Σοβιετικό Κράτος στην ΕΕ’’.»
Του Βασίλη
Πετρόπουλου
Ας δούμε μερικά
παραδείγματα ιδιωτικοποιήσεων σε άλλες «πιο σύγχρονες χώρες» και το τι επέφεραν
στους πολίτες και επιβάτες- χρήστες των μέσων αυτών. Θα ξεκινήσω με την
Εκποίηση ολόκληρου κράτους, της Ανατολικής Γερμανίας η οποία εκχωρήθηκε–
«προσαρτίστηκε» στην Δυτική Γερμανία. Τα αποτελέσματα δεν άργησαν να
καταγραφούν και στα μακροοικονομικά μεγέθη της ενοποιημένης –αλλά ουδέποτε ενωμένης–
Γερμανίας. Μέσα σε λίγους μήνες από την ίδρυση της Treuhand, το Ακαθάριστο
Εθνικό Προϊόν στις περιοχές της Ανατολικής Γερμανίας συρρικνώθηκε κατά 30%, ενώ
η ανεργία έφτασε από το 0% στο 20% Δεν θα μιλήσω για την εκποίηση και κλείσιμο
χιλιάδων επιχειρήσεων καθώς και έξαρση ραγδαία της φτώχειας. Εάν περνούσαν καλά
ή όχι οι Ανατολ. Γερμανοί το απάντησε το SPIEGEL γνωστό για τα
αντι-κομμουνιστικά του αισθήματα. Σε μια δημοσκόπιση που πραγματοποίησε
τοSpiegel εκ των ερωτηθέτων ένα ποσοστό 57% (πλειοψηφία) απάντησε ότι περνούσε
καλύτερα στην Ανατολ. Γερμανία από ότι στην σημερινή (επανενωμένη
Γερμανία)1βέβαια το Σπίεγκελ δεν παραβλέπει να ρίξει λάσπη και να χαρακτηρίσει
την Ανατολ. Γερμανία Δικτατορική χώρα. Ενώ η σημερινή Γερμανία είναι
δημοκρατικότατη! Άλλωστε την Ιδιωτικοποίηση τύπου Τρόιχαν υποστηρίζει και
ο«γιαουρτωμένος» δημοσιογράφος Πρετεντέρης σε άρθρο του στα ΝΕΑ2 Αντίθετα όμως
ηίδια η Guardian τονίζει σε άρθρο της ότι η Ενοποίηση έκανε να χάσουν οι
Ανατολ. Γερμανοί δωρεάν σπίτια που είχαν από το κράτος, την εργασία τους, την
ασφάλεια τους και να αντιμετωπίζονται ακόμη και σήμερα ρατσιστικά στην άλλοτε
«δημοκρατική» ενωμένη Γερμανία.3 Σε άλλο άρθρο της Γκάρντιαν τονίζετε από η ζωή
στο Τοίχος ήταν καλύτερη, πιο ευχάριστη και πιο ανέμελη.4
Άλλωστε η ίδια
η ΕΡΤ σε άρθρο της νομίζεις τις διαφορές ακόμα και ύστερα από 22 χρόνια
επανένωσης της Ανατολ. Με την Δυτική«πολιτισμένη Γερμανία».5
Όσον αφορά την
ανεργία για παράδειγμα το ποσοστό είναι στο 11% όταν της Δυτικής στο6%. Όσον
αφορά μισθούς και συντάξεις ύστερα από 22 χρόνια επανένταξης και τρομακτικής
ανάπτυξης του ΑΕΠ οι ΑνατολικοΓερμανοί αντιμετωπίζονται πολίτες δεύτερης
κατηγορίας, διότι οι πολίτες της πρώην ανατολικής Γερμανίας, λαμβάνουν σήμερα,
μόλις το 85% του μισθού που λαμβάνουν οι συμπολίτες τους της δυτικής.
Σε επίπεδο
συντάξεων, μόλις το 2012, επετεύχθη σύγκλιση με αυτές της Δυτικής Γερμανίας σε
ποσοστό 89%.
Αναρωτιέμαι
ποιός κέρδισε από την «επανένωση» οι πολίτες ή οι εργοστασιάρχες και οι λοιποί
καπιταλιστές!!
Ιδιωτικοποίηση σιδηροδρόμων
Όσον αφορά την
ιδιωτικοποίηση και το τι «θετικά» επέφερε όχι στους πολίτες αλλά στις τσέπες
των καπιταλιστών ένα ακόμα παράδειγμα ίσως σας ξεδιαλύνει τους προβληματισμούς
που έχετε. Η ιδιωτικοποίηση των Βρετανικών σιδηροδρόμων επέφερε όχι μόνο
οικονομικό βάρος στο δημόσιο ταμείο αλλά και θανατηφόρα ατυχήματα. Το1990
πραγματοποιήθηκε ένα πολύνεκρο δυστύχημα και αποδόθηκε σε μη σωστή συντήρηση
και φθηνά υλικά που χρησιμοποίησαν οι ιδιωτικές εταιρίες. Κόστισε δε τον θάνατο
42 ανθρώπων.6Το κόστος(επιδότησης για συντήρηση κτλπ) των τρένων και των
γραμμών πριν την ιδιωτικοποίηση στοίχιζε στο Βρετανικό δημόσιο περίπου 1 ΔΙΣ
λίρες (1,2 ΔΙΣ ΕΥΡΩ) μετά την ιδιωτικοποίηση αυξήθηκε αντί να μειωθεί η
επιδότηση του κράτους σε άλλα 5 ΔΙΣ ΕΥΡΩ «In the 1990’s before privatisation
was introduced, it cost the UK government £1 Billion to subsidise the railways.
18 years of private ownership later and it now costs the UK government £5
Billion to subsides the railways, i.e fives times more than before
privatisation»7 Επίσης το ίδιο το BBC αναφέρει σε μελέτη που δημοσίευσε ότι τα
εισιτήρια είναι πολύ ακριβά και θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον 30% φθηνότερα.
Αντιλαμβάνεστε πιστεύω ότι η ιδιωτικοποίηση και σε «σοβαρά κράτη» όχι στα
«τελευταία σοβιετικά φρούρια όπως η Ελλάδα» κατά τους Κυβερνώντες και τα
τσιράκια τους επέφερε τρομακτικές αυξήσεις σε εισιτήρια και μείωση των
υπηρεσιών- παροχών στους πολίτες καθώς και αύξηση σε ατυχήματα. Η ίδια η
Καπιταλιστική εφημερίδα Guardian σε άρθρο της τονίζει ότι για να «σωθεί» ο
Βρετανικός Σιδηρόδρομος πρέπει να επανακρατικοποιη- θεί… Τι γνώμη θα είχε ο
Πρετεντέρης, ο Στουρνάρας;; Μήπως ούτε οι Βρετανοί δεν ξέρουν τι να κάνουν;;
Μήπως αγάπησαν ξαφνικά τον Λένιν;;Απλά αντιλαμβάνονται ότι η ιδιωτικοποίηση δεν
λειτουργεί. Προτείνετε από τον αρθρογράφο να πιέσουμε/ παλέψουμε για
επανακρατικοποίηση- επαναεθνικοποίηση των σιδηροδρόμων!
Ιδιωτικοποίηση
του Νερού
Στον
καπιταλισμό η «ελευθερία» των αγορών και όχι των πολιτών κυριαρχεί. Το ατομικό
κέρδος έναντι του κοινωνικού συνόλου και αυτό τολμάμε να το αποκαλούμε«ελεύθερη
αγορά». Η ιδιωτικοποίηση του πολυτιμότερου κοινωνικού αγαθού όχι
σε«τριτοκοσμικές» χώρες της Λατινικής Αμερικής αλλά σε «σοβαρές και
δημοκρατικές»τύπου Γαλλίας έγινε και απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!!8
Η λύση ήταν η
επανένταξη του νερού σε Δημόσια Κρατική αρχή. Το « Ποντίκι» είχε μιλήσει τον
Απρίλιο του 2012 με τον Martin Pigeon, ερευνητή του CEO και εκ των συγγραφέων
του βιβλίου. Όπως μας επισήμανε, «όλες οι μεγάλες δημοτικές συμβάσεις για το
νερό που βρίσκονται σε διαδικασία ανανέωσης αυτές τις μέρες στη Γαλλία
δέχονται ισχυρές πιέσεις και αυτό οδηγεί είτε απευθείας στην
επαναδημοτικοποίηση της επιχείρησης ύδρευσης, όπως για παράδειγμα στο
Παρίσι,την Γκρενόμπλ, το Μπορντό, τη Βρέστη και το Χερβούργο, ή σε ανατροπή
των οικονομικών συμφωνιών σε βάρος των εταιρειών και υπέρ των πόλεων, κι αυτό
γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες μειώνουν δραστικά τα περιθώρια κέρδους τους για
να μπορέσουν να ανανεώσουν τα συμβόλαια με τους δήμους. Χαρακτηριστική είναι η
περίπτωση της εταιρείας Veolia, που έχει ένα από τα μεγαλύτερα συμβόλαια στην
Ευρώπη, αφού καλύπτει 7 διαμερίσματα της περιφέρειας île-de-France - με
εξαίρεση τον Δήμο του Παρισιού - και υποχρεώθηκε να μειώσει δραστικά τα κέρδη
της για να ανανεώσει το συμβόλαιο».
Όπως επισημαίνεται,
τα αίτια της αποτυχίας σε όλες τις χώρες όπου κι αν εφαρμόστηκε η
ιδιωτικοποίηση είναι λίγο - πολύ τα ίδια. Συγκεκριμένα, η διαχείριση των
δικτύων από ιδιώτες, αντί να λύσει, δημιούργησε ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα
στον τομέα της πρόσβασης των πολιτών σε καθαρό νερό. Η ιστορία αποδεικνύει ότι
οι εταιρείες - κολοσσοί που λυμαίνονται παγκοσμίως τους υδάτινους πόρους
αθετούσαν συστηματικά τις δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει για την κατασκευή και
επέκταση των δικτύων.
Ιδιωτικοποιήσεις
εν Ελλάδι (ΟΠΑΠ)
Τις τελευταίες
ημέρες συζητείται έντονα η ιδιωτικοποίηση (ξεπούλημα) του ΟΠΑΠ μιας κερδοφόρας
επιχείρησης που μετέχει το Ελληνικό Δημόσιο. Ξεπουλάμε όλα τα ασημικά μας....
Η πώληση του
ΟΠΑΠ είναι μια καθαρή εγκληματική ενέργειας (όπως και κάθε ιδιωτικοποίησης)
αλλά όσον αφορά τον ΟΠΑΠ δεν υπάρχει κανένα ψεγάδι ούτε«δικαιολογία ότι μας
έβαζε μέσα» αφού σύμφωνα με επίσημα – δημοσιοποιημένα στοιχεία Ν. Μπογιόπουλος
αποδεικνύει ότι ο ΟΠΑΠ είναι μια πολύ κερδοφόρα υπηρεσία.9
Ενα
χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του - πραγματικού - λόγου του ξεπουλήματος
είναι η υπόθεση του ΟΠΑΠ.
Τα κέρδη του
ΟΠΑΠ την τελευταία δεκαετία ήταν:
το2002 - 318
εκατ. ευρώ,
το2003 - 381
εκατ. ευρώ,
το2004 - 479
εκατ. ευρώ,
το2005 - 458
εκατ. ευρώ,
το2006 - 600
εκατ. ευρώ,
το2007 - 609
εκατ. ευρώ,
το2008 - 729
εκατ. ευρώ,
το2009 - 594
εκατ. ευρώ,
το2010 - 579
εκατ. ευρώ,
το 2011 -
543εκατ. ευρώ
Συνολικά,δηλαδή,
το διάστημα 2002 - 2011,
τα κέρδη του
ΟΠΑΠ ανήλθαν στα 5,29 δισεκατομμύρια ευρώ! (Ν. Μπογιόπουλος,Ριζοσπάστης). Για
το πρώτο εξάμηνο του 2012 η κερδοφορία του ΟΠΑΠ ανέρχεται στα266,8 εκατ. ευρώ.
Επομένως γιατί
το ξεπουλάνε...απλά για να βοηθήσουν και να στηρίζουν τα συνεταιράκια τους τους
καπιταλιστές και οι αστικές κυβερνήσεις αποδεικνύουν ξεκάθαρα πλέον το ρόλο
τους, ότι δηλαδή είναι τα πιόνια και τα δεκανίκια του Καπιταλιστικού
συστήματος. Σε άλλο άρθρο μάλιστα ο Νίκος Μπογιόπουλος αποδεικνύει με επίσημα
αστικά στοιχεία ότι το δημόσιο χρέος αυξανόταν κάθε φορά που προχωρούσαμε σε
ιδιωτικοποίηση. http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=6933915&publDate=
Σας απέδειξα με
αρκετά παραδείγματα και επίσημα στοιχεία πιστεύω ότι η ιδιωτικοποίηση έχει μόνο
ζημία και κανένα όφελος στις πλάτες του λαού. Ο μόνος προστάτης και το μόνο
οδόφραγμα που μπορεί να παρεμποδίσει αυτό το καραμπινάτο ξεπούλημα είναι ο
ίδιος ο λαός, η ίδια η εργατική τάξη. Το εάν δεν λειτουργεί σωστά ένα γρανάζι
το αλλάζεις το τροποποιείς δεν το πετάς σε όσους υποστηρίζουν ότι το δημόσιο
δεν λειτουργεί! Φυσικά δεν λειτουργεί, διότι δημιουργήθηκε κατ εικόνα και
ομοίωσης του πολιτικού προσωπικού (ΠΑΣΟΚ ΝΔ) και λειτουργεί για όφελος των
επιχειρηματιών και όχι του λαού. Διότι πχ το Δημόσιο σύστημα της Σουηδίας και
της Νορβηγίας και Φιλανδίας (παρόλο που είναι σοσιαλοδημοκρατικό και όχι
σοσιαλιστικό) λειτουργεί μια χαρά έναντι του δικού μας. Γιατί δεν πάμε να
μιμηθούμε το δικό τους μοντέλο και τρέχουμε για της Αμερικής; Ας το
συγκρίνουμε...της Αμερικής με της Κούβας! Το Δημόσιο καθολικό σύστημα Υγείας
της αποκλεισμένης με εμπάργκο Κούβας έναντι των ΗΠΑ έχει καταφέρει να έχει από
τα μικρότερα ποσοστά θανάτων ανα γεννήσεις σε σχέση με την πάμπλουτη
Αμερική.Τονίζω ότι η Κούβα έχει μόλις 60 ΔΙΣ ΑΕΠ έναντι 15 ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ της
Αμερικής. Σύμφωνα με έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας,10όλα αυτά τα χρόνια πέτυχε
να εξασφαλίσει δωρεάν κοινωνικές υπηρεσίες και συντάξεις για όλους, υψηλής
ποιότητας παιδεία και περίθαλψη, κάτι που τής το αναγνωρίζουν ακόμα και οι
εχθροί της. Πέτυχε να εξαφανίσει τον αναλφαβητισμό, (στην υπόλοιπη Λατ.Αμερική
ανέρχεται στο 9%), πέτυχε να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής στα 79 χρόνια(στις ΗΠΑ
είναι στα 78 και στη Λατ. Αμερική στα 73), πέτυχε να μειώσει τη βρεφική
θνησιμότητα στoυς 6 θανάτους ανά 1.000 γεννήσεις (στις ΗΠΑ είναι 8 και στη
Βραζιλία 19) και κυρίως να κρατήσει σε αφθονία και ζωντανά το ρούμι, τη ρούμπα
και το πούρο.
Για
περισσότερες πληροφορίες για το σύστημα υγείας της καπιταλιστικής Αμερικής δες
Το ντοκυμαντές SICKO του M. Moore,
8http://topontiki.gr/article/37804
9http://www1.rizospastis.gr/page.do?publDate=19/9/2012&pageNo=31&direction=1
10
(http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7263:cuba-kastro-allagi&catid=38:di-kosmos&Itemid=173
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου