Διαβατήριο... για την Ελλάδα και την Ε.Ε. σε δύο ενεργειακούς κολοσσούς στην αμερικανικών συμφερόντων Noble Energy International και τη ρωσική Gazprom βγάζουν οι εταιρίες ΔΕΠΑ και Edison.
Διαβατήριο... για την Ελλάδα και την Ε.Ε. σε δύο ενεργειακούς κολοσσούς στην αμερικανικών συμφερόντων Noble Energy International και τη ρωσική Gazprom βγάζουν οι εταιρίες ΔΕΠΑ και Edison.
Η χθεσινή ανακοίνωση της ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ, όπου μέτοχοι με το ίδιο ποσοστό είναι η ελληνική ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison, θυγατρική της γαλλικής EDF, για την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με την Noble που έχει ως σκοπό την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών πριν την εκπόνηση της Μελέτης Εφαρμογής Front End Engineering Design) του αγωγού EastMed καθώς και την εκτίμηση της βιωσιμότητάς του, ανοίγει το δρόμο της εισόδου στη χώρα μας και την Ε.Ε. του αμερικανικού ομίλου.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου οι ΔΕΠΑ, Edison και Gazprom υπέγραψαν μνημόνιο συναντίληψης το οποίο αποτυπώνει το ενδιαφέρον των συμβαλλόμενων μερών για μια όδευση προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία - μέσω της Μαύρης Θάλασσας και μέσω τρίτων χωρών – στην Ελλάδα και από την Ελλάδα στην Ιταλία.
Ο δρόμος αυτός για το ρωσικό αέριο είναι ο ελληνοϊταλικός αγωγός, ο οποίος είχε σχεδιαστεί και χαραχθεί ως συνέχεια του ελληνοτουρκικού.
Ο IGI που "τρέχουν" οι ΔΕΠΑ και Edison έρχεται στο προσκήνιο ξανά και με τη χθεσινή συμφωνία των δύο εταιριών με τη Noble Energy International.
Έτσι Gazprom και Noble μπαίνουν σε έναν ανταγωνισμό για τις ποσότητες αερίου που θα πουλήσουν στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο "EastMed" θα αναπτυχθεί με ένα τεράστιο δίκτυο αγωγών συνολικού μήκος 1.900 χλμ. και σκοπός του είναι η εξαγωγή των ποσοτήτων φυσικού αερίου από τα ισραηλινά κοιτάσματα της Λεκάνης της Λεβαντίνης στο Ισραήλ, της Κύπρου και μελλοντικά και της Ελλάδας σε χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι ετήσιες ποσότητες που θα μεταφέρονται ανέρχονται σε 16 δισ. κυβικά μέτρα.
Από την άλλη μεριά η Gazprom αναζητά το νότιο διάδρομο προκειμένου να προσπεράσει την Ουκρανία και να τροφοδοτεί τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης από εναλλακτικό δίκτυο αγωγών.
Βέβαια η Ε.Ε. τάσσεται υπέρ των διαφορετικών πηγών προμήθειας ενεργειακών πόρων και για αυτό έχει εντάξει τον IGI και τον EastMed στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Όπως και να χει μία ενδιαφέρουσα παρτίδα στην ενεργειακή σκακιέρα της νοτιοανατολικής Ευρώπης με τεράστιο κερδισμένο την Ελλάδα, έχει ξεκινήσει...
Η χθεσινή ανακοίνωση της ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ, όπου μέτοχοι με το ίδιο ποσοστό είναι η ελληνική ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison, θυγατρική της γαλλικής EDF, για την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με την Noble που έχει ως σκοπό την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών πριν την εκπόνηση της Μελέτης Εφαρμογής Front End Engineering Design) του αγωγού EastMed καθώς και την εκτίμηση της βιωσιμότητάς του, ανοίγει το δρόμο της εισόδου στη χώρα μας και την Ε.Ε. του αμερικανικού ομίλου.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου οι ΔΕΠΑ, Edison και Gazprom υπέγραψαν μνημόνιο συναντίληψης το οποίο αποτυπώνει το ενδιαφέρον των συμβαλλόμενων μερών για μια όδευση προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία - μέσω της Μαύρης Θάλασσας και μέσω τρίτων χωρών – στην Ελλάδα και από την Ελλάδα στην Ιταλία.
Ο δρόμος αυτός για το ρωσικό αέριο είναι ο ελληνοϊταλικός αγωγός, ο οποίος είχε σχεδιαστεί και χαραχθεί ως συνέχεια του ελληνοτουρκικού.
Ο IGI που "τρέχουν" οι ΔΕΠΑ και Edison έρχεται στο προσκήνιο ξανά και με τη χθεσινή συμφωνία των δύο εταιριών με τη Noble Energy International.
Έτσι Gazprom και Noble μπαίνουν σε έναν ανταγωνισμό για τις ποσότητες αερίου που θα πουλήσουν στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο "EastMed" θα αναπτυχθεί με ένα τεράστιο δίκτυο αγωγών συνολικού μήκος 1.900 χλμ. και σκοπός του είναι η εξαγωγή των ποσοτήτων φυσικού αερίου από τα ισραηλινά κοιτάσματα της Λεκάνης της Λεβαντίνης στο Ισραήλ, της Κύπρου και μελλοντικά και της Ελλάδας σε χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι ετήσιες ποσότητες που θα μεταφέρονται ανέρχονται σε 16 δισ. κυβικά μέτρα.
Από την άλλη μεριά η Gazprom αναζητά το νότιο διάδρομο προκειμένου να προσπεράσει την Ουκρανία και να τροφοδοτεί τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης από εναλλακτικό δίκτυο αγωγών.
Βέβαια η Ε.Ε. τάσσεται υπέρ των διαφορετικών πηγών προμήθειας ενεργειακών πόρων και για αυτό έχει εντάξει τον IGI και τον EastMed στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Όπως και να χει μία ενδιαφέρουσα παρτίδα στην ενεργειακή σκακιέρα της νοτιοανατολικής Ευρώπης με τεράστιο κερδισμένο την Ελλάδα, έχει ξεκινήσει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου