Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, τους τελευταίους μήνες η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ έχει επεξεργαστεί ένα συγκεκριμένο σχέδιο που βρίσκεται στο τελικό στάδιο, για να μπει ως συμμέτοχος στο σχήμα που θα κατασκευάσει το μεγάλο project της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του EnergyPress η διοίκηση Γιαρέντη, μέχρι τις εκλογές είχε προχωρήσει τις συζητήσεις και ήταν έτοιμη ώστε να ολοκληρωθεί η παραχώρηση στο Διαχειριστή (σχήμα που έχει και περισσότερη λογική) το μετοχικό μερίδιο που κατέχει η ΔΕΗ στην κοινοπραξία που θα κατασκευάσει το έργο. Σημειώνεται ότι το project του Eurasia Interconnector θεωρείται ως η πλέον ρεαλιστική αλλά και βιώσιμη λύση για την αξιοποίηση των κοιτασμάτων της ανατολικής Μεσογείου που ταυτόχρονα εξασφαλίζει την ηλεκτρική διασύνδεση της Κύπρου και παράλληλα παρέχει τη δυνατότητα για ενεργειακές εξαγωγές.
Μάλιστα για το θέμα έχει ήδη υπάρξει θετική καταρχήν εισήγηση από το Δ.Σ. της ΔΕΗ, μετά από σχετικό αίτημα που είχε καταθέσει ο διαχειριστής. Συγκεκριμένα είχε δοθεί το καταρχήν πράσινο φως για τη μεταβίβαση του ποσοστού 51% που κατείχε η ΔΕΗ στην κοινή εταιρεία με την κυπριακή Quantum «ΔΕΗ - QUANTUM ENERGY LTD».
Η εταιρεία αυτή έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας το project της διασύνδεσης, το οποίο με βάση τον αρχικό σχεδιασμό θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Το καλώδιο θα έχει ισχύ 2.000 μεγαβάτ, μήκος 540 ναυτικά μίλια ή αλλιώς κάτι λιγότερο 1.000 χιλιόμετρα (155 μίλια Ισραήλ-Κύπρος, 320 μίλια Κύπρος-Κρήτη και 60 μίλια Κρήτη –Πελοπόννησος), και θα διέρχεται από θαλάσσια βάθη έως και 2.000 μέτρα.
Το κόστος του προϋπολογίζεται στο 1,5 δισ. ευρώ.
Το καλώδιο θα έχει ισχύ 2.000 μεγαβάτ, μήκος 540 ναυτικά μίλια ή αλλιώς κάτι λιγότερο 1.000 χιλιόμετρα (155 μίλια Ισραήλ-Κύπρος, 320 μίλια Κύπρος-Κρήτη και 60 μίλια Κρήτη –Πελοπόννησος), και θα διέρχεται από θαλάσσια βάθη έως και 2.000 μέτρα.
Το κόστος του προϋπολογίζεται στο 1,5 δισ. ευρώ.
Καθώς περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Κρήτης ένα έργο το οποίο έχει ήδη ενταχθεί στον προγραμματισμό του ΑΔΜΗΕ, η λογική συνέχεια είναι το project να προχωρήσει μέσω της θυγατρικής της ΔΕΗ που αναπτύσσει τα δίκτυα μεταφοράς και τις διασυνδέσεις και όχι από τη μητρική.
Πάντως αν και το σχέδιο είναι σε προχωρημένο στάδιο από τη διοίκηση Γιαρέντη, παραμένει ερωτηματικό εάν περιλαμβάνεται στους σχεδιασμούς της νέας κυβέρνησης, η οποία έχει ήδη δηλώσει ότι αναθεωρεί το πλάνο αποκρατικοποίησης του διαχειριστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου