Μεταρρυθμίσεις στην αγορά ενέργειας και αποκρατικοποιήσεις λιμανιών και τρένων είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης βάσει του νέου μνημονίου.
Ετσι, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου να εξαγγείλουν τις ημερομηνίες υποβολής προσφοράς για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης καθώς και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ROSCO.
Στο επόμενο όμως δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου η κυβέρνηση έχει δύσκολο δρόμο για την υλοποίηση των ακόλουθων αλλαγών στην ενέργεια:
(Έθνος) Χρ. Κολώνας
• Να εφαρμόσει τον προσωρινό και μόνιμο μηχανισμό αμοιβής δυναμικότητας των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος.
• Να τροποποιήσει τους κανόνες ηλεκτρικής ενέργειας ώστε οι μονάδες παραγωγής ρεύματος να μην αναγκάζονται να λειτουργούν κάτω από το μεταβλητό τους κόστος.
• Να θεσπίσει κανόνες για τον συμψηφισμό οφειλών μεταξύ ΔΕΗ και διαχειριστή της αγοράς.
• Να ξεκινήσει την εφαρμογή της μεταρρύθμισης για το άνοιγμα της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου.
• Να θέσει σε ισχύ τις συμβάσεις διακοψιμότητας ρεύματος για τις βιομηχανίες, ώστε να έχουν φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια.
• Να αναθεωρήσει τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ με βάση το κόστος αντικαθιστώντας την έκπτωση 20% που δόθηκε πέρυσι και φέτος στις βιομηχανίες.
• Να ξεκινήσει συζήτηση με την Ευρ. Επιτροπή για τις δημοπρασίες ηλεκτρικής ισχύος από λιγνίτη και νερό της ΔΕΗ στα πρότυπα του γαλλικού μοντέλου ΝΟΜΕ, ώστε το μερίδιο της κρατικής επιχείρησης στην αγορά να μειωθεί άμεσα κατά 25% και το 2020 κάτω από 50%. Αν δεν υπάρξει κατάληξη μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, τότε θα υλοποιηθούν διαρθρωτικά μέτρα.
(Έθνος) Χρ. Κολώνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου