Στην περιοχή του Νότιου Πεδίου υπάρχουν εκατοντάδες
εξαρτήµατα από µηχανολογικό εξοπλισµό που καταλήγουν ως υλικό για χύτευση.
Η ∆ιοίκηση του Νότιου Πεδίου παραχωρεί στο 1ο Εργαστήριο πρόσβαση στο υλικό και τη γενικότερη υποστήριξη για να δηµιουργηθεί σε κεντρικό κόµβο
του Νότιου Πεδίου (δείτε τη διπλανή φωτο) τριδιάστατη κατασκευή. Η
γλυπτική κατασκευή διαπραγµατεύεται την έννοια της ανόδου στην Τέχνη. Η άνοδος
έχει ως αφετηρία την ανάγκη για το υ-(ψηλό), την υπέρβαση, την καταφυγή στο
απρόσµενο σε εκείνο που δεν έχει ελπίδα να υπάρξει και να κατακτηθεί παρά µόνο
µε αγώνα και θυσίες. Κάποια από τα πιο χαρακτηριστικά ίσως έργα σε αυτή τη
διαδικασία είναι το Ο Πύργος του Άιφελ, το Μνηµείο στην 3η∆ιεθνή του Τάτλιν, η
Coloana Infinitului (Κολώνα του Άπειρου) Μπρανκούζι, τα Onements του
Νιούµαν.
Όλα αυτά είναι έργα που εκκινούν από την πίστη για την
κοινωνική και πολιτική υπέρβαση, από την εµπιστοσύνη σε µια εξέλιξη που θα
ερχόταν. Είναι έργα που πιστεύουν ότι υπάρχει ένα «πάνω» το οποίο πρέπει να προσεγγιστεί και να ενωθεί µε το «κάτω» που βρίσκεται στο εδώ στο
τώρα. Το κατακόρυφο στην τέχνη έχει παράδοση που παραπέµπει στις επιµήκεις
φιγούρες της βυζαντινής αγιογραφίας, στην Ταφή του Κόµητα Οργκάθ του Γκρέκο, σε
όλες εκείνες τις εικόνες όπου ο Παράδεισος ως µια νοητή παρουσία υπάρχει και η
εικόνα δείχνει τη σύνδεση του επίγειου µε το επουράνιο. Είτε ως µια διαδικασία
κοινωνικής εξέλιξης είτε ως ένας µεταφυσικός/θρησκευτικός στοχασµός το
κατακόρυφο σχήµα έχει δηµιουργήσει ένα ιδιαίτερο χώρο οπτικής έκφρασης που ακόµη
διερευνάται.
Σήµερα 2014, τι νόηµα έχει να φτιάξεις ένα τέτοιο έργο; Τι
νόηµα έχει να δηµιουργηθεί µια γλυπτική κατασκευή που θα αναφέρεται σε έργα
όπου η εµπιστοσύνη στο µέλλον είναι αξιωµατική; Το 1ο Εργαστήριο θα διερευνήσει αυτό το αίτηµα πραγµατοποιώντας τον Χειµώνα/Άνοιξη µια σειρά
κατασκευών που θα έχουν τον τίτλο υπό διερεύνηση: ΤΟ ΨΗΛΟΤΕΡΟ ΓΛΥΠΤΟ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΑ∆Α. Στη διαδικασία συµµετέχουν 12 φοιτητές/τριες του ΤΕΕΤ καθώς και
απόφοιτοι Η εργασία θα είναι δύσκολη, σε σκληρές καιρικές συνθήκες, µέσα στη
λάσπη και το κρύο. Βασικό µέρος της διαδικασίας είναι η προσέγγιση της κριτικής
σκέψης (critical thinking). Όσοι/ες συµµετέχουν θα κληθούν να τεκµηριώσουν την
προσέγγισή τους µε κείµενο. Ο καλλιτέχνης δεν είναι ούτε ένα θλιβερός
χειρώνακτας, των προσωπικών του εµµονών ούτε ένας “πεφωτισµένος” αµόρφωτος
υστερικός των δηµοσίων σχέσεων, τουλάχιστον όχι οι καλλιτέχνες µε τους οποίους
συνεργαζόµαστε. Ο καλλιτέχνης είναι ένας στοχαστής των ιδεών, των
εικόνων και της κοινωνικής συµµετοχικότητας, κοινωνός και βαθύς γνώστης
της πορείας εξέλιξης του ανθρώπινου πολιτισµού.
Το χρονοδιάγραµµα υλοποίησης του έργου ΤΟ ΨΗΛΟΤΕΡΟ ΓΛΥΠΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑ∆Α (τίτλος υπό διερεύνηση) έχει ως εξής:
Το χρονοδιάγραµµα υλοποίησης του έργου ΤΟ ΨΗΛΟΤΕΡΟ ΓΛΥΠΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑ∆Α (τίτλος υπό διερεύνηση) έχει ως εξής:
Τέλη Γενάρη-αρχές Φλεβάρη 2014
Κατάθεση των προτάσεων, οριστικοποίηση της τελικής πρότασης. Η συζήτηση µπορεί να γίνει µε δηµόσια διαβούλευση και να υπάρξει συνέντευξη τύπου.
Κατάθεση των προτάσεων, οριστικοποίηση της τελικής πρότασης. Η συζήτηση µπορεί να γίνει µε δηµόσια διαβούλευση και να υπάρξει συνέντευξη τύπου.
Μέσα Μαρτίου 2014
Υλοποίηση της κατασκευής
Τέλη Μαρτίου-αρχές Απριλίου 2014
Εγκαίνια της γλυπτικής κατασκευής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου