Κατακυρώνεται την ερχόμενη Δευτέρα σε δύο αναδόχους το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων, αυτό που αφορά σε δύο από τις τέσσερις υποομάδες και το οποίο θεωρείται και το πιο βασικό. Το διοικητικό συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ, το οποίο θα συνεδριάσει για το σκοπό αυτό, θα εγκρίνει την πρόταση της αρμόδιας Επιτροπής, μετά το άνοιγμα και των οικονομικών προσφορών για τα συγκεκριμένα έργα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energia. gr, για τη Β’ ομάδα, που αφορά στις υπόγειες και υποβρύχιες καλωδιακές διασυνδέσεις 150 KV Τήνου-Σύρου, Σύρου-Μυκόνου, Σύρου-Πάρου, καθώς και τερματικό καλωδίων 159 KV στην Τήνο, συνολικού προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, ανάδοχος αναδεικνύεται η εταιρία Ελληνικά Καλώδια. Για την Δ’ ομάδα, που αφορά στο συγκρότημα αυτόματης αντιστάθμισης αέργου ισχύος 100 MVAr στη Σύρο, με προϋπολογισμό 13 εκατ. ευρώ, ανάδοχος αναδεικνύεται η σύμπραξη, ABB A. E.- ABB AB.
Μετά την ανακήρυξη θα δοθεί εύλογος χρόνος, σύμφωνα με τον κανονισμό του διαγωνισμού, για την υποβολή ενστάσεων. Να σημειωθεί ότι προηγήθηκαν ενστάσεις στη φάση μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών προσφορών για τα συγκεκριμένα έργα, οι οποίες αξιολογήθηκαν και υπερκεράσθηκαν. Πάντως, όπως διαμηνύεται αρμοδίως, δεν υφίστανται προδικαστικές αμφισβητήσεις για το ζήτημα των οικονομικών προσφορών, συνεπώς, εκτιμάται ότι η διαδικασία για τις δύο αυτές υποομάδες θα ολοκληρωθεί κανονικά, προκειμένου να καταστεί δυνατή η άμεση υλοποίηση των έργων που περιλαμβάνουν.
Η Επιτροπή του ΑΔΜΗΕ συνεχίζει την τεχνική αξιολόγηση των προσφορών που κατατέθηκαν για τις δύο άλλες υποομάδες, δηλαδή, την Α’ που αφορά στην υπόγεια και υποβρύχια καλωδιακή σύνδεση 150 KV Λαυρίου-Σύρου, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, έργο για το οποίο διαγκωνίζονται, η Ελληνικά Καλώδια Α.Ε. και η Prysmian Group. Επίσης, για την Γ’ ομάδα, που αφορά στον υποσταθμό Ζεύξης 150 KV στο Λαύριο, τις υπαίθριες διατάξεις σύνδεσης με το ΚΥΤ 400 KV Λαυρίου, καθώς και τους τρεις υποσταθμούς Υποβιβασμού 150 KV/ MT στα νησιά Σύρο, Πάρο και Μύκονο, έργα για τα οποία ενδιαφέρονται, οι συμπράξεις εταιριών, ΑΒΒ Α.Ε.-Αρχικόν Α.Ε. , Τέρνα Α.Ε.- Hyosung Co., και Siemens AG-Σήμενς Α.Ε. και οι εταιρίες, ΜΕΤΚΑ, Chint Electric Co. Ltd και Alstom Grid Spa. Τα έργα που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες υποομάδες θεωρούνται πιο σύνθετα και για το λόγο αυτό θα απαιτηθεί παραπάνω χρόνος, έως την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του energia. gr, επιδιώκεται να ολοκληρωθεί και αυτή η διαδικασία στα τέλη Μαρτίου, με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Ο ΑΔΜΗΕ, παράλληλα, έχει ξεκινήσει την προεργασία για την προώθηση του έργου διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα, που είναι ενταγμένο στο 10ετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του. Από τον Οκτώβριο του 2013 έχει ξεκινήσει η προμελέτη για την όδευση του υποβρύχιου καλωδίου, που γίνεται από τον ΑΔΜΗΕ σε συνεργασία με εξειδικευμένους επιστήμονες. Εκτιμάται ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί αυτή η φάση, προκειμένου να ακολουθήσει και η μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Ταυτόχρονα ο ΑΔΜΗΕ προχωρά και στη σύνταξη της περιβαλλοντικής μελέτης. Επειδή το όλο θέμα συναρτάται άμεσα με την επίλυση του πλέον δύσκολου τμήματος, που έχει να κάνει με τη διαδρομή του καλωδίου σε δύσκολα νερά, δεν μπορεί σε αυτή τη φάση να διατυπωθεί ασφαλής εκτίμηση για το χρόνο προκήρυξης του έργου, το οποίο, πάντως, τοποθετείται από το 2016 και μετά. Το έργο αυτό βούληση του ΑΔΜΗΕ είναι να προχωρήσει και δεν θα επηρεαστεί, όπως τονίζεται αρμοδίως, από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Διαχειριστή της Μεταφοράς, καθώς έχει ενταχθεί στο 10ετές πλάνο ανάπτυξης του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου