DEH

DEH

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

32 Βουλευτές της Περιφέρειας ζητούν το αυτονόητο από την Διοίκηση της ΔΕΗ - Την εφαρμογή του νόμου στην κατανομή των κρατικών διαφημίσεων

Με αφορμή τη νέα διαφημιστική καμπάνια της ΔΕΗ, 32 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας από την Περιφέρεια ζητούν... την εφαρμογή του νόμου, όσον αφορά στην κατανομή των «κρατικών διαφημίσεων» σε Κεντρικά και Περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης, απευθυνόμενοι προς τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Ευάγγελο Λιβιεράτο.

Στην παρέμβασή τους κάνουν λόγο για μη τήρηση της νομοθεσίας στην οποία αναφέρεται ρητά το ποσοστό της τάξης τουλάχιστον του 30% της συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης. Όπως αναφέρουν η νέα διαφημιστική καμπάνια της ΔΕΗ, προβάλλεται πανελλαδικά τόσο στα κεντρικά όσο και στα
περιφερειακά μέσα ενημέρωσης.

Βάσει του άρθρου 9β του Ν.2328/1995 «Διαφημιστική δραστηριότητα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» ορίζεται «Το ποσοστό συμμετοχής των εφημερίδων και περιοδικών στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστο σαράντα τοις εκατό (40%) και του ραδιοφώνου τουλάχιστο δέκα τοις εκατό (10%)

 Το ποσοστό συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης για κάθε διαφορετική κατηγορία μέσων (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%)».

Τέλος, οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας θέτουν τα εξής ερωτήματα προς τον αρμόδιο Υπουργό: εάν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης από την Διοίκηση της ΔΕΗ, με ποια ποσοστά κατανομής σε περιφερειακά και κεντρικά μέσα ενημέρωσης ανά είδος μέσου(τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα μέσα) και βάσει ποιών κριτηρίων.


Η παρέμβαση των 32 Βουλευτών

Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

κ. Ευάγγελο Λιβιεράτο

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Αθήνα, 19-02-2013

ΘΕΜΑ: Η κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης της ΔΕΗ στα Κεντρικά και Περιφερειακά ΜΜΕ

Στις διατάξεις του άρθρου 9β του Ν.2328/1995 «Διαφημιστική δραστηριότητα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» ορίζεται «η κατανομή διαφημιστικής δαπάνης στα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης έτσι ώστε να ενισχύονται τα έντυπα και περιφερειακά μέσα ενημέρωσης, καθώς και σε άλλα μέσα διαφήμισης. Το ποσοστό συμμετοχής των εφημερίδων και περιοδικών στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστο σαράντα τοις εκατό (40%) και του ραδιοφώνου τουλάχιστο δέκα τοις εκατό (10%). Το ποσοστό συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης για κάθε διαφορετική κατηγορία μέσων (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%)».

Ομοίως στο άρθρο 4, παρ.1 του Π.Δ. 261/1997, «Υποχρέωση προγραμματισμού διαφημιστικής προβολής», προβλέπεται ότι: «κάθε Οκτώβριο, οι αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων καθώς και κάθε φορέας του ευρύτερου δημόσιου τομέα οφείλουν να καταρτίζουν αναλυτικό, σε είδος και προϋπολογιζόμενη αξία, πρόγραμμα προβολής των υπηρεσιών ή αγαθών που παρέχουν στο κοινό καθώς και των εν γένει δραστηριοτήτων τους για το επόμενο έτος»
Στην παρ.2 του ίδιου άρθρου αναφέρεται ότι: «στα προγράμματα αυτά περιέχεται επίσης υποχρεωτικά και η κατανομή της προϋπολογιζόμενης δαπάνης του κάθε φορέα μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών μέσων ενημέρωσης (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) καθώς και η συμμετοχή των Περιφερειακών μέσων ενημέρωσης στη δαπάνη βάσει των παρακάτω ποσοστών.

α) Το ποσοστό συμμετοχής των εντύπων μέσων (εφημερίδων και περιοδικών) στην κατανομή αυτή είναι τουλάχιστον 40% και του ραδιοφώνου τουλάχιστον 10%.

β) Η συμμετοχή των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης επί των ανωτέρω ποσοστών για κάθε κατηγορία μέσων ενημέρωσης είναι τουλάχιστον 30%. Της υποχρέωσης αυτής εξαιρούνται οι δραστηριότητες αποκλειστικά τοπικού ενδιαφέροντος ή χαρακτήρα».

Η νέα διαφημιστική καμπάνια της ΔΕΗ, προβάλλεται πανελλαδικά τόσο στα κεντρικά όσο και στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης. Ωστόσο, παρά την πρόβλεψη της νομοθεσίας σχετικά με την «κρατική διαφήμιση», στην οποία αναφέρεται ρητά το ποσοστό της τάξης τουλάχιστον του 30% της συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης, κάτι τέτοιο δεν τηρείται στην εν λόγω διαφημιστική καμπάνια.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1. Έχει τηρήσει η Διοίκηση της ΔΕΗ την προβλεπόμενη από το νόμο κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης;

2. Ποια τα ποσοστά κατανομής σε περιφερειακά και κεντρικά μέσα ενημέρωσης ανά είδος μέσου(τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα μέσα) των οποίων, δαπανών ζητώ αντίγραφο;

2. Βάσει ποιων κριτηρίων έγινε η κατανομή ως έχει σήμερα;

Οι Βουλευτές:

1.Λευτερης Κ. Αυγενάκης, Ν. Ηρακλείου

2.Κυριαζίδης Δημήτριος, Ν. Δράμας

3.Ταμήλος Μιχάλης, Ν. Τρικάλων

4.Ανδριανός Ιωάννης, Ν. Αργολίδας

5.Τσουμάνης Δημήτριος, Ν. Πρεβέζης

6.Κοντογιάννης Γεώργιος, Ν. Ηλείας

7.Πατριανάκω Φεβρωνία, Ν. Λακωνίας

8.Δαβάκης Αθανάσιος, Ν. Λακωνίας

9.Λαμπρόπουλος Ιωάννης, Ν. Μεσσηνίας

10.Δήμας Χρήστος, Ν. Κορινθίας

11.Στύλιος Γεώργιος, Ν. Αρτας

12.Κεφαλογιάννης Ιωάννης, Ν. Ρεθύμνου

13. Κοντογεώργος Κων/νος, Ν. Ευρυτανίας

14.Κλειτσιώτης Κωνσταντίνος, Ν. Καβάλας

15.Μαρίνος Ανδρέας, Ν. Ηλείας

16.Βογιατζής Παύλος, Ν. Λέσβου

17.Σκόνδρα Ασημίνα, Ν. Καρδίτσας

18.Μαρκογιαννάκης Χρήστος, Ν. Χανίων

19.Ορφανός Γεώργιος, Α΄ Θεσσαλονίκης

20.Καρασμάνης Γεώργιος, Ν. Πέλλας

21. Κουτσογιαννακόπουλος Κ., Ν. Φθιώτιδος

22.Χριστογιάννης Δημήτριος, Ν. Πιερίας

23.Βλαχογιάννης Ηλίας, Ν. Τρικάλων

24.Νταβλούρος Αθανάσιος, Ν. Αχαίας

25.Ταλιαδούρος Σπυρίδων, Ν. Καρδίτσας

26. Βασίλειος - Νικόλαος Υψηλάντης, Ν. Δωδεκανήσου

27.Σταμενίτης Διον., Ν. Πέλλας

28.Γεωργαντάς Γεώργιος, Ν. Κιλκίς

29.Τζαμτζής Ιορδάνης, Ν.Πέλλας

30.Σκρέκας Κων/νος, Ν. Τρικάλων

31.Σαμπαζιώτης Δημήτριος, Ν.Μεσσηνίας

32.Λεονταρίδης Θεόφιλος, Ν. Σερρών

Δεν υπάρχουν σχόλια: