

ΑΔΜΗΕ: Τρία χρόνια πίσω πάει η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης.

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2024 μετατίθεται η ηλέκτριση της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης, όπως προβλέπεται στην προκαταρκτική μελέτη ανάπτυξης του συστήματος μεταφοράς που έδωσε προ ημερών στη δημοσιότητα ο ΑΔΜΗΕ. Πρόκειται για την περίφημη διασύνδεση 2Χ350MW, που σύμφωνα με το διαχειριστή εφόσον κριθεί αναγκαίο μπορεί να αναβαθμιστεί με μεγαλύτερη χωρητικότητα, η οποία όμως δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1000MW.
Το έργο σύμφωνα με τη ΜΑΣΜ θα κοστίσει 712,9 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα με τη μεγάλη διασύνδεση, για την οποία δεν περιλαμβάνεται αναλυτικό χρονοδιάγραμμα των επιμέρους έργων, για την μικρή διασύνδεση Πελοπόννησος – Χανιά, υπάρχει πιο εκτεταμμένη ανάλυση, με το έργο να προβλέπεται να ολοκληρώνεται το 2020 και να κοστίζει 327,9 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η διασύνδεση της Κρήτης χαρακτηρίζεται ως έργο ιδιαίτερης σημασίας, τόσο λόγω των υψηλών φορτίων (ενέργεια και ισχύς) της νήσου, όσο και λόγω του πλούσιου δυναμικού ΑΠΕ που διαθέτει.
Ως προς το χρονοδιάγραμμα των επιμέρους έργων της μικρής διασύνδεσης προβλέπονται τα εξής:
Για το 2017 η ολοκλήρωση της μελέτης βυθού (α εξάμηνο)και η αναβάθμιση υφιστάμενων γραμμών μεταφοράς  του συστήματος στη Σπάρτη (β εξάμηνο)
Για το 2018 επιπλέον εργασίες αναβάθμισης των γραμμών μεταφοράς Σπάρτης– Σκάλας (α εξάμηνο) Σκάλας – Μολάων, Μεγαλόπολης – Σπάρτης (β εξάμηνο)
Για το 2019 το τερματικό αντιστάθμισης ΝΑ Πελοποννήσου, εργασίες στα Χανιά και πιθανόν στα Λινοπεράματα (α εξάμηνο) αναβάθμιση της γραμμής Μεγαλόπολη Ι- Σπάρτη ΙΙ, εργασίες στους Μολάους, στο τερματικό αντιστάθμισης (β εξάμηνο)
Τέλος για το 2020 το καλωδιακό τμήμα σύνδεσης 150KV ΝΑ Πελοποννήσου ΥΣ Χανίων Ι, η ολοκλήρωση των εργασιών στις γραμμές μεταφοράς Ρούφ Λάδωνας  και η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα εντός του πρώτου εξαμήνου. 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου