Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Στη μάχη της λιανικής – Μπαίνει και η Protergia του ομίλου Μυτιληναίος

Η είσοδος της Protergia στη λιανική αγορά του ηλεκτρισμού έχει ήδη συντελεστεί καθώς η θυγατρική στον ηλεκτρισμό του ομίλου Μυτιληναίος μετρά εδώ και μερικούς μήνες τους πρώτους πελάτες της από το χώρο των επιχειρήσεων και της βιομηχανίας.
Ωστόσο οι επίσημες ανακοινώσεις, οι οποίες θα γίνουν τις επόμενες ημέρες και έρχονται αμέσως μετά την επισφράγιση της έναρξης των δημοπρασιών ΝΟΜΕ από το φθινόπωρο (όπως αναφέρει το αναθεωρημένο πρόγραμμα προσαρμογής που...
παρουσιάστηκε την Παρασκευή), δίνουν το στίγμα των σημαντικών αλλαγών που επέρχονται και ανοίγουν την αυλαία στη μάχη της λιανικής.
Μέχρι πριν λίγες εβδομάδες, ο αριθμός των πελατών  που
εξυπηρετείτο από την Protergia υπολογιζόταν στις 50 παροχές και αφορούσε επαγγελματικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων και κάποια ηχηρά ονόματα από το χώρο της μεταποίησης αλλά και του εμπορίου.
Ειδικά για το όμιλο Μυτιληναίο πάντως, το άνοιγμα στη λιανική δείχνει ότι οι συνθήκες της αγοράς έχουν ωριμάσει αρκετά σε σχέση με το παρελθόν. Άλλωστε για μεγάλο χρονικό διάστημα ο όμιλος Μυτιληναίος εξέταζε και προετοίμαζε το δικό του «χτύπημα» στην αγορά της λιανικής,  όπου ήδη έχουν διακριτική  παρουσία οι δύο άλλοι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγικοί όμιλοι.
Η διαφορά με τη στρατηγική της Protergia έναντι των κύριων ανταγωνιστών της, ήταν ότι επέλεξε να περιμένει ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο οικονομικό και ρυθμιστικό περιβάλλον προτού κάνει τις κινήσεις της.
Καθοριστικό ρόλο λοιπόν, φαίνεται ότι έπαιξε η επικείμενη έναρξη των δημοπρασιών τύπου ΝΟΜΕ μέσω των οποίων, θα μπορούν προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, ανταγωνιστές της ΔΕΗ, να έχουν πρόσβαση στο φθηνό μείγμα καυσίμου από λιγνίτες και υδροηλεκτρικά σε τιμή κόστους.
Σύμφωνα με τα προσχέδια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, στις δημοπρασίες, θα υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι που θα υπαγορεύουν στους προμηθευτές να έχουν ένα συγκεκριμένο αντιπροσωπευτικό μείγμα πελατών (βιομηχανία, νοικοκυριά, εμπορικά μέσης τάσης) ούτως ώστε να υπάρξει μια ισόρροπη ανάπτυξη της αγοράς λιανικής.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μέσω των δημοπρασιών αναμένεται να δούμε για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, ανταγωνιστικά τιμολόγια για σχεδόν όλες τις κατηγορίες πελατών, ξεκινώντας από τη χαμηλή τάση και φτάνοντας μέχρι τη βιομηχανία.
Σημειώνεται τέλος ότι η Protergia σε φάση έχει καταρτίσει και προσφέρει τιμολόγια για τρεις κατηγορίες πελατών τους οικιακούς πελάτες, τους επαγγελματικούς πελάτες χαμηλής τάσης και τους επαγγελματικούς πελάτες μέσης τάσης.  Η εταιρεία  που δημιουργήθηκε το 2010 είναι η εταιρεία που συγκεντρώνει όλο το ενεργειακό χαρτοφυλάκιο του ομίλου Μυτιληναίος που αφορά στον ηλεκτρισμό, δηλαδή την παραγωγή, την εμπορία και την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας.
Στα σχέδια της προβλέπεται, εφόσον οι συνθήκες ευνοήσουν περαιτέρω άνοιγμα σε μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών, να υπάρξουν συνεργασίες ώστε να αναπτυχθεί δίκτυο λιανικής που θα υποστηρίξει τις πωλήσεις.


 http://www.energypress.gr/news/reuma

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου