Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Είσοδο στη λιανική του φυσικού αερίου και σε υπηρεσίες


Γιώργος Φιντικάκης   

Σε μια εταιρεία που εκτός από ρεύμα θα πουλά και φυσικό αέριο, καθώς και μια γκάμα παροχής υπηρεσιών εξοικονομήσης ενέργειας, θα μετατραπεί μελλοντικά η ΔΕΗ. Στη μετάβαση της εταιρείας από την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην παροχή ενεργειακών υπηρεσιών, κατά το μοντέλο των μεγάλων καθετοποιημένων ευρωπαικών επιχειρήσεων, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης από το βήμα του συνεδρίου
Capital Link Invest In Greece στη Νέα Υόρκη.

Το φυσικό αέριο βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας στρατηγικής που αναπτύσσει η ΔΕΗ προκειμένου να αντεπεξέλθει στους περιορισμούς που δημιουργεί η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού, και η απαίτηση να συρρικνωθεί το μερίδιό της κάτω του 50% μέχρι το 2020.
Η επιχείρηση αναζητά να εξισορροπήσει τις απώλειες στην εγχώρια αγορά με νέες δραστηριότητες και στόχος είναι η είσοδος σε νέους τομείς -πλην της ηλεκτρικής ενέργειας-όπως το φυσικό αέριο, η ηλεκτροκίνηση, κ.ο.κ.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε πρόσφατα με τη ΔΕΠΑ με στόχο την τροφοδοσία περιοχών της δυτικής και νησιωτικής Ελλάδας που δεν διαθέτουν δίκτυα με υγροποιημένο (LNG) ή και συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Αυτό όμως δεν θα είναι παρά η αρχή. Στόχος της ΔΕΗ στο απότερο μέλλον είναι να μπει με ανταγωνιστικούς όρους στην λιανική αγορά φυσικού αερίου, δραστηριότητα που συνεπάγεται νέες επενδύσεις από τη ΔΕΗ στα πρότυπα των μεγάλων καθετοποιημένων επιχειρήσεων του εξωτερικού.
Ο τρίτος τομέας που εννοούσε ο κ. Παναγιωτάκης είναι αυτός της παροχής υπηρεσιών εξοικονόμησης ενέργειας. Ηδη, τέτοιες υπηρεσίες είχε παράσχει η ΔΕΗ για ένα διάστημα το 2008 προς τους Δήμους, δίχως όμως να δοθεί συνέχεια. Το θέμα είχε απασχολήσει και τις προηγούμενες διοικήσεις της ΔΕΗ, χωρίς ωστόσο τα σχέδια να μετουσιωθούν ποτέ σε πράξη. Αν όμως η ΔΕΗ δεν φτιάξει μια δική της υπηρεσία ή μια εταιρεία ESCO's, είναι σίγουρο ότι αργά ή γρήγορα θα χάσει το μεγάλο αυτό παιχνίδι, που οσονούπω θα ανοίξει και στην ελληνική αγορά.
Η ανησυχία της ΔΕΗ είναι ότι όταν θα αρχίσει να αναπτύσσεται η εν λόγω αγορά, (βοηθούντος και του "Εξοικονομώ Κατ' Οίκον") οι παίκτες που θα δραστηριοποιηθούν, προσεγγίζοντας τους πελάτες της, θα έχουν τη δυνατότητα να τους προτείνουν και άλλο πάροχο ρεύματος, όντας σε συνεργασία μαζί του. Αρα, αν η ΔΕΗ δεν εισέλθει δυναμικά στον τομέα αυτό, το κακό για την ίδια θα είναι διπλό: Αφενός θα χάσει έσοδα από ένα πολλά υποσχόμενο κλάδο, αφετέρου θα δει κι άλλη αιμορραγία στο πελατολόγιο της προς όφελος του ανταγωνισμού, που ήδη κάνει παρόμοια σχέδια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου