Εντύπωση προκαλεί η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου (ΠΟΕΜ) στην οποία καλεί την κυβέρνηση και τους αρμοδίους να στηρίξουν την απασχόληση στο Αλουμίνιο της Ελλάδας, επιρρίπτοντας, παράλληλα, ευθύνες για την έλλειψη στήριξης των ενεργοβόρων βιομηχανιών αλλά και για τις κινήσεις της ΔΕΗ μετά την απόφαση της διαιτησίας για την Αλουμίνιον.
Είναι γνωστή η ιστορία που έχει δει το φως της δημοσιότητας και αφορά στη διένεξη (διαφορά στο κόστος ενέργειας) μεταξύ της
ΔΕΗ και της επιχείρησης Αλουμινίου.
ΔΕΗ και της επιχείρησης Αλουμινίου.
Για τον ΣΠΑΡΤΑΚΟ είναι τουλάχιστον προκλητικό το γεγονός να εκτιμάται από την ΠΟΕΜ ότι «οι κυβερνήσεις της χώρας φέρουν ευθύνες καθώς δεν έχουν λάβει έως τώρα κανένα αντίστοιχο ευρωπαϊκών χωρών μέτρο στήριξης των επιχειρήσεων έντασης ενέργειας».
Ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ σε ότι έχει να κάνει με το θέμα της απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου της ΡΑΕ έχει, προ ημερών, τοποθετηθεί επισήμως με ανακοίνωσή του. Στο σημείο όμως αυτό (και στη «λογική» των εκτιμήσεων εκ μέρους της ΠΟΕΜ) δε μπορούμε να μη σχολιάσουμε δύο από τις πλέον απροκάλυπτες και σκανδαλώδεις αποφάσεις της κυβέρνησης οι οποίες όχι απλά αναιρούν τον ισχυρισμό της ΠΟΕΜ αλλά αποδεικνύουν περίτρανα την εύνοια που τυγχάνει ο εν λόγω Όμιλος.
Η πρώτη έχει να κάνει με την Υπουργική απόφαση που ελήφθη στις 24 Απριλίου 2008, όταν ο τότε υπουργός κ. Φώλιας μετέτρεψε την άδεια (την οποία είχε ζητήσει ο όμιλος Μυτιληναίου προκειμένου να κατασκευάσει μονάδα παραγωγής Η/Ε για να μπορεί να καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες του εργοστασίου (ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ) που ο Όμιλος είχε κατασκευάσει και λειτουργεί στη Βοιωτία), από αυτοπαραγωγό σε ανεξάρτητο παραγωγό Η/Ε. Απόφαση που πολύ απλά έδινε στον Μυτιληναίο το δικαίωμα να πουλά την ενέργεια που παράγει, με βάση την ΟΤΣ και να αγοράζει την ενέργεια που καταναλώνει με την τιμή που όριζε το τιμολόγιο Α150 βασισμένο στην αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση που είχε συνάψει το Ελληνικό Δημόσιο με την PECHINEY.
Στη συνέχεια με τον Νόμο 4001/11 (άρθρο 197) δίνεται η δυνατότητα στη Μονάδα Συμπαραγωγής (ισχύος 335 MW) του Ομίλου Μυτιληναίου, να εντάσσεται στο σύστημα κατά προτεραιότητα (ως ΣΗΘΥΑ) και με εγγυημένες τιμές, αφού ο συγκεκριμένος Νόμος αίρει τον περιορισμό (που έθετε ο Νόμος 3468/2006) να εντάσσονται στο σύστημα, κατά προτεραιότητα, εγκαταστάσεις παραγωγής με ισχύ πέραν των 35 MW.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου