Νέο τοπίο δημιουργεί στη λιανική αγορά του ρεύματος η είσοδος της Protergia, θυγατρικής του ομίλου Μυτιληναίος, η οποία μπαίνει με σημαντικές φιλοδοξίες στο κομμάτι που μέχρι σήμερα «έλειπε» από τη δραστηριοποίησή της στο χώρο της ενέργειας. Αν και οι προετοιμασίες είχαν ξεκινήσει τουλάχιστον δύο χρόνια πριν, το μεγάλο βήμα έγινε τώρα καθώς όπως τονίζουν στελέχη του ομίλου διαπιστώνονται οι αναγκαίες συνθήκες για πραγματικό άνοιγμα της αγοράς χωρίς τα προβλήματα του παρελθόντος αλλά και με προοπτική να υπάρξει σοβαρός ανταγωνισμός έναντι της ΔΕΗ, που σήμερα κατέχει μερίδιο 98%. Οι δύο πιο καθοριστικοί παράγοντες πάντως για την έναρξη της εμπορικής δραστηριότητας της Protergia στη λιανική του ρεύματος είναι: καταρχάς η επικείμενη έναρξη των δημοπρασιών ενέργειας (ΝΟΜΕ) από το χαρτοφυλάκιο λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής της ΔΕΗ και δεύτερον ο περιορισμός των επισφαλειών μετά την απόσυρση του ΕΕΤΗΔΕ από τους λογαριασμούς του ρεύματος.
Η εταιρεία φιλοδοξεί να αποκτήσει μερίδιο ανάλογο της παρουσίας της και στο κομμάτι της παραγωγής. Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε διψήφιο ποσοστό αφού το χαρτοφυλάκιο παραγωγής του ομίλου ξεπερνά το 10% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος στο ελληνικό σύστημα.
Ήδη η εταιρεία στα τιμολόγιά της εφαρμόζει δύο σημαντικές καινοτομίες που διαφοροποιούν σημαντικά τα δεδομένα για τους καταναλωτές. Το πρώτο αφορά στην εφαρμογή μιας ιδιαίτερης ρήτρας για τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία είναι «ευαίσθητη» και μετακυλύει τις μειώσεις του κόστους στον καταναλωτή, ενώ αντίθετα είναι περισσότερο «αναίσθητη» στις ανοδικές διακυμάνσεις της χονδρεμπορικής τιμής και του κόστους των καυσίμων. Αυτό επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων και με ευέλικτες πολιτικές αντιστάθμισης του κόστους (hedging) που δεν εφαρμόζονται μέχρι στιγμής από άλλους παίκτες στην αγορά.
Η δεύτερη σημαντική καινοτομία αφορά στην δυνατότητα του καταναλωτή να λαμβάνει εφόσον το επιθυμεί εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ρεύματος κάθε μήνα, ακόμη και χωρίς έξυπνο μετρητή. Η διαδικασία προϋποθέτει τη συμμετοχή του πελάτη, ο οποίος θα στέλνει μέσω Internet τα στοιχεία της κατανάλωσης κάθε μήνα και στη συνέχεια θα του αποστέλλονται οι μηνιαίοι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί. Οι τελικές μετρήσεις θα γίνονται από το διαχειριστή του δικτύου ΔΕΔΔΗΕ όπως ισχύει για όλους τους προμηθευτές.
Με βάση τους υπολογισμούς της εταιρείας ήδη προσφέρονται ανταγωνιστικά τιμολόγια για όλες σχεδόν τις κατηγορίες καταναλωτών, ξεκινώντας από τη χαμηλή τάση και τους οικιακούς καταναλωτές. Ιδιαίτερα για την κατηγορία άνω των 800 κιλοβατωρών, προσφέρονται δύο οικιακά τιμολόγια, τα οποία αυτή τη στιγμή είναι σε ποσοστό 8% φθηνότερα από το τιμολόγιο της ΔΕΗ. Αντίστοιχα προσφέρονται τιμολόγια με discount σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τις μεγάλες επιχειρήσεις της Μέσης Τάσης καθώς επίσης και εξατομικευμένα τιμολόγια προσαρμοσμένα στα χαρακτηριστικά επαγγελματικών και βιομηχανικών πελατών στη μέση τάση. Μάλιστα η ανταπόκριση της αγοράς στα τιμολόγια αυτά ξεπερνά τις προβλέψεις της εταιρείας καθώς στο πελατολόγιο έχουν προστεθεί σημαντικοί επιχειρηματικοί πελάτες όπως οι βιομηχανίες Χαλκόρ, Knauf και Druckfarben, η Shell και άλλοι.
Ταυτόχρονα η εταιρεία προτίθεται να εφαρμόσει πολιτική επιβράβευσης της συνέπειας στις πληρωμές, επιστρέφοντας σταδιακά το ποσό της εγγύησης στον πελάτη. Όπως ισχύει με τα τιμολόγια όλων των προμηθευτών, οι λογαριασμοί της Protergia θα περιλαμβάνουν το σύνολο των χρεώσεων (ΝΕΡΙΤ, Δήμοι, ΕΤΜΕΑΡ) και δε θα αποστέλλεται άλλος λογαριασμός.
Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρείας, τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα συνοψίζονται στα εξής:
· Η ευέλικτη ιεραρχία αλλά και η εφαρμογή πολιτικών αντιστάθμισης, που επιτρέπουν να ακολουθούνται οι τάσεις της αγοράς χονδρικής και να μετακυλύονται οι εκπτώσεις στους καταναλωτές πιο εύκολα πχ με τη μείωση της τιμής του φυσικού αερίου
· Η εφαρμογή πελατοκεντρικής φιλοσοφίας, με καινοτομίες και αποδοτική λειτουργία προς όφελος του καταναλωτή
Σημειώνεται τέλος ότι έχουν γίνει εκτενείς προετοιμασίες ενώ σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν συνεργασίες σε επίπεδο δικτύων λιανικής για την προώθηση των προϊόντων της εταιρείας και τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου