Έργα τα οποία έχει χρυσοπληρώσει η ΔΕΗ αλλά δεν της έχουν παραδοθεί ακόμη, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερες επιβαρύνσεις λόγω της αδυναμίας εμπορικής εκμετάλλευσής τους.
Από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις τέτοιου έργου, είναι η καινούργια μονάδα στο Αλιβέρι, η οποία, σύμφωνα με τη σύμβαση κατασκευής της, έπρεπε να έχει ξεκινήσει να λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια, πλην όμως είναι άγνωστο ακόμη και σήμερα, αν θα κατορθώσει να λειτουργήσει εντός του έτους. Μέχρι στιγμής η ΔΕΗ έχει
επιβαρυνθεί πάνω από 100.000.000 ευρώ επιπλέον από την συγκεκριμένη εργολαβία, και το «ταξίμετρο συνεχίζει να γράφει»…
Η γλώσσα των αριθμών είναι αμείλικτη
- κατά 45.000.000 ευρώ έχει αυξηθεί το τίμημα της αρχικής σύμβασης, λόγω πρόσθετων απαιτήσεων του εργολάβου τις οποίες έκανε αποδεκτές η ΔΕΗ στην πορεία
- τουλάχιστον άλλα 55.000.000 ευρώ έχει κοστίσει σε επιπλέον τόκους στην ΔΕΗ, μια και μεσοσταθμικά είναι σα να εξόφλησε το έργο περίπου 2 χρόνια νωρίτερα απ’ ότι η ημερομηνία που θα ξεκινήσει να λειτουργεί
- κατά 45.000.000 ευρώ έχει αυξηθεί το τίμημα της αρχικής σύμβασης, λόγω πρόσθετων απαιτήσεων του εργολάβου τις οποίες έκανε αποδεκτές η ΔΕΗ στην πορεία
- τουλάχιστον άλλα 55.000.000 ευρώ έχει κοστίσει σε επιπλέον τόκους στην ΔΕΗ, μια και μεσοσταθμικά είναι σα να εξόφλησε το έργο περίπου 2 χρόνια νωρίτερα απ’ ότι η ημερομηνία που θα ξεκινήσει να λειτουργεί
Μόνο το συγκεκριμένο έργο, αυτό στο Αλιβέρι, έχει δημιουργήσει τρύπα στην ρευστότητα της ΔΕΗ τουλάχιστον 300.000.000 ευρώ (200.000.000 ευρώ που έχουν πληρωθεί από την αρχική σύμβαση συν τα 100.000.000 ευρώ), η οποία έχει δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στην αγορά (εργολάβοι και προμηθευτές ΔΕΗ, ΔΕΣΜΗΕ, κλπ).
Γιατί έγιναν όλα αυτά;
Γιατί κάποιοι κύριοι «πείστηκαν» και έσπευσαν να υπογράψουν τη σύμβαση και να δεσμεύσουν την ΔΕΗ, παρά το ότι και η κατασκευή του έργου δεν μπορούσε να ξεκινήσει λόγω εύρεσης αρχαιοτήτων και ο αγωγός φυσικού αερίου που θα τροφοδοτούσε τη μονάδα ήταν αδύνατο να κατασκευαστεί εγκαίρως.
Μάλιστα, για κανένα απ’ τα δυο, οι τότε υπεύθυνοι δεν μπορούν επικαλεστούν άγνοια, μια και τα μεν αρχαία βρέθηκαν πριν την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής και παρόλα ταύτα προχώρησαν και δέσμευσαν «χειροπόδαρα» την ΔΕΗ, για δε την -τότε αναμενόμενη, σήμερα αποδεδειγμένη- καθυστέρηση στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου, οι υπεύθυνοι είχαν ενημερωθεί εγγράφως και επανειλημμένως από τον δεύτερο διαγωνιζόμενο.
Κερασάκι δε στην τούρτα της υπόθεσης είναι ότι ο διευθυντής της αρμόδιας διεύθυνσης της ΔΕΗ που έκανε το διαγωνισμό και ανέθεσε το έργο παρά τα ανωτέρω προβλήματα, ο οποίος εν συνεχεία μάλιστα ήταν και μέλος της Ομάδας Εργασίας που διαπραγματεύτηκε τις απαιτήσεις του εργολάβου και ενέκρινε την αύξηση του συμβατικού τιμήματος κατά 40.000.000 ευρώ, μόλις συνταξιοδοτήθηκε έπιασε δουλειά σε εταιρεία του Ομίλου Μυτιληναίου, όπου και ανήκει η ΜΕΤΚΑ, ο εργολάβος δηλαδή του έργου.
Μάλιστα, η υπόθεση έχει πάρει διαστάσεις, καθώς οι ίδιοι οι -πρώην- συνάδελφοί του της ΓΕΝΟΠ, με εξώδικό τους προς τη διοίκηση της ΔΕΗ καταγγέλλουν τη δράση του και το έργο του…
Ακολουθούν τα σχετικά έγγραφα της εξώδικης διαμαρτυρίας…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου